Europa proposa alçar restriccions en viatges per a persones ja vacunades

 

La Comissió Europea proposa suavitzar les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia del coronavirus a aquelles persones procedents de països amb una bona situació epidemiològica que hagen rebut la pauta completa de la vacuna enfront del Sars-Cov-2.

En concret la CE el que proposa és que els Estats membres alcen les restriccions sobre viatges no essencials per a persones ja immunitzades que viatgen a la UE.

En la proposta la CE estableix que l’última dosi de la vacuna s’haja rebut almenys 14 dies abans de l’arribada a la destinació de la UE. Els Estats membres també podrien estendre això a aquells vacunats amb una vacuna que hagen completat el procés de llistat d’ús d’emergència de l’OMS.

Estableix a més que si un Estat membre opta per no imposar PCR negativa a l’arribada al país o l’obligatorietat d’una quarantena tampoc se’ls podrà exigir a les persones que vulguen entrar ja vacunades.

Els viatgers han de poder demostrar el seu estat de vacunació amb un certificat verd digital emés per les autoritats dels Estats membres de manera individual, o amb un altre certificat reconegut com a equivalent en virtut d’una decisió d’adequació de la Comissió.

En el cas dels xiquets que de moment estan exclosos de la vacunació enfront de la COVID-19 es diu que han de poder viatjar amb els seus pares vacunats si tenen una PCR coronavirus negativa d’un mínim de 72 hores prèvies a l’arribada.

A més, la Comissió proposa elevar, d’acord amb l’evolució de la situació epidemiològica a la UE, el llindar relacionat amb el nombre de nous casos de COVID-19 utilitzat per a determinar una llista de països des dels quals s’han de permetre tots els viatges.

Això hauria de permetre al Consell ampliar esta llista. Seria augmentar de 25 a 100 casos que continua sent molt per davall de la mitjana de la UE que està per damunt de 420.

Recorda que en la nostra eina de CuentaVacunas pots consultar el ritme d’immunització en la teua comunitat i comparar-la amb la resta de països.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.