Confirmat: ja hi ha data per l’arribada d’una nova vacuna contra el coronavirus a Espanya

Una de les notícies més esperades de les últimes setmanes ja és aquí. El pròxim dimarts, Espanya rebrà les primeres dosis de la vacuna Janssen. Així ho ha confirmat este dissabte la ministra de Sanitat del govern espanyol, Carolina Darias, en una visita a l’Hospital Universitari Insular de Gran Canària.

Es tracta d’una gran notícia de cara a la campanya de vacunació per aturar la pandèmia del coronavirus. De fet, els plans del govern espanyol de tenir immunitzada el 70% de la població depenen en bona part d’este vaccí. I és la vacuna Janssen permet la immunització amb una sola dosi, en comptes de les dos dosis necessàries amb les actuals vacunes (Moderna, Pfizer i AstraZeneca). A més de necessitar només una sola dosi, també hi ha el factor que, entre els mesos d’abril i juny, el govern espanyol preveu rebre 5,5 milions de vials.

Així que, a partir de la setmana que ve, la campanya de vacunació a tot l’estat espanyol rebrà un impuls important de cara a aconseguir la desitjada «immunitat de ramat» que permeta tindre la majoria de població immunitzada.

Estudien què fer amb els menors de 60 anys que han rebut una dosi de l’AstraZeneca

La ministra de Sanitat també ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat a tots els menors de 60 anys que han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca (i que, per tant, no podran rebre la segona després del canvi de topall d’edat en l’administració d’este vaccí). Darias ha detallat que els experts estan valorant diverses opcions a l’hora de trobar la millor solució.

Carolina Darias assegurat que «totes les vacunes són segures i eficaces», ja que «compten amb l’aval de l’Agència Europea del Medicament». A més, ha demanat «màxima confiança» en el criteri dels especialistes. «Les decisions que hem pres i les que anem prenent venen de la mà de persones expertes que coneixen i poden assessorar-nos per la millora de les decisions», ha destacat. També ha recordat que encara hi ha temps per acabar d’abordar la qüestió.

 

Les possibles solucions

A hores d’ara, la solució per a la gent menor de 60 anys que ja ha rebut una dosi d’AstraZeneca passa per dos escenaris. Per un costat, administrar com a segona dosi una altra vacuna RNA, que és el que han fet altres països europeus com Alemanya o França. L’altra opció seria que estes persones no reben cap més dosi, ja que els estudis realitzats asseguren que amb el primer vaccí d’AstraZeneca ja s’aconsegueix una immunitat del 70%.
 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.