La cosa és alarmant. Els hospitals tornen al nivell d’abril amb quasi 400 ingressats

Que hem de seguir fent cas al que ens diuen els experts, des del Govern i Salut Pública no és nou. El que passa és que hi ha molta gent que fa el que vol i això ens du al fet que la Comunitat Valenciana torna a xifres hospitalàries de principis d’abril. Ho fa en aconseguir les 390 persones ingressades amb covid als hospitals, 23 més de les que la Conselleria de Sanitat havia informat el dia anterior. La xifra general arriba així a números d’abril, però ni la calor ni les circumstàncies són les del quart mes de l’any.

Diferent situació

La vacunació i la tendència són diferents entre la situació actual i la viscuda a l’abril, quan la Comunitat Valenciana tenia taxes mínimes de contagi i els hospitals es buidaven d’una tercera ona dramàtica. També hi ha una important diferència respecte a les UCI, les sales que mostren la gravetat dels pacients que s’atenen.

Així, mentre que el 7 d’abril, dels 393 hospitalitzats 79 requerien vigilància intensiva; amb les xifres d’ahir, són 56 els que estan en estes unitats després d’augmentar en l’últim dia en vuit els casos que necessitaven d’esta mena d’intervenció. L’augment és cridaner si es té en compte que són més del doble dels quals hi havia fa una setmana (25).

La distribució territorial és l’última gran disparitat

A l’abril, les hospitalitzacions a Alacant i València estaven pràcticament a l’una (180 i 186), en esta ocasió, la província central (i especialment els hospitals de la capital) concentren gran part dels ingressos. En concret, 321 dels 390 pacients ingressats amb covid són de València, el 82%, una xifra que demostra que és en esta zona on més s’han concentrat els casos fins ara.

I altra vegada tornem al mateix. Dilluns de pic després del cap de setmana, dimarts de vall i dimecres de repunt. En este cas, 2.855 el primer dia de la setmana, 1.553 el segon i 2.098 ahir. Comparat amb períodes anteriors, mostra com la pandèmia continua ascendint: són 250 més que el dimecres passat, un 14% de pujada.

Amb això, la incidència acumula un altre dia més en la seua escalada fins als 384 casos per 100.000 habitants, 16 més que el dia anterior. De nou són els joves entre 20 i 30 anys els que concentren la major part dels diagnòstics de covid amb una taxa de contagis que ascendeix fins als 1.193 positius cada 100.000 habitants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.