La Comunitat Valenciana registra 748 nous casos de coronavirus i 7 morts

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 748 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 501.982 persones.

Per províncies, 85 a Castelló (52.033 en total); 366 a Alacant (183.172 en total) i 297 a València (266.775 en total). Hi ha un total de 2 casos no assignats.

D’altra banda, s’han registrat 1.254 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 496.864 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 51.777 a Castelló, 179.587 a Alacant i 265.443 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 394 persones ingressades, 94 d’elles en l’UCI: 61 a la província de Castelló, 9 en UCI; 166 a la província d’Alacant, 46 d’elles en l’UCI; i 167 a la província de València, 39 d’elles en UCI.

A més, s’han registrat 7 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.677: 830 a la província de Castelló, 2.923 en la d’Alacant i 3.924 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 8.892 casos actius, la qual cosa suposa un 1,73% del total de positius.

No s’ha registrat cap brot que tinguera 10 o més casos associats.

Vacunació

En estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 3.566.633 persones, la qual cosa suposa haver aconseguit el 79,46% d’immunització de la població a ser vacunada. A més, un total de 3.958.123 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assenyalat que “haver mantingut el bon ritme de vacunació durant l’estiu, gràcies a l’esforç del personal sanitari i la responsabilitat de la població, ens permet veure molt a prop l’objectiu marcat d’arribar a la immunització completa el mes d’octubre”.

D’altra banda, la consellera Barceló també ha destacat que “en la Comunitat Valenciana s’han administrat ja més de 7 milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus, concretament 7.101.676 dosis. Durant les últimes setmanes s’ha avançat notablement en la vacunació dels grups d’edat de persones més joves i això ha permés que el 88% de les persones a vacunar ja compten, almenys, amb una dosi”.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU