Confirmats 168 positius en el brot de coronavirus del Galileu Galilei

 

Actualització 07/10/2020 a les 12.53 hores. Els positius en el brot detectat a l’entorn del col·legi major Galileu Galilei de València –espai privat situat al campus de la Universitat Politècnica de València (UPV) — ascendixen a 168, inclosos els confirmats de les proves fetes els passats dimecres i dijous, segons ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

Del total de casos, 61 positius són alumnes de la UPV, mentres que els altres afectats correspon a altres universitats de la ciutat de València.

 

120 casos confirmats en el brot del Galileu Galilei

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha confirmat que el brot de coronavirus detectat en la Universitat Politècnica de València (UPV) relacionat amb una festa en el col·legi major privat Galileu Galilei120 positius confirmats sobre la base dels resultats obtinguts de 411 proves PCR del total de 712 que es van fer el divendres, a falta de conéixer les altres en les pròximes hores.

 

En concret, dels 120 casos positius, ha detallat que 106 es corresponen a estudiants del col·legi major Galileu Galilei i 14 a altres alumnes de la UPV. En roda de premsa, Barceló ha assenyalat este dilluns que es tracta del major brot detectat fins al moment a la regió i ha anunciat dos mesures a causa del que ha passat.

 

La primera consistix en un confinament voluntari de tot el col·legi major, pel que se sol·licitarà la ratificació de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en tractar-se d’un col·lectiu de persones no identificades individualment.

 

En segon lloc, a causa dels positius detectats en esta residència, s’ha decidit suspendre les pràctiques d’estudiants de ciències de la salut a la província de València entre el 6 i el 16 d’octubre. Esta mesura, ha aclarit Barceló, afecta a totes les universitats públiques i privades.

Últimes notícies

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.