Rebutgen la petició de la Federació de Futbol d’alçar la suspensió de les competicions

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat les mesures cautelars sol·licitades per la Federació de Futbol de l’autonomia (FFCV) relatives a l’alçament de la suspensió de les competicions organitzades per esta entitat i perquè es permeta un aforament del 30 per cent de públic en les instal·lacions esportives.

 

La Sala ha resolt, sense entrar en el fons de l’assumpte que, a la vista de les al·legacions plantejades i la documentació examinada en este incident cautelar, el fet de satisfer la pretensió dels recurrents podria implicar una «pertorbació greu dels interessos generals, més en particular, de la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia del Covid-19».

La FFCV va interposar el passat 16 de març un recurs contenciós administratiu contra la resolució de cinc dies abans de la Conselleria de Sanitat, d’adopció de noves mesures per a frenar el coronavirus, i en la que es mantenia la suspensió de les competicions esportives en este àmbit, segons l’acte remés pel TSJCV.

 

Aforament de públic del 30%

L’entitat sol·licitava que les competicions i els entrenaments de totes les categories territorials de competicions que organitza es tornaren a celebrar de manera immediata -ja per al passat cap de setmana- i que es permetera un aforament de públic del 30% en les instal·lacions esportives, «igual que està permés en altres activitats quotidianes», entre les quals citava teatres, per exemple.

L’entitat al·legava que, de seguir la suspensió, es produiria una impossibilitat d’acabar les competicions organitzades per la Federació i un «gravíssim crebant econòmic i social i perjudici econòmic per als clubs afiliats», en total 844, la immensa majoria xicotets clubs de poble que «es poden vore abocats a la seua desaparició». A demés, al·legava que el perill de mora incidix de manera fonamental en el dret dels ciutadans a la pràctica de l’esport.

En esta línia, també argumentava que la celebració de les competicions no ocasiona una «pertorbació greu» per als interessos generals o de tercers, perquè «beneficia als ciutadans que practiquen futbol i futbol sala federat» i al·legava l’existència de «discriminació», ja que altres comunitats autònomes amb pitjors dades epidemiològiques poden fer-ho.

 

Valorar la resolució del Govern

No obstant això, la sala assenyala, en primer lloc, que la Federació Valenciana de Futbol manca de legitimació per a defensar davant els tribunals el dret de les persones a practicar esport i afegix també que «no bota a la vista amb igual nitidesa» que en altres incidents cautelars sobre els que s’ha pronunciat la sala.

 

A demés, subratlla que l’al·legació de tracte desigual «no es posa en relació, per exemple, amb qualsevol altre que eventualment s’haguera dispensat en la resolució de la consellera de Sanitat per a altres esports no professionals diferents del futbol o futbol sala» i quant a la diferència amb altres CCAA, sosté que «hauria de valorar-se de provindre la resolució del Govern de la nació, d’algun dels ministeris o òrgans de l’Administració central de l’Estat». En qualsevol cas, apunta que es tracta d’un aspecte sobre el fons de la qüestió litigiosa.

 

Pertorbació greu dels interessos generals

Per a la sala, el fet que Sanitat «no haja adoptat o mantingut mesures en altres àmbits d’activitat homologables amb les relatives a la pràctica de l’esport, no és circumstància per si sola que haja de conduir a satisfer la sol·licitud cautelar» plantejada per la Federació.

 

En este sentit, considera que, en cas de satisfer eixa pretensió, «podria seguir-se pertorbació greu dels interessos generals; més en particular la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries, proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.