Confirmat: ja hi ha data per l’arribada d’una nova vacuna contra el coronavirus a Espanya

Una de les notícies més esperades de les últimes setmanes ja és aquí. El pròxim dimarts, Espanya rebrà les primeres dosis de la vacuna Janssen. Així ho ha confirmat este dissabte la ministra de Sanitat del govern espanyol, Carolina Darias, en una visita a l’Hospital Universitari Insular de Gran Canària.

Es tracta d’una gran notícia de cara a la campanya de vacunació per aturar la pandèmia del coronavirus. De fet, els plans del govern espanyol de tenir immunitzada el 70% de la població depenen en bona part d’este vaccí. I és la vacuna Janssen permet la immunització amb una sola dosi, en comptes de les dos dosis necessàries amb les actuals vacunes (Moderna, Pfizer i AstraZeneca). A més de necessitar només una sola dosi, també hi ha el factor que, entre els mesos d’abril i juny, el govern espanyol preveu rebre 5,5 milions de vials.

Així que, a partir de la setmana que ve, la campanya de vacunació a tot l’estat espanyol rebrà un impuls important de cara a aconseguir la desitjada «immunitat de ramat» que permeta tindre la majoria de població immunitzada.

Estudien què fer amb els menors de 60 anys que han rebut una dosi de l’AstraZeneca

La ministra de Sanitat també ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat a tots els menors de 60 anys que han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca (i que, per tant, no podran rebre la segona després del canvi de topall d’edat en l’administració d’este vaccí). Darias ha detallat que els experts estan valorant diverses opcions a l’hora de trobar la millor solució.

Carolina Darias assegurat que «totes les vacunes són segures i eficaces», ja que «compten amb l’aval de l’Agència Europea del Medicament». A més, ha demanat «màxima confiança» en el criteri dels especialistes. «Les decisions que hem pres i les que anem prenent venen de la mà de persones expertes que coneixen i poden assessorar-nos per la millora de les decisions», ha destacat. També ha recordat que encara hi ha temps per acabar d’abordar la qüestió.

 

Les possibles solucions

A hores d’ara, la solució per a la gent menor de 60 anys que ja ha rebut una dosi d’AstraZeneca passa per dos escenaris. Per un costat, administrar com a segona dosi una altra vacuna RNA, que és el que han fet altres països europeus com Alemanya o França. L’altra opció seria que estes persones no reben cap més dosi, ja que els estudis realitzats asseguren que amb el primer vaccí d’AstraZeneca ja s’aconsegueix una immunitat del 70%.
 

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.