16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Baixen els contagis per coronavirus i la incidència a Espanya

Espanya ha registrat 16.353 nous positius de Covid-19 des de divendres, en estes noves dades, la xifra total des de l’inici de la pandèmia el passat més de març és de 3.540.430 casos. Esta és molt inferior a la de la setmana passada, que es van registrar 19.000 contagis.

La incidència acumulada en els últims 14 dies se situa en 223,75 cada 100.000 habitants, una dada inferior a la de divendres, quan era de 229,20. En les passades dos setmanes s’ha registrat un total de 106.173 positius.

Pel que fa a les defuncions, el Ministeri de Sanitat xifra en 78.293 el total de morts per coronavirus arreu de l’Estat espanyol des de l’inici de la pandèmia, 77 més que divendres.

Cal recordar, que ahir a la Comunitat Valenciana es van notificar 55 nous positius i 15 defuncions.

 

 

 

 

Pacients de coronavirus ingressats a l’UCI

Actualment, en tota Espanya hi ha 9.747 pacients ingressats a causa del coronavirus, que ocupen el 7,78% de tots els llits disponibles.

Hui dia, 2.323 persones estan ingressades a l’UCI dels hospitals espanyols, el 23,1% del total de llits per a crítics.

En les últimes 24 hores a Espanya, 817 persones han estat hospitalitzades a l’Estat a causa de la infecció, mentre que 466 han estat donades d’alta.

Pel que fa als hospitals valencians, actualment hi ha 249 persones ingressades a causa del coronavirus, de les que 57 es troben a l’UCI.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.