Anuncios

Confirmats 168 positius en el brot de coronavirus del Galileu Galilei

 

Actualització 07/10/2020 a les 12.53 hores. Els positius en el brot detectat a l’entorn del col·legi major Galileu Galilei de València –espai privat situat al campus de la Universitat Politècnica de València (UPV) — ascendixen a 168, inclosos els confirmats de les proves fetes els passats dimecres i dijous, segons ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

Del total de casos, 61 positius són alumnes de la UPV, mentres que els altres afectats correspon a altres universitats de la ciutat de València.

Anuncios

 

120 casos confirmats en el brot del Galileu Galilei

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha confirmat que el brot de coronavirus detectat en la Universitat Politècnica de València (UPV) relacionat amb una festa en el col·legi major privat Galileu Galilei120 positius confirmats sobre la base dels resultats obtinguts de 411 proves PCR del total de 712 que es van fer el divendres, a falta de conéixer les altres en les pròximes hores.

 

En concret, dels 120 casos positius, ha detallat que 106 es corresponen a estudiants del col·legi major Galileu Galilei i 14 a altres alumnes de la UPV. En roda de premsa, Barceló ha assenyalat este dilluns que es tracta del major brot detectat fins al moment a la regió i ha anunciat dos mesures a causa del que ha passat.

 

La primera consistix en un confinament voluntari de tot el col·legi major, pel que se sol·licitarà la ratificació de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en tractar-se d’un col·lectiu de persones no identificades individualment.

 

En segon lloc, a causa dels positius detectats en esta residència, s’ha decidit suspendre les pràctiques d’estudiants de ciències de la salut a la província de València entre el 6 i el 16 d’octubre. Esta mesura, ha aclarit Barceló, afecta a totes les universitats públiques i privades.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.
Anuncios