La cosa és alarmant. Els hospitals tornen al nivell d’abril amb quasi 400 ingressats

Que hem de seguir fent cas al que ens diuen els experts, des del Govern i Salut Pública no és nou. El que passa és que hi ha molta gent que fa el que vol i això ens du al fet que la Comunitat Valenciana torna a xifres hospitalàries de principis d’abril. Ho fa en aconseguir les 390 persones ingressades amb covid als hospitals, 23 més de les que la Conselleria de Sanitat havia informat el dia anterior. La xifra general arriba així a números d’abril, però ni la calor ni les circumstàncies són les del quart mes de l’any.

Diferent situació

La vacunació i la tendència són diferents entre la situació actual i la viscuda a l’abril, quan la Comunitat Valenciana tenia taxes mínimes de contagi i els hospitals es buidaven d’una tercera ona dramàtica. També hi ha una important diferència respecte a les UCI, les sales que mostren la gravetat dels pacients que s’atenen.

Així, mentre que el 7 d’abril, dels 393 hospitalitzats 79 requerien vigilància intensiva; amb les xifres d’ahir, són 56 els que estan en estes unitats després d’augmentar en l’últim dia en vuit els casos que necessitaven d’esta mena d’intervenció. L’augment és cridaner si es té en compte que són més del doble dels quals hi havia fa una setmana (25).

La distribució territorial és l’última gran disparitat

A l’abril, les hospitalitzacions a Alacant i València estaven pràcticament a l’una (180 i 186), en esta ocasió, la província central (i especialment els hospitals de la capital) concentren gran part dels ingressos. En concret, 321 dels 390 pacients ingressats amb covid són de València, el 82%, una xifra que demostra que és en esta zona on més s’han concentrat els casos fins ara.

I altra vegada tornem al mateix. Dilluns de pic després del cap de setmana, dimarts de vall i dimecres de repunt. En este cas, 2.855 el primer dia de la setmana, 1.553 el segon i 2.098 ahir. Comparat amb períodes anteriors, mostra com la pandèmia continua ascendint: són 250 més que el dimecres passat, un 14% de pujada.

Amb això, la incidència acumula un altre dia més en la seua escalada fins als 384 casos per 100.000 habitants, 16 més que el dia anterior. De nou són els joves entre 20 i 30 anys els que concentren la major part dels diagnòstics de covid amb una taxa de contagis que ascendeix fins als 1.193 positius cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.