L’Organització Mundial de la Salut investiga una nova soca de coronavirus trobada en Brasil

 

Diferents experts de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es troben investigant una nova variant del coronavirus trobada en Brasil, que se suma a les localitzades en Anglaterra i Sud-àfrica, més contagioses que l’original i que han sigut identificades en un gran número de països.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias’, la nova soca del Covid-19 trobada en Brasil ha provocat que països com Portugal hagen cancel·lat tots els seus vols amb destinació este país sud-americà.

 

Enmig d’esta crisi, els experts estan treballant per a establir el grau de contagi de la nova variant del coronavirus descoberta en Brasil.

 

Manaos, l’origen d’esta variant del coronavirus

Els estudis han assenyalat que la coneguda com a «variant brasilera» va tindre el seu origen en Manaos i que pot ser més contagiosa que les identificades fins al moment al país, perquè té alteracions genètiques similars a les trobades en Regne Unit i Sud-àfrica.

 

La nova soca del Covid-19 ja s’ha identificat en diferents pacients de la capital amazònica i, amb seguretat, ja s’ha expandit a altres regions del Brasil, d’acord amb els investigadors.

 

La variant brasilera és la mateixa que va arribar al Japó després que quatre viatgers nipons visitaren la regió amazònica i, segons el Ministeri de Salut, es caracteritza per presentar 12 mutacions, una de les quals és la mateixa trobada en les variants del Regne Unit.

 

No obstant això, la soca de Brasil és una variant pròpia i completament independent i per això els experts creuen que este nou cep va poder haver evolucionat del llinatge d’un cep que ve circulant pel país sud-americà des d’abril de l’any passat.

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.

PSPV i Compromís reclamen que Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca declaren en la comissió de VPP d’Alacant

PSPV i Compromís registren en Les Corts un pla de treball que exigix la compareixença de Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca en la comissió sobre l'adjudicació irregular de VPP a Alacant.

València declara ZAS en Russafa i endurix les normes per a l’hostaleria i la neteja urbana

L'Ajuntament de València aprova la declaració de zona acústicament saturada en Russafa, amb límits a l'hostaleria i l'oci nocturn, i una nova ordenança que endurix les multes per embrutar la via pública.

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.

Salva Gomar seguirà al capdavant de la FFCV fins a 2030 després de ser reelegit

Salva Gomar ha sigut reelegit president de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana per al període 2026-2030, encadenant així el seu tercer mandat al capdavant de l'organisme federatiu.

El ple d’Alacant tomba les propostes de Vox i PP sobre prioritat nacional i immigració

L'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat les declaracions institucionals de Vox sobre prioritat nacional i la del PP que demanava una immigració legal, ordenada i segura, després d'un intens debat polític en el ple.

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.