La cosa és alarmant. Els hospitals tornen al nivell d’abril amb quasi 400 ingressats

Que hem de seguir fent cas al que ens diuen els experts, des del Govern i Salut Pública no és nou. El que passa és que hi ha molta gent que fa el que vol i això ens du al fet que la Comunitat Valenciana torna a xifres hospitalàries de principis d’abril. Ho fa en aconseguir les 390 persones ingressades amb covid als hospitals, 23 més de les que la Conselleria de Sanitat havia informat el dia anterior. La xifra general arriba així a números d’abril, però ni la calor ni les circumstàncies són les del quart mes de l’any.

Diferent situació

La vacunació i la tendència són diferents entre la situació actual i la viscuda a l’abril, quan la Comunitat Valenciana tenia taxes mínimes de contagi i els hospitals es buidaven d’una tercera ona dramàtica. També hi ha una important diferència respecte a les UCI, les sales que mostren la gravetat dels pacients que s’atenen.

Així, mentre que el 7 d’abril, dels 393 hospitalitzats 79 requerien vigilància intensiva; amb les xifres d’ahir, són 56 els que estan en estes unitats després d’augmentar en l’últim dia en vuit els casos que necessitaven d’esta mena d’intervenció. L’augment és cridaner si es té en compte que són més del doble dels quals hi havia fa una setmana (25).

La distribució territorial és l’última gran disparitat

A l’abril, les hospitalitzacions a Alacant i València estaven pràcticament a l’una (180 i 186), en esta ocasió, la província central (i especialment els hospitals de la capital) concentren gran part dels ingressos. En concret, 321 dels 390 pacients ingressats amb covid són de València, el 82%, una xifra que demostra que és en esta zona on més s’han concentrat els casos fins ara.

I altra vegada tornem al mateix. Dilluns de pic després del cap de setmana, dimarts de vall i dimecres de repunt. En este cas, 2.855 el primer dia de la setmana, 1.553 el segon i 2.098 ahir. Comparat amb períodes anteriors, mostra com la pandèmia continua ascendint: són 250 més que el dimecres passat, un 14% de pujada.

Amb això, la incidència acumula un altre dia més en la seua escalada fins als 384 casos per 100.000 habitants, 16 més que el dia anterior. De nou són els joves entre 20 i 30 anys els que concentren la major part dels diagnòstics de covid amb una taxa de contagis que ascendeix fins als 1.193 positius cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.