19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

L’Organització Mundial de la Salut investiga una nova soca de coronavirus trobada en Brasil

 

Diferents experts de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es troben investigant una nova variant del coronavirus trobada en Brasil, que se suma a les localitzades en Anglaterra i Sud-àfrica, més contagioses que l’original i que han sigut identificades en un gran número de països.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias’, la nova soca del Covid-19 trobada en Brasil ha provocat que països com Portugal hagen cancel·lat tots els seus vols amb destinació este país sud-americà.

 

Enmig d’esta crisi, els experts estan treballant per a establir el grau de contagi de la nova variant del coronavirus descoberta en Brasil.

 

Manaos, l’origen d’esta variant del coronavirus

Els estudis han assenyalat que la coneguda com a «variant brasilera» va tindre el seu origen en Manaos i que pot ser més contagiosa que les identificades fins al moment al país, perquè té alteracions genètiques similars a les trobades en Regne Unit i Sud-àfrica.

 

La nova soca del Covid-19 ja s’ha identificat en diferents pacients de la capital amazònica i, amb seguretat, ja s’ha expandit a altres regions del Brasil, d’acord amb els investigadors.

 

La variant brasilera és la mateixa que va arribar al Japó després que quatre viatgers nipons visitaren la regió amazònica i, segons el Ministeri de Salut, es caracteritza per presentar 12 mutacions, una de les quals és la mateixa trobada en les variants del Regne Unit.

 

No obstant això, la soca de Brasil és una variant pròpia i completament independent i per això els experts creuen que este nou cep va poder haver evolucionat del llinatge d’un cep que ve circulant pel país sud-americà des d’abril de l’any passat.

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.