Rebutgen la petició de la Federació de Futbol d’alçar la suspensió de les competicions

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat les mesures cautelars sol·licitades per la Federació de Futbol de l’autonomia (FFCV) relatives a l’alçament de la suspensió de les competicions organitzades per esta entitat i perquè es permeta un aforament del 30 per cent de públic en les instal·lacions esportives.

 

La Sala ha resolt, sense entrar en el fons de l’assumpte que, a la vista de les al·legacions plantejades i la documentació examinada en este incident cautelar, el fet de satisfer la pretensió dels recurrents podria implicar una «pertorbació greu dels interessos generals, més en particular, de la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia del Covid-19».

La FFCV va interposar el passat 16 de març un recurs contenciós administratiu contra la resolució de cinc dies abans de la Conselleria de Sanitat, d’adopció de noves mesures per a frenar el coronavirus, i en la que es mantenia la suspensió de les competicions esportives en este àmbit, segons l’acte remés pel TSJCV.

 

Aforament de públic del 30%

L’entitat sol·licitava que les competicions i els entrenaments de totes les categories territorials de competicions que organitza es tornaren a celebrar de manera immediata -ja per al passat cap de setmana- i que es permetera un aforament de públic del 30% en les instal·lacions esportives, «igual que està permés en altres activitats quotidianes», entre les quals citava teatres, per exemple.

L’entitat al·legava que, de seguir la suspensió, es produiria una impossibilitat d’acabar les competicions organitzades per la Federació i un «gravíssim crebant econòmic i social i perjudici econòmic per als clubs afiliats», en total 844, la immensa majoria xicotets clubs de poble que «es poden vore abocats a la seua desaparició». A demés, al·legava que el perill de mora incidix de manera fonamental en el dret dels ciutadans a la pràctica de l’esport.

En esta línia, també argumentava que la celebració de les competicions no ocasiona una «pertorbació greu» per als interessos generals o de tercers, perquè «beneficia als ciutadans que practiquen futbol i futbol sala federat» i al·legava l’existència de «discriminació», ja que altres comunitats autònomes amb pitjors dades epidemiològiques poden fer-ho.

 

Valorar la resolució del Govern

No obstant això, la sala assenyala, en primer lloc, que la Federació Valenciana de Futbol manca de legitimació per a defensar davant els tribunals el dret de les persones a practicar esport i afegix també que «no bota a la vista amb igual nitidesa» que en altres incidents cautelars sobre els que s’ha pronunciat la sala.

 

A demés, subratlla que l’al·legació de tracte desigual «no es posa en relació, per exemple, amb qualsevol altre que eventualment s’haguera dispensat en la resolució de la consellera de Sanitat per a altres esports no professionals diferents del futbol o futbol sala» i quant a la diferència amb altres CCAA, sosté que «hauria de valorar-se de provindre la resolució del Govern de la nació, d’algun dels ministeris o òrgans de l’Administració central de l’Estat». En qualsevol cas, apunta que es tracta d’un aspecte sobre el fons de la qüestió litigiosa.

 

Pertorbació greu dels interessos generals

Per a la sala, el fet que Sanitat «no haja adoptat o mantingut mesures en altres àmbits d’activitat homologables amb les relatives a la pràctica de l’esport, no és circumstància per si sola que haja de conduir a satisfer la sol·licitud cautelar» plantejada per la Federació.

 

En este sentit, considera que, en cas de satisfer eixa pretensió, «podria seguir-se pertorbació greu dels interessos generals; més en particular la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries, proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia Covid-19».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.