Dos societats mèdiques valencians veuen l’evolució del Covid-19 «molt preocupant»

 

La Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària i la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública han fet pública este dijous una carta oberta a la Conselleria de Sanitat en la que qualifiquen de «molt preocupant» la situació que s’està generant en ambulatoris i hospitals per l’evolució de la pandèmia de coronavirus i consideren que això es podria haver evitat en part amb l’adopció de més mesures de control de la transmissió comunitària que hagueren secundat i ajudat a explicar a la població.

 

A demés, lamenten que l’administració no haja contactat amb les dos entitats per a tindre en compte els seus coneixements i reclamen que compte amb la seua experiència per a un futur Comité Assessor enfront de la pandèmia i per a «reorganitzar» la campanya de vacunació massiva enfront del Covid-19, «amb la finalitat que siga el més àgil i segura possible».

 

Davant de l’«evident empitjorament» de la crisi pel Covid-19, les dos societats exposen que fan el seu treball en els dos principals àmbits «a on colpeja amb més força» la pandèmia, l’àmbit comunitari i de les famílies (SoVaMFiC) i l’àmbit dels hospitals i centres sanitaris (SVMPSP), el que permet als professionals «tindre el coneixement més actualitzat i real de l’evolució i característiques de la pandèmia, anticipar les seues conseqüències, prestar l’assistència adequada, i implantar amb la major efectivitat possible les mesures preventives».

 

«Reclamem urgentment un reforç de les plantilles»

En este context, defensen que han respost «eficaç i professionalment» a la pandèmia durant els últims nou mesos «i així ho continuarem fent fins que es conseguisca el seu control, tot i les greus manques de personal sanitari que estem patint i per les que reclamem urgentment un reforç de les plantilles».

 

Les dos societats sostenen que en les tres ones de l’epidèmia ha quedat demostrat que l’«encert o els errors» comesos en el control comunitari de la transmissió del virus «repercutixen immediatament en l’Atenció Primària i als hospitals, col·lapsant aquests i impedint l’assistència i la prevenció més bàsiques per a la salut de tots els ciutadans».

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU