18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Dos societats mèdiques valencians veuen l’evolució del Covid-19 «molt preocupant»

 

La Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària i la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública han fet pública este dijous una carta oberta a la Conselleria de Sanitat en la que qualifiquen de «molt preocupant» la situació que s’està generant en ambulatoris i hospitals per l’evolució de la pandèmia de coronavirus i consideren que això es podria haver evitat en part amb l’adopció de més mesures de control de la transmissió comunitària que hagueren secundat i ajudat a explicar a la població.

 

A demés, lamenten que l’administració no haja contactat amb les dos entitats per a tindre en compte els seus coneixements i reclamen que compte amb la seua experiència per a un futur Comité Assessor enfront de la pandèmia i per a «reorganitzar» la campanya de vacunació massiva enfront del Covid-19, «amb la finalitat que siga el més àgil i segura possible».

 

Davant de l’«evident empitjorament» de la crisi pel Covid-19, les dos societats exposen que fan el seu treball en els dos principals àmbits «a on colpeja amb més força» la pandèmia, l’àmbit comunitari i de les famílies (SoVaMFiC) i l’àmbit dels hospitals i centres sanitaris (SVMPSP), el que permet als professionals «tindre el coneixement més actualitzat i real de l’evolució i característiques de la pandèmia, anticipar les seues conseqüències, prestar l’assistència adequada, i implantar amb la major efectivitat possible les mesures preventives».

 

«Reclamem urgentment un reforç de les plantilles»

En este context, defensen que han respost «eficaç i professionalment» a la pandèmia durant els últims nou mesos «i així ho continuarem fent fins que es conseguisca el seu control, tot i les greus manques de personal sanitari que estem patint i per les que reclamem urgentment un reforç de les plantilles».

 

Les dos societats sostenen que en les tres ones de l’epidèmia ha quedat demostrat que l’«encert o els errors» comesos en el control comunitari de la transmissió del virus «repercutixen immediatament en l’Atenció Primària i als hospitals, col·lapsant aquests i impedint l’assistència i la prevenció més bàsiques per a la salut de tots els ciutadans».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.