Dos societats mèdiques valencians veuen l’evolució del Covid-19 «molt preocupant»

 

La Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària i la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública han fet pública este dijous una carta oberta a la Conselleria de Sanitat en la que qualifiquen de «molt preocupant» la situació que s’està generant en ambulatoris i hospitals per l’evolució de la pandèmia de coronavirus i consideren que això es podria haver evitat en part amb l’adopció de més mesures de control de la transmissió comunitària que hagueren secundat i ajudat a explicar a la població.

 

A demés, lamenten que l’administració no haja contactat amb les dos entitats per a tindre en compte els seus coneixements i reclamen que compte amb la seua experiència per a un futur Comité Assessor enfront de la pandèmia i per a «reorganitzar» la campanya de vacunació massiva enfront del Covid-19, «amb la finalitat que siga el més àgil i segura possible».

 

Davant de l’«evident empitjorament» de la crisi pel Covid-19, les dos societats exposen que fan el seu treball en els dos principals àmbits «a on colpeja amb més força» la pandèmia, l’àmbit comunitari i de les famílies (SoVaMFiC) i l’àmbit dels hospitals i centres sanitaris (SVMPSP), el que permet als professionals «tindre el coneixement més actualitzat i real de l’evolució i característiques de la pandèmia, anticipar les seues conseqüències, prestar l’assistència adequada, i implantar amb la major efectivitat possible les mesures preventives».

 

«Reclamem urgentment un reforç de les plantilles»

En este context, defensen que han respost «eficaç i professionalment» a la pandèmia durant els últims nou mesos «i així ho continuarem fent fins que es conseguisca el seu control, tot i les greus manques de personal sanitari que estem patint i per les que reclamem urgentment un reforç de les plantilles».

 

Les dos societats sostenen que en les tres ones de l’epidèmia ha quedat demostrat que l’«encert o els errors» comesos en el control comunitari de la transmissió del virus «repercutixen immediatament en l’Atenció Primària i als hospitals, col·lapsant aquests i impedint l’assistència i la prevenció més bàsiques per a la salut de tots els ciutadans».

Últimes notícies

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.

La reserva d’aigua del Xúquer baixa al 58,5% i la del Segura al 55,3% després d’una nova setmana de descens

Els embassaments del Xúquer i del Segura han tornat a perdre aigua en l’última setmana, tot i mantindre nivells per damunt de fa un any i de la mitjana de l’última dècada. Al conjunt d’Espanya, la reserva hídrica baixa fins al 69,6% de la seua capacitat.
FILMOTECA D'ESTIU