Confirmat un brot de coronavirus amb 41 contagiats en la presó de Picassent

 

Institucions Penitenciàries (IIPP) ha confirmat este matí de divendres un brot amb 41 positius en un mòdul de la presó de Picassent, ubicada en la comarca de l’Horta (València), tots asimptomàtics excepte un intern amb símptomes lleus.

 

Este focus va tindre el seu origen en un ‘fals negatiu‘, un pres que va tornar al centre de permís i, després de passar la quarantena, va donar negatiu en una primera PCR. En eixe moemnt va passar a fer vida comuna al costat de la resta de reclusos, però un d’ells va començar a presentar símptomes i va donar positiu en la prova, expliquen fonts de IIPP a Europa Press.

 

El primer intern també va donar positiu en una segona PCR, després del que es van fer proves a tots els seus companys del mòdul 14. De moment, consten 41 casos amb dades actualitzades per IIPP a primera hora d’este divendres.

 

Els infectats, tots asimptomàtics excepte el primer que va donar positiu i està en bon estat amb símptomes lleus, estan aïllats en una àrea independent de la resta del centre de Picassent com a mesura preventiva.

 

Denuncien que ningú vol fer-se càrrec de les PCR dels treballadors

Des de IIPP recorden que les proves no són competència del centre penitenciari, sinó de la Conselleria de Sanitat, pel que «als 108 interns del mòdul afectat se’ls va practicar una PCR en un hospital de referència» de València. «Està tot absolutament controlat i es va complir el protocol des del principi», recalquen.

 

Per part seua, el sindicat ACAIPUGT eleva la xifra d’infectats per este brot de Picassent a, almenys, 52 interns, «tots procedents del mòdul 14 de la unitat de preventius», i denúncia que «ningú vol fer-se càrrec de les proves als treballadors que han estat en contacte directe amb els interns afectats».

 

ACAIP defensa en un comunicat que «vista la magnitud del brot, és necessari continuar rastrejant l’origen, encara que sembla poc probable localitzar-lo». Tampoc descarta que en les pròximes hores es coneguen nous positius segons s’obtinguen els resultats de les proves, ja que «en les últimes setmanes hi ha hagut comunicacions d’interns d’este departament amb els d’altres mòduls i varis ixen a fer treballs fora».

Últimes notícies

Les autòpsies confirmen el crim masclista en la caserna de Dolores

Les autòpsies dels tres cossos trobats en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores confirmen la principal línia d'investigació per crim masclista.

El València Basket repta el domini del Reial Madrid en les semifinals ACB de l’Eurolliga

El València Basket debutarà en una Final a Quatre mesurant-se al Reial Madrid, que ha guanyat totes les semifinals ACB disputades en l'Eurolliga i aspira a mantindre la seua hegemonia.

Alacant serà seu en 2027 del gran congrés internacional de turisme de golf

Alacant acogera en 2027 la Convencion Europea Anual de la IAGTO, una cita clau del turisme de golf que reunira a uns 1.000 delegats i reforçara el lideratge de la Comunitat Valenciana.

Hugo Duro es cola en el top 25 de golejadors del València en Lliga

Hugo Duro aconseguix els 42 gols en Lliga amb el València, entra en el top 25 històric del club i es manté com a màxim golejador espanyol de les tres últimes temporades.

Un Llevant de ritme Champions frega la salvació en LaLiga

El Llevant arriba a l'última jornada amb 42 punts i només necessita un empat per a assegurar la permanència després d'una remuntada en 2026 amb números de Lliga de Campions.

El Consell exigix a Diana Morant que aclarisca la seua relació política amb Zapatero després de la seua imputació

El Govern valencià i el PP pressionen a Diana Morant perquè es pronuncie sobre la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero, a qui va definir com el seu pare polític.

Barrachina defén com a esforç gegant l’oferta del Consell al professorat en vaga

Miguel Barrachina sosté que la proposta econòmica i organitzativa del Consell als docents en vaga suposa un esforç gegant per al conjunt de la ciutadania i confia que l'accepten els sindicats.

La Comunitat Valenciana tanca el primer trimestre amb un dèficit comercial de 25 milions malgrat l’avanç exportador

La Comunitat Valenciana registra en el primer trimestre un dèficit comercial de 25 milions d'euros, amb exportacions a l'alça però importacions creixent encara més en les tres províncies.