Les dades situen al territori valencià en el nivell 2 d’alerta

 

El territori valencià passa altra volta al nivell d’alerta 2 per a intentar frenar l’avanç del coronavirus en el territori, segons el nou pla elaborat pel Govern i les comunitats autònomes després de l’alarmant creixement de casos detectat en els últims dies.

 

Encara que juntament amb Canàries, el territori valencià és una de les dos autonomies amb menor taxa d’incidència acumulada en les dos últimes setmanes per nous casos positius de coronavirus, el govern autonòmic ja ha anunciat que prendrà mesures durant les pròximes hores per a intentar arribar a desembre en la millor forma possible.

 

Estes són les recomanacions i restriccions previstes:

  • Relacionar-se en bambolles socials estructurades en grups de convivència estable.
  • Reunions fins a un màxim de 10 persones excepte per als grups de convivència estable i insistir que es mantinguen les mesures de distanciament i higiene i prevenció.
  • Recomanació d’estar en casa.
  • Prohibició de fumar en la via pública quan no siga possible mantindre la distància de seguretat o en terrasses.
  • Recomanar limitació dels viatges no essencials de la unitat territorial avaluada.
  • Fomentar al màxim el teletreball.
  • No més de 2 passatgers per fila de seients en taxis i VTC, llevat que siguen grups de convivència estable i sense ocupar el seient contigu al conductor.
  • Limitar aforament en vetles, enterraments i cerimònies fúnebres al 50% en espais tancats (màxim 30 persones) sempre que es puga garantir la distància de seguretat.
  • En la resta de cerimònies, no es podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats (amb un màxim de 30 persones).
  • Llocs de culte: no podrà superar el 50% d’aforament en espais tancats. Es recomana oferir servicis telemàtics o per televisió.
  • Limitar visites als centres sociosanitaris garantint les mesures de distanciament i higiene i prevenció i sota supervisió.
  • Limitar les eixides de residents en centres de majors i residències i evitar les visites al mínim per a garantir els ambientes bambolla
  • Limitar al 50% l’aforament dels centres recreatius.
  • Limitar l’aforament d’instal·lacions i centres esportius al 50%. No podran obrir si no es pot garantir l’aforament.
  • En les residències d’estudiants, mantindre les de zones comunes a 50% de l’aforament (inclosos menjadors, a on es poden establir torns) i sempre garantint les mesures de distanciament d’higiene i prevenció.

 

En bars i restaurants

  • Obertura a un 50% del seu aforament interior.

  • Ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Garantir la distància entre taules de 2 metres entre cadires de diferents taules.

  • Prohibició de consum en barra en bars i restaurants

  • En les terrasses de bars i restaurants, es manté un aforament de l’exterior al 75% amb grups de clients separats i asseguts, subjectes a les condicions de reunions amb un màxim de 10 persones.

  • A l’igual que en bars i restaurants, les sales de bingo i casinos només podran obrir a un 50% del seu aforament interior, amb una ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules.

  • Prohibició de consum en barra.

  • Es manté el tancament de l’oci nocturn de discoteques i locals d’oci.

Últimes notícies

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.