Les dades situen al territori valencià en el nivell 2 d’alerta

 

El territori valencià passa altra volta al nivell d’alerta 2 per a intentar frenar l’avanç del coronavirus en el territori, segons el nou pla elaborat pel Govern i les comunitats autònomes després de l’alarmant creixement de casos detectat en els últims dies.

 

Encara que juntament amb Canàries, el territori valencià és una de les dos autonomies amb menor taxa d’incidència acumulada en les dos últimes setmanes per nous casos positius de coronavirus, el govern autonòmic ja ha anunciat que prendrà mesures durant les pròximes hores per a intentar arribar a desembre en la millor forma possible.

 

Estes són les recomanacions i restriccions previstes:

  • Relacionar-se en bambolles socials estructurades en grups de convivència estable.
  • Reunions fins a un màxim de 10 persones excepte per als grups de convivència estable i insistir que es mantinguen les mesures de distanciament i higiene i prevenció.
  • Recomanació d’estar en casa.
  • Prohibició de fumar en la via pública quan no siga possible mantindre la distància de seguretat o en terrasses.
  • Recomanar limitació dels viatges no essencials de la unitat territorial avaluada.
  • Fomentar al màxim el teletreball.
  • No més de 2 passatgers per fila de seients en taxis i VTC, llevat que siguen grups de convivència estable i sense ocupar el seient contigu al conductor.
  • Limitar aforament en vetles, enterraments i cerimònies fúnebres al 50% en espais tancats (màxim 30 persones) sempre que es puga garantir la distància de seguretat.
  • En la resta de cerimònies, no es podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats (amb un màxim de 30 persones).
  • Llocs de culte: no podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats. Es recomana oferir servicis telemàtics o per televisió.
  • Limitar visites als centres sociosanitaris garantint les mesures de distanciament i higiene i prevenció i sota supervisió.
  • Limitar les eixides de residents en centres de majors i residències i evitar les visites al mínim per a garantir els ambientes bambolla
  • Limitar al 50% l’aforament dels centres recreatius.
  • Limitar l’aforament d’instal·lacions i centres esportius al 50%. No podran obrir si no es pot garantir l’aforament.
  • En les residències d’estudiants, mantindre les de zones comunes a 50% de l’aforament (inclosos menjadors, a on es poden establir torns) i sempre garantint les mesures de distanciament d’higiene i prevenció.

 

En bars i restaurants

  • Obertura a un 50% del seu aforament interior.

  • Ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Garantir la distància entre taules de 2 metres entre cadires de diferents taules.

  • Prohibició de consum en barra en bars i restaurants

  • En les terrasses de bars i restaurants, es manté un aforament de l’exterior al 75% amb grups de clients separats i asseguts, subjectes a les condicions de reunions amb un màxim de 10 persones.

  • A l’igual que en bars i restaurants, les sales de bingo i casinos només podran obrir a un 50% del seu aforament interior, amb una ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Prohibició de consum en barra.

  • Es manté el tancament de l’oci nocturn de discoteques i locals d’oci.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.