Dos societats mèdiques valencians veuen l’evolució del Covid-19 «molt preocupant»

 

La Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària i la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública han fet pública este dijous una carta oberta a la Conselleria de Sanitat en la que qualifiquen de «molt preocupant» la situació que s’està generant en ambulatoris i hospitals per l’evolució de la pandèmia de coronavirus i consideren que això es podria haver evitat en part amb l’adopció de més mesures de control de la transmissió comunitària que hagueren secundat i ajudat a explicar a la població.

 

A demés, lamenten que l’administració no haja contactat amb les dos entitats per a tindre en compte els seus coneixements i reclamen que compte amb la seua experiència per a un futur Comité Assessor enfront de la pandèmia i per a «reorganitzar» la campanya de vacunació massiva enfront del Covid-19, «amb la finalitat que siga el més àgil i segura possible».

 

Davant de l’«evident empitjorament» de la crisi pel Covid-19, les dos societats exposen que fan el seu treball en els dos principals àmbits «a on colpeja amb més força» la pandèmia, l’àmbit comunitari i de les famílies (SoVaMFiC) i l’àmbit dels hospitals i centres sanitaris (SVMPSP), el que permet als professionals «tindre el coneixement més actualitzat i real de l’evolució i característiques de la pandèmia, anticipar les seues conseqüències, prestar l’assistència adequada, i implantar amb la major efectivitat possible les mesures preventives».

 

«Reclamem urgentment un reforç de les plantilles»

En este context, defensen que han respost «eficaç i professionalment» a la pandèmia durant els últims nou mesos «i així ho continuarem fent fins que es conseguisca el seu control, tot i les greus manques de personal sanitari que estem patint i per les que reclamem urgentment un reforç de les plantilles».

 

Les dos societats sostenen que en les tres ones de l’epidèmia ha quedat demostrat que l’«encert o els errors» comesos en el control comunitari de la transmissió del virus «repercutixen immediatament en l’Atenció Primària i als hospitals, col·lapsant aquests i impedint l’assistència i la prevenció més bàsiques per a la salut de tots els ciutadans».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.