Confirmat: ja hi ha data per l’arribada d’una nova vacuna contra el coronavirus a Espanya

Una de les notícies més esperades de les últimes setmanes ja és aquí. El pròxim dimarts, Espanya rebrà les primeres dosis de la vacuna Janssen. Així ho ha confirmat este dissabte la ministra de Sanitat del govern espanyol, Carolina Darias, en una visita a l’Hospital Universitari Insular de Gran Canària.

Es tracta d’una gran notícia de cara a la campanya de vacunació per aturar la pandèmia del coronavirus. De fet, els plans del govern espanyol de tenir immunitzada el 70% de la població depenen en bona part d’este vaccí. I és la vacuna Janssen permet la immunització amb una sola dosi, en comptes de les dos dosis necessàries amb les actuals vacunes (Moderna, Pfizer i AstraZeneca). A més de necessitar només una sola dosi, també hi ha el factor que, entre els mesos d’abril i juny, el govern espanyol preveu rebre 5,5 milions de vials.

Així que, a partir de la setmana que ve, la campanya de vacunació a tot l’estat espanyol rebrà un impuls important de cara a aconseguir la desitjada «immunitat de ramat» que permeta tindre la majoria de població immunitzada.

Estudien què fer amb els menors de 60 anys que han rebut una dosi de l’AstraZeneca

La ministra de Sanitat també ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat a tots els menors de 60 anys que han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca (i que, per tant, no podran rebre la segona després del canvi de topall d’edat en l’administració d’este vaccí). Darias ha detallat que els experts estan valorant diverses opcions a l’hora de trobar la millor solució.

Carolina Darias assegurat que «totes les vacunes són segures i eficaces», ja que «compten amb l’aval de l’Agència Europea del Medicament». A més, ha demanat «màxima confiança» en el criteri dels especialistes. «Les decisions que hem pres i les que anem prenent venen de la mà de persones expertes que coneixen i poden assessorar-nos per la millora de les decisions», ha destacat. També ha recordat que encara hi ha temps per acabar d’abordar la qüestió.

 

Les possibles solucions

A hores d’ara, la solució per a la gent menor de 60 anys que ja ha rebut una dosi d’AstraZeneca passa per dos escenaris. Per un costat, administrar com a segona dosi una altra vacuna RNA, que és el que han fet altres països europeus com Alemanya o França. L’altra opció seria que estes persones no reben cap més dosi, ja que els estudis realitzats asseguren que amb el primer vaccí d’AstraZeneca ja s’aconsegueix una immunitat del 70%.
 

Últimes notícies

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.
FILMOTECA D'ESTIU