Confirmat: ja hi ha data per l’arribada d’una nova vacuna contra el coronavirus a Espanya

Una de les notícies més esperades de les últimes setmanes ja és aquí. El pròxim dimarts, Espanya rebrà les primeres dosis de la vacuna Janssen. Així ho ha confirmat este dissabte la ministra de Sanitat del govern espanyol, Carolina Darias, en una visita a l’Hospital Universitari Insular de Gran Canària.

Es tracta d’una gran notícia de cara a la campanya de vacunació per aturar la pandèmia del coronavirus. De fet, els plans del govern espanyol de tenir immunitzada el 70% de la població depenen en bona part d’este vaccí. I és la vacuna Janssen permet la immunització amb una sola dosi, en comptes de les dos dosis necessàries amb les actuals vacunes (Moderna, Pfizer i AstraZeneca). A més de necessitar només una sola dosi, també hi ha el factor que, entre els mesos d’abril i juny, el govern espanyol preveu rebre 5,5 milions de vials.

Així que, a partir de la setmana que ve, la campanya de vacunació a tot l’estat espanyol rebrà un impuls important de cara a aconseguir la desitjada «immunitat de ramat» que permeta tindre la majoria de població immunitzada.

Estudien què fer amb els menors de 60 anys que han rebut una dosi de l’AstraZeneca

La ministra de Sanitat també ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat a tots els menors de 60 anys que han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca (i que, per tant, no podran rebre la segona després del canvi de topall d’edat en l’administració d’este vaccí). Darias ha detallat que els experts estan valorant diverses opcions a l’hora de trobar la millor solució.

Carolina Darias assegurat que «totes les vacunes són segures i eficaces», ja que «compten amb l’aval de l’Agència Europea del Medicament». A més, ha demanat «màxima confiança» en el criteri dels especialistes. «Les decisions que hem pres i les que anem prenent venen de la mà de persones expertes que coneixen i poden assessorar-nos per la millora de les decisions», ha destacat. També ha recordat que encara hi ha temps per acabar d’abordar la qüestió.

 

Les possibles solucions

A hores d’ara, la solució per a la gent menor de 60 anys que ja ha rebut una dosi d’AstraZeneca passa per dos escenaris. Per un costat, administrar com a segona dosi una altra vacuna RNA, que és el que han fet altres països europeus com Alemanya o França. L’altra opció seria que estes persones no reben cap més dosi, ja que els estudis realitzats asseguren que amb el primer vaccí d’AstraZeneca ja s’aconsegueix una immunitat del 70%.
 

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.