Confirmat: ja hi ha data per l’arribada d’una nova vacuna contra el coronavirus a Espanya

Una de les notícies més esperades de les últimes setmanes ja és aquí. El pròxim dimarts, Espanya rebrà les primeres dosis de la vacuna Janssen. Així ho ha confirmat este dissabte la ministra de Sanitat del govern espanyol, Carolina Darias, en una visita a l’Hospital Universitari Insular de Gran Canària.

Es tracta d’una gran notícia de cara a la campanya de vacunació per aturar la pandèmia del coronavirus. De fet, els plans del govern espanyol de tenir immunitzada el 70% de la població depenen en bona part d’este vaccí. I és la vacuna Janssen permet la immunització amb una sola dosi, en comptes de les dos dosis necessàries amb les actuals vacunes (Moderna, Pfizer i AstraZeneca). A més de necessitar només una sola dosi, també hi ha el factor que, entre els mesos d’abril i juny, el govern espanyol preveu rebre 5,5 milions de vials.

Així que, a partir de la setmana que ve, la campanya de vacunació a tot l’estat espanyol rebrà un impuls important de cara a aconseguir la desitjada «immunitat de ramat» que permeta tindre la majoria de població immunitzada.

Estudien què fer amb els menors de 60 anys que han rebut una dosi de l’AstraZeneca

La ministra de Sanitat també ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat a tots els menors de 60 anys que han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca (i que, per tant, no podran rebre la segona després del canvi de topall d’edat en l’administració d’este vaccí). Darias ha detallat que els experts estan valorant diverses opcions a l’hora de trobar la millor solució.

Carolina Darias assegurat que «totes les vacunes són segures i eficaces», ja que «compten amb l’aval de l’Agència Europea del Medicament». A més, ha demanat «màxima confiança» en el criteri dels especialistes. «Les decisions que hem pres i les que anem prenent venen de la mà de persones expertes que coneixen i poden assessorar-nos per la millora de les decisions», ha destacat. També ha recordat que encara hi ha temps per acabar d’abordar la qüestió.

 

Les possibles solucions

A hores d’ara, la solució per a la gent menor de 60 anys que ja ha rebut una dosi d’AstraZeneca passa per dos escenaris. Per un costat, administrar com a segona dosi una altra vacuna RNA, que és el que han fet altres països europeus com Alemanya o França. L’altra opció seria que estes persones no reben cap més dosi, ja que els estudis realitzats asseguren que amb el primer vaccí d’AstraZeneca ja s’aconsegueix una immunitat del 70%.
 

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.