Les dades situen al territori valencià en el nivell 2 d’alerta

 

El territori valencià passa altra volta al nivell d’alerta 2 per a intentar frenar l’avanç del coronavirus en el territori, segons el nou pla elaborat pel Govern i les comunitats autònomes després de l’alarmant creixement de casos detectat en els últims dies.

 

Encara que juntament amb Canàries, el territori valencià és una de les dos autonomies amb menor taxa d’incidència acumulada en les dos últimes setmanes per nous casos positius de coronavirus, el govern autonòmic ja ha anunciat que prendrà mesures durant les pròximes hores per a intentar arribar a desembre en la millor forma possible.

 

Estes són les recomanacions i restriccions previstes:

  • Relacionar-se en bambolles socials estructurades en grups de convivència estable.
  • Reunions fins a un màxim de 10 persones excepte per als grups de convivència estable i insistir que es mantinguen les mesures de distanciament i higiene i prevenció.
  • Recomanació d’estar en casa.
  • Prohibició de fumar en la via pública quan no siga possible mantindre la distància de seguretat o en terrasses.
  • Recomanar limitació dels viatges no essencials de la unitat territorial avaluada.
  • Fomentar al màxim el teletreball.
  • No més de 2 passatgers per fila de seients en taxis i VTC, llevat que siguen grups de convivència estable i sense ocupar el seient contigu al conductor.
  • Limitar aforament en vetles, enterraments i cerimònies fúnebres al 50% en espais tancats (màxim 30 persones) sempre que es puga garantir la distància de seguretat.
  • En la resta de cerimònies, no es podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats (amb un màxim de 30 persones).
  • Llocs de culte: no podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats. Es recomana oferir servicis telemàtics o per televisió.
  • Limitar visites als centres sociosanitaris garantint les mesures de distanciament i higiene i prevenció i sota supervisió.
  • Limitar les eixides de residents en centres de majors i residències i evitar les visites al mínim per a garantir els ambientes bambolla
  • Limitar al 50% l’aforament dels centres recreatius.
  • Limitar l’aforament d’instal·lacions i centres esportius al 50%. No podran obrir si no es pot garantir l’aforament.
  • En les residències d’estudiants, mantindre les de zones comunes a 50% de l’aforament (inclosos menjadors, a on es poden establir torns) i sempre garantint les mesures de distanciament d’higiene i prevenció.

 

En bars i restaurants

  • Obertura a un 50% del seu aforament interior.

  • Ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Garantir la distància entre taules de 2 metres entre cadires de diferents taules.

  • Prohibició de consum en barra en bars i restaurants

  • En les terrasses de bars i restaurants, es manté un aforament de l’exterior al 75% amb grups de clients separats i asseguts, subjectes a les condicions de reunions amb un màxim de 10 persones.

  • A l’igual que en bars i restaurants, les sales de bingo i casinos només podran obrir a un 50% del seu aforament interior, amb una ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Prohibició de consum en barra.

  • Es manté el tancament de l’oci nocturn de discoteques i locals d’oci.

Últimes notícies

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.