14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La cosa és alarmant. Els hospitals tornen al nivell d’abril amb quasi 400 ingressats

Que hem de seguir fent cas al que ens diuen els experts, des del Govern i Salut Pública no és nou. El que passa és que hi ha molta gent que fa el que vol i això ens du al fet que la Comunitat Valenciana torna a xifres hospitalàries de principis d’abril. Ho fa en aconseguir les 390 persones ingressades amb covid als hospitals, 23 més de les que la Conselleria de Sanitat havia informat el dia anterior. La xifra general arriba així a números d’abril, però ni la calor ni les circumstàncies són les del quart mes de l’any.

Diferent situació

La vacunació i la tendència són diferents entre la situació actual i la viscuda a l’abril, quan la Comunitat Valenciana tenia taxes mínimes de contagi i els hospitals es buidaven d’una tercera ona dramàtica. També hi ha una important diferència respecte a les UCI, les sales que mostren la gravetat dels pacients que s’atenen.

Així, mentre que el 7 d’abril, dels 393 hospitalitzats 79 requerien vigilància intensiva; amb les xifres d’ahir, són 56 els que estan en estes unitats després d’augmentar en l’últim dia en vuit els casos que necessitaven d’esta mena d’intervenció. L’augment és cridaner si es té en compte que són més del doble dels quals hi havia fa una setmana (25).

La distribució territorial és l’última gran disparitat

A l’abril, les hospitalitzacions a Alacant i València estaven pràcticament a l’una (180 i 186), en esta ocasió, la província central (i especialment els hospitals de la capital) concentren gran part dels ingressos. En concret, 321 dels 390 pacients ingressats amb covid són de València, el 82%, una xifra que demostra que és en esta zona on més s’han concentrat els casos fins ara.

I altra vegada tornem al mateix. Dilluns de pic després del cap de setmana, dimarts de vall i dimecres de repunt. En este cas, 2.855 el primer dia de la setmana, 1.553 el segon i 2.098 ahir. Comparat amb períodes anteriors, mostra com la pandèmia continua ascendint: són 250 més que el dimecres passat, un 14% de pujada.

Amb això, la incidència acumula un altre dia més en la seua escalada fins als 384 casos per 100.000 habitants, 16 més que el dia anterior. De nou són els joves entre 20 i 30 anys els que concentren la major part dels diagnòstics de covid amb una taxa de contagis que ascendeix fins als 1.193 positius cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.