Dos societats mèdiques valencians veuen l’evolució del Covid-19 «molt preocupant»

 

La Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària i la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública han fet pública este dijous una carta oberta a la Conselleria de Sanitat en la que qualifiquen de «molt preocupant» la situació que s’està generant en ambulatoris i hospitals per l’evolució de la pandèmia de coronavirus i consideren que això es podria haver evitat en part amb l’adopció de més mesures de control de la transmissió comunitària que hagueren secundat i ajudat a explicar a la població.

 

A demés, lamenten que l’administració no haja contactat amb les dos entitats per a tindre en compte els seus coneixements i reclamen que compte amb la seua experiència per a un futur Comité Assessor enfront de la pandèmia i per a «reorganitzar» la campanya de vacunació massiva enfront del Covid-19, «amb la finalitat que siga el més àgil i segura possible».

 

Davant de l’«evident empitjorament» de la crisi pel Covid-19, les dos societats exposen que fan el seu treball en els dos principals àmbits «a on colpeja amb més força» la pandèmia, l’àmbit comunitari i de les famílies (SoVaMFiC) i l’àmbit dels hospitals i centres sanitaris (SVMPSP), el que permet als professionals «tindre el coneixement més actualitzat i real de l’evolució i característiques de la pandèmia, anticipar les seues conseqüències, prestar l’assistència adequada, i implantar amb la major efectivitat possible les mesures preventives».

 

«Reclamem urgentment un reforç de les plantilles»

En este context, defensen que han respost «eficaç i professionalment» a la pandèmia durant els últims nou mesos «i així ho continuarem fent fins que es conseguisca el seu control, tot i les greus manques de personal sanitari que estem patint i per les que reclamem urgentment un reforç de les plantilles».

 

Les dos societats sostenen que en les tres ones de l’epidèmia ha quedat demostrat que l’«encert o els errors» comesos en el control comunitari de la transmissió del virus «repercutixen immediatament en l’Atenció Primària i als hospitals, col·lapsant aquests i impedint l’assistència i la prevenció més bàsiques per a la salut de tots els ciutadans».

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.