Les dades situen al territori valencià en el nivell 2 d’alerta

 

El territori valencià passa altra volta al nivell d’alerta 2 per a intentar frenar l’avanç del coronavirus en el territori, segons el nou pla elaborat pel Govern i les comunitats autònomes després de l’alarmant creixement de casos detectat en els últims dies.

 

Encara que juntament amb Canàries, el territori valencià és una de les dos autonomies amb menor taxa d’incidència acumulada en les dos últimes setmanes per nous casos positius de coronavirus, el govern autonòmic ja ha anunciat que prendrà mesures durant les pròximes hores per a intentar arribar a desembre en la millor forma possible.

 

Estes són les recomanacions i restriccions previstes:

  • Relacionar-se en bambolles socials estructurades en grups de convivència estable.
  • Reunions fins a un màxim de 10 persones excepte per als grups de convivència estable i insistir que es mantinguen les mesures de distanciament i higiene i prevenció.
  • Recomanació d’estar en casa.
  • Prohibició de fumar en la via pública quan no siga possible mantindre la distància de seguretat o en terrasses.
  • Recomanar limitació dels viatges no essencials de la unitat territorial avaluada.
  • Fomentar al màxim el teletreball.
  • No més de 2 passatgers per fila de seients en taxis i VTC, llevat que siguen grups de convivència estable i sense ocupar el seient contigu al conductor.
  • Limitar aforament en vetles, enterraments i cerimònies fúnebres al 50% en espais tancats (màxim 30 persones) sempre que es puga garantir la distància de seguretat.
  • En la resta de cerimònies, no es podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats (amb un màxim de 30 persones).
  • Llocs de culte: no podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats. Es recomana oferir servicis telemàtics o per televisió.
  • Limitar visites als centres sociosanitaris garantint les mesures de distanciament i higiene i prevenció i sota supervisió.
  • Limitar les eixides de residents en centres de majors i residències i evitar les visites al mínim per a garantir els ambientes bambolla
  • Limitar al 50% l’aforament dels centres recreatius.
  • Limitar l’aforament d’instal·lacions i centres esportius al 50%. No podran obrir si no es pot garantir l’aforament.
  • En les residències d’estudiants, mantindre les de zones comunes a 50% de l’aforament (inclosos menjadors, a on es poden establir torns) i sempre garantint les mesures de distanciament d’higiene i prevenció.

 

En bars i restaurants

  • Obertura a un 50% del seu aforament interior.

  • Ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Garantir la distància entre taules de 2 metres entre cadires de diferents taules.

  • Prohibició de consum en barra en bars i restaurants

  • En les terrasses de bars i restaurants, es manté un aforament de l’exterior al 75% amb grups de clients separats i asseguts, subjectes a les condicions de reunions amb un màxim de 10 persones.

  • A l’igual que en bars i restaurants, les sales de bingo i casinos només podran obrir a un 50% del seu aforament interior, amb una ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Prohibició de consum en barra.

  • Es manté el tancament de l’oci nocturn de discoteques i locals d’oci.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU