21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La cosa és alarmant. Els hospitals tornen al nivell d’abril amb quasi 400 ingressats

Que hem de seguir fent cas al que ens diuen els experts, des del Govern i Salut Pública no és nou. El que passa és que hi ha molta gent que fa el que vol i això ens du al fet que la Comunitat Valenciana torna a xifres hospitalàries de principis d’abril. Ho fa en aconseguir les 390 persones ingressades amb covid als hospitals, 23 més de les que la Conselleria de Sanitat havia informat el dia anterior. La xifra general arriba així a números d’abril, però ni la calor ni les circumstàncies són les del quart mes de l’any.

Diferent situació

La vacunació i la tendència són diferents entre la situació actual i la viscuda a l’abril, quan la Comunitat Valenciana tenia taxes mínimes de contagi i els hospitals es buidaven d’una tercera ona dramàtica. També hi ha una important diferència respecte a les UCI, les sales que mostren la gravetat dels pacients que s’atenen.

Així, mentre que el 7 d’abril, dels 393 hospitalitzats 79 requerien vigilància intensiva; amb les xifres d’ahir, són 56 els que estan en estes unitats després d’augmentar en l’últim dia en vuit els casos que necessitaven d’esta mena d’intervenció. L’augment és cridaner si es té en compte que són més del doble dels quals hi havia fa una setmana (25).

La distribució territorial és l’última gran disparitat

A l’abril, les hospitalitzacions a Alacant i València estaven pràcticament a l’una (180 i 186), en esta ocasió, la província central (i especialment els hospitals de la capital) concentren gran part dels ingressos. En concret, 321 dels 390 pacients ingressats amb covid són de València, el 82%, una xifra que demostra que és en esta zona on més s’han concentrat els casos fins ara.

I altra vegada tornem al mateix. Dilluns de pic després del cap de setmana, dimarts de vall i dimecres de repunt. En este cas, 2.855 el primer dia de la setmana, 1.553 el segon i 2.098 ahir. Comparat amb períodes anteriors, mostra com la pandèmia continua ascendint: són 250 més que el dimecres passat, un 14% de pujada.

Amb això, la incidència acumula un altre dia més en la seua escalada fins als 384 casos per 100.000 habitants, 16 més que el dia anterior. De nou són els joves entre 20 i 30 anys els que concentren la major part dels diagnòstics de covid amb una taxa de contagis que ascendeix fins als 1.193 positius cada 100.000 habitants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens institucional

La nova Comissió Mixta després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 es constituïx per a coordinar institucions i accelerar la recuperació. Acorda quatre grups de treball i reunions trimestrals.

Detenen a l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de mare i filla a Xilxes

L'exmarit i pare ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. Tenia orde d'allunyament fins a 2027 i la causa passa a Violència Masclista.

Educació activa l’acompanyament emocional en el centre de la menor assassinada a Xilxes

Educació ha activat el protocol d'intervenció en crisi en el centre de Xilxes on estudiava la menor de 12 anys i ha desplegat suport a la comunitat educativa.

Cau a València una xarxa que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros: 28 detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat a València un grup que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros a estrangers en situació irregular. L'operació s'ha saldat amb 28 detinguts i la investigació continua oberta.

Pedro Martínez subratlla el gran impacte de Ricky Rubio abans del València-Joventut

Pedro Martínez va destacar que el base condiciona el joc en les dos canastres i que València Basket afronta les habitacions de Copa sense pressió, centrat en els detalls.