Una dona de 90 anys és la primera persona del món en rebre la vacuna de Pfizer

 

Una dona de 90 anys ha sigut la primera persona en el Regne Unit i el món en rebre la vacuna contra el Covid-19 creada per la farmacèutica estatunidenca Pfizer i el seu soci alemany BioNTech, han informat este dimarts els mitjans. Margaret Keenan, de 90 anys, ha sigut filmada i fotografiada mentres se li administrava la vacuna -entorn de les 06.30 GMT- en l’Hospital Universitari de Coventry, en el centre d’Anglaterra.

 

Els reguladors britànics van donar la setmana passada llum verda a esta vacuna, que a partir d’este dimarts començarà a ser subministrada per als grups més vulnerables del Regne Unit. Keenan, a qui els seus amics i família anomenen ‘Maggie’, ha rebut la primera de les dos dosis de la vacuna de la infermera May Parsons, enmig d’una gran atenció mediàtica en marcar el començament del que el Govern del Regne Unit ha denominat el ‘V-Day’ (Dia de la V o vacunació).

 

Keenan, que complirà 91 anys la setmana que ve i és de la localitat nord-irlandesa d’Enniskillen, és una antiga empleada d’una joieria, té una filla, un fill i quatre nets. «Em sent tan privilegiada de ser la primera persona vacunada contra el Covid-19. És el millor regal d’aniversari, avançat, i perquè significa que finalment podré passar temps amb la meua família i els meus amics en Any Nou després d’haver estat pràcticament soles tot l’any», ha declarat Keenan als mitjans.

 

La dona ha agraït al Servici Nacional de Salut per la forma en què l’han atesa i ha aconsellat a la gent vacunarse. «Si jo la puc rebre als 90 anys, vosté també pot rebre-la», ha dit. Keenan, que ha viscut en Coventry durant més de 60 anys, rebrà la segona dosi en 21 dies.

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.