17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Rebutgen la petició de la Federació de Futbol d’alçar la suspensió de les competicions

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat les mesures cautelars sol·licitades per la Federació de Futbol de l’autonomia (FFCV) relatives a l’alçament de la suspensió de les competicions organitzades per esta entitat i perquè es permeta un aforament del 30 per cent de públic en les instal·lacions esportives.

 

La Sala ha resolt, sense entrar en el fons de l’assumpte que, a la vista de les al·legacions plantejades i la documentació examinada en este incident cautelar, el fet de satisfer la pretensió dels recurrents podria implicar una «pertorbació greu dels interessos generals, més en particular, de la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia del Covid-19».

La FFCV va interposar el passat 16 de març un recurs contenciós administratiu contra la resolució de cinc dies abans de la Conselleria de Sanitat, d’adopció de noves mesures per a frenar el coronavirus, i en la que es mantenia la suspensió de les competicions esportives en este àmbit, segons l’acte remés pel TSJCV.

 

Aforament de públic del 30%

L’entitat sol·licitava que les competicions i els entrenaments de totes les categories territorials de competicions que organitza es tornaren a celebrar de manera immediata -ja per al passat cap de setmana- i que es permetera un aforament de públic del 30% en les instal·lacions esportives, «igual que està permés en altres activitats quotidianes», entre les quals citava teatres, per exemple.

L’entitat al·legava que, de seguir la suspensió, es produiria una impossibilitat d’acabar les competicions organitzades per la Federació i un «gravíssim crebant econòmic i social i perjudici econòmic per als clubs afiliats», en total 844, la immensa majoria xicotets clubs de poble que «es poden vore abocats a la seua desaparició». A demés, al·legava que el perill de mora incidix de manera fonamental en el dret dels ciutadans a la pràctica de l’esport.

En esta línia, també argumentava que la celebració de les competicions no ocasiona una «pertorbació greu» per als interessos generals o de tercers, perquè «beneficia als ciutadans que practiquen futbol i futbol sala federat» i al·legava l’existència de «discriminació», ja que altres comunitats autònomes amb pitjors dades epidemiològiques poden fer-ho.

 

Valorar la resolució del Govern

No obstant això, la sala assenyala, en primer lloc, que la Federació Valenciana de Futbol manca de legitimació per a defensar davant els tribunals el dret de les persones a practicar esport i afegix també que «no bota a la vista amb igual nitidesa» que en altres incidents cautelars sobre els que s’ha pronunciat la sala.

 

A demés, subratlla que l’al·legació de tracte desigual «no es posa en relació, per exemple, amb qualsevol altre que eventualment s’haguera dispensat en la resolució de la consellera de Sanitat per a altres esports no professionals diferents del futbol o futbol sala» i quant a la diferència amb altres CCAA, sosté que «hauria de valorar-se de provindre la resolució del Govern de la nació, d’algun dels ministeris o òrgans de l’Administració central de l’Estat». En qualsevol cas, apunta que es tracta d’un aspecte sobre el fons de la qüestió litigiosa.

 

Pertorbació greu dels interessos generals

Per a la sala, el fet que Sanitat «no haja adoptat o mantingut mesures en altres àmbits d’activitat homologables amb les relatives a la pràctica de l’esport, no és circumstància per si sola que haja de conduir a satisfer la sol·licitud cautelar» plantejada per la Federació.

 

En este sentit, considera que, en cas de satisfer eixa pretensió, «podria seguir-se pertorbació greu dels interessos generals; més en particular la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries, proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia Covid-19».

Últimes notícies

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.

PP i PSOE xoquen a Benidorm després de la condemna milionària pel sòl de Serra Gelada

El Constitucional ha rebutjat l'empara de l'Ajuntament de Benidorm i ha reavivat el xoc entre PP i PSOE per la condemna de més de 350 milions. Les acusacions creuades inclouen peticions de dimissió i retrets per la gestió dels convenis i la negociació amb els propietaris.