11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Baixen els contagis per coronavirus i la incidència a Espanya

Espanya ha registrat 16.353 nous positius de Covid-19 des de divendres, en estes noves dades, la xifra total des de l’inici de la pandèmia el passat més de març és de 3.540.430 casos. Esta és molt inferior a la de la setmana passada, que es van registrar 19.000 contagis.

La incidència acumulada en els últims 14 dies se situa en 223,75 cada 100.000 habitants, una dada inferior a la de divendres, quan era de 229,20. En les passades dos setmanes s’ha registrat un total de 106.173 positius.

Pel que fa a les defuncions, el Ministeri de Sanitat xifra en 78.293 el total de morts per coronavirus arreu de l’Estat espanyol des de l’inici de la pandèmia, 77 més que divendres.

Cal recordar, que ahir a la Comunitat Valenciana es van notificar 55 nous positius i 15 defuncions.

 

 

 

 

Pacients de coronavirus ingressats a l’UCI

Actualment, en tota Espanya hi ha 9.747 pacients ingressats a causa del coronavirus, que ocupen el 7,78% de tots els llits disponibles.

Hui dia, 2.323 persones estan ingressades a l’UCI dels hospitals espanyols, el 23,1% del total de llits per a crítics.

En les últimes 24 hores a Espanya, 817 persones han estat hospitalitzades a l’Estat a causa de la infecció, mentre que 466 han estat donades d’alta.

Pel que fa als hospitals valencians, actualment hi ha 249 persones ingressades a causa del coronavirus, de les que 57 es troben a l’UCI.

Últimes notícies

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.