Europa proposa alçar restriccions en viatges per a persones ja vacunades

 

La Comissió Europea proposa suavitzar les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia del coronavirus a aquelles persones procedents de països amb una bona situació epidemiològica que hagen rebut la pauta completa de la vacuna enfront del Sars-Cov-2.

En concret la CE el que proposa és que els Estats membres alcen les restriccions sobre viatges no essencials per a persones ja immunitzades que viatgen a la UE.

En la proposta la CE estableix que l’última dosi de la vacuna s’haja rebut almenys 14 dies abans de l’arribada a la destinació de la UE. Els Estats membres també podrien estendre això a aquells vacunats amb una vacuna que hagen completat el procés de llistat d’ús d’emergència de l’OMS.

Estableix a més que si un Estat membre opta per no imposar PCR negativa a l’arribada al país o l’obligatorietat d’una quarantena tampoc se’ls podrà exigir a les persones que vulguen entrar ja vacunades.

Els viatgers han de poder demostrar el seu estat de vacunació amb un certificat verd digital emés per les autoritats dels Estats membres de manera individual, o amb un altre certificat reconegut com a equivalent en virtut d’una decisió d’adequació de la Comissió.

En el cas dels xiquets que de moment estan exclosos de la vacunació enfront de la COVID-19 es diu que han de poder viatjar amb els seus pares vacunats si tenen una PCR coronavirus negativa d’un mínim de 72 hores prèvies a l’arribada.

A més, la Comissió proposa elevar, d’acord amb l’evolució de la situació epidemiològica a la UE, el llindar relacionat amb el nombre de nous casos de COVID-19 utilitzat per a determinar una llista de països des dels quals s’han de permetre tots els viatges.

Això hauria de permetre al Consell ampliar esta llista. Seria augmentar de 25 a 100 casos que continua sent molt per davall de la mitjana de la UE que està per damunt de 420.

Recorda que en la nostra eina de CuentaVacunas pots consultar el ritme d’immunització en la teua comunitat i comparar-la amb la resta de països.

Últimes notícies

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.
FILMOTECA D'ESTIU