Dissolen 12 festes en cases i multen a 114 persones en Alacant

La Policia Local d’Alacant ha dissolt un total de dotze festes il·legals i botellons en diferents cases durant la passada matinada i ha tancat l’operatiu del dissabte amb un total de 114 denúncies per incomplir l’estat d’alarma i les mesures per a frenar el coronavirus.

 

Els agents han actuat al Cap de l’Horta, el parc La Marjal i en el llit del barranc del Juncaret en el dispositiu de vigilància i control. A demés, per a fer front al consum d’alcohol i les festes, la Policia ha desplegat este cap de setmana un reforç amb 40 agents de les unitats Fox, Goir i Canina, així com vigilància amb el Dron de la Unitat de Mitjans Aeris no Tripulats amb càmeres tèrmiques des de l’aire per a evitar els botellons, especialment en llocs poc accessibles.

 

L’operatiu del Dron de presa i enlairament dels mitjans aeris, juntament amb bombers del SPEIS, en el que han participat dos pilots, un policia i una bomber, ha sigut molt dinàmic i va vigilar a primera hora de la nit la zona del Lucentum.

 

Posteriorment, es va desplaçar al Cap de l’Horta i la zona de les Cales, els castells, Serra Grossa i la zona muntanyenca de la Ereta.

 

65 denúncies per consum d’alcohol

En total, la Policia Local ha posat este cap de setmana 65 denúncies per consum d’alcohol. En concret, durant la nit del divendres, els agents han intervingut al Cap de l’Horta per a dissoldre cinc grups que estaven reunits fent botellons amb música i ha imposat 45 denúncies per consum d’alcohol.

 

D’altra banda, les autoritats també han actuat en les roques de les Cales i, este dissabte, han localitzat altres grups de botelló en la platja de Sant Joan, la zona del Golf, el parc La Marjal i el llit del barranc del Juncaret, amb una vintena de sancions.

 

Així mateix, en els controls en la quinta i última jornada de tancament perimetral, la policia ha imposat 36 denúncies i han controlat un total de 3.042 vehicles.

 

15 actes per incomplir el tancament perimetral

Del total d’intervencions, durant el matí, els agents han alçat 15 actes a persones que incomplien el tancament perimetral i han controlat a 1.600 vehicles. Ja a la vesprada, la mobilitat ha descendit i s’han parat a 1.442 vehicles, amb un total de 21 denúncies. La policia ha destacat l’alt compliment en la jornada del dissabte.

 

A la nit, la mobilitat ha sigut mínima i en els controls s’han interceptat 36 vehicles, amb 10 propostes de sanció per incompliment del toc de queda i no poder justificar els desplaçaments. 

 

La Policia Local ha organitzat un ampli dispositiu a la ciutat amb inspeccions i vigilància contínua durant tot el dia, s’han dissolt diferents grups de més de dos persones i s’han interposat huit sancions a grups i 22 denúncies per no portar la mascareta obligatòria.

 

Pillat botant-se un semàfor en roig

Per part seua, el servici Nocturn de la Policia Local ha alçat sis propostes de sanció per incomplir el toc de queda. En total, han dissolt dotze festes en cases i s’han denunciat a huit persones per mantindre reunions sense ser convivents en dos de les celebracions dutes a terme en domicilis.

 

Al costat d’estes intervencions, la Policia Local ha interceptat cap a les 01.15 hores en l’avinguda de Maestro Alonso amb Canonge Ginestar un vehicle que es botava un semàfor en fase roja. El conductor presentava signes de trobar-se baix la influència de begudes alcohòliques. Per este motiu, ha sigut requerit per a la realització de les proves d’alcoholèmia.

 

L’home es va negar a fer-se el test, i els agents li van instruir diligències per conducció influenciada i per negativa a les proves, i ha sigut citat per a la celebració de judici ràpid.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.