Les dades situen al territori valencià en el nivell 2 d’alerta

 

El territori valencià passa altra volta al nivell d’alerta 2 per a intentar frenar l’avanç del coronavirus en el territori, segons el nou pla elaborat pel Govern i les comunitats autònomes després de l’alarmant creixement de casos detectat en els últims dies.

 

Encara que juntament amb Canàries, el territori valencià és una de les dos autonomies amb menor taxa d’incidència acumulada en les dos últimes setmanes per nous casos positius de coronavirus, el govern autonòmic ja ha anunciat que prendrà mesures durant les pròximes hores per a intentar arribar a desembre en la millor forma possible.

 

Estes són les recomanacions i restriccions previstes:

  • Relacionar-se en bambolles socials estructurades en grups de convivència estable.
  • Reunions fins a un màxim de 10 persones excepte per als grups de convivència estable i insistir que es mantinguen les mesures de distanciament i higiene i prevenció.
  • Recomanació d’estar en casa.
  • Prohibició de fumar en la via pública quan no siga possible mantindre la distància de seguretat o en terrasses.
  • Recomanar limitació dels viatges no essencials de la unitat territorial avaluada.
  • Fomentar al màxim el teletreball.
  • No més de 2 passatgers per fila de seients en taxis i VTC, llevat que siguen grups de convivència estable i sense ocupar el seient contigu al conductor.
  • Limitar aforament en vetles, enterraments i cerimònies fúnebres al 50% en espais tancats (màxim 30 persones) sempre que es puga garantir la distància de seguretat.
  • En la resta de cerimònies, no es podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats (amb un màxim de 30 persones).
  • Llocs de culte: no podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats. Es recomana oferir servicis telemàtics o per televisió.
  • Limitar visites als centres sociosanitaris garantint les mesures de distanciament i higiene i prevenció i sota supervisió.
  • Limitar les eixides de residents en centres de majors i residències i evitar les visites al mínim per a garantir els ambientes bambolla
  • Limitar al 50% l’aforament dels centres recreatius.
  • Limitar l’aforament d’instal·lacions i centres esportius al 50%. No podran obrir si no es pot garantir l’aforament.
  • En les residències d’estudiants, mantindre les de zones comunes a 50% de l’aforament (inclosos menjadors, a on es poden establir torns) i sempre garantint les mesures de distanciament d’higiene i prevenció.

 

En bars i restaurants

  • Obertura a un 50% del seu aforament interior.

  • Ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Garantir la distància entre taules de 2 metres entre cadires de diferents taules.

  • Prohibició de consum en barra en bars i restaurants

  • En les terrasses de bars i restaurants, es manté un aforament de l’exterior al 75% amb grups de clients separats i asseguts, subjectes a les condicions de reunions amb un màxim de 10 persones.

  • A l’igual que en bars i restaurants, les sales de bingo i casinos només podran obrir a un 50% del seu aforament interior, amb una ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Prohibició de consum en barra.

  • Es manté el tancament de l’oci nocturn de discoteques i locals d’oci.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.