10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Europa proposa alçar restriccions en viatges per a persones ja vacunades

 

La Comissió Europea proposa suavitzar les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia del coronavirus a aquelles persones procedents de països amb una bona situació epidemiològica que hagen rebut la pauta completa de la vacuna enfront del Sars-Cov-2.

En concret la CE el que proposa és que els Estats membres alcen les restriccions sobre viatges no essencials per a persones ja immunitzades que viatgen a la UE.

En la proposta la CE estableix que l’última dosi de la vacuna s’haja rebut almenys 14 dies abans de l’arribada a la destinació de la UE. Els Estats membres també podrien estendre això a aquells vacunats amb una vacuna que hagen completat el procés de llistat d’ús d’emergència de l’OMS.

Estableix a més que si un Estat membre opta per no imposar PCR negativa a l’arribada al país o l’obligatorietat d’una quarantena tampoc se’ls podrà exigir a les persones que vulguen entrar ja vacunades.

Els viatgers han de poder demostrar el seu estat de vacunació amb un certificat verd digital emés per les autoritats dels Estats membres de manera individual, o amb un altre certificat reconegut com a equivalent en virtut d’una decisió d’adequació de la Comissió.

En el cas dels xiquets que de moment estan exclosos de la vacunació enfront de la COVID-19 es diu que han de poder viatjar amb els seus pares vacunats si tenen una PCR coronavirus negativa d’un mínim de 72 hores prèvies a l’arribada.

A més, la Comissió proposa elevar, d’acord amb l’evolució de la situació epidemiològica a la UE, el llindar relacionat amb el nombre de nous casos de COVID-19 utilitzat per a determinar una llista de països des dels quals s’han de permetre tots els viatges.

Això hauria de permetre al Consell ampliar esta llista. Seria augmentar de 25 a 100 casos que continua sent molt per davall de la mitjana de la UE que està per damunt de 420.

Recorda que en la nostra eina de CuentaVacunas pots consultar el ritme d’immunització en la teua comunitat i comparar-la amb la resta de països.

Últimes notícies

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.