Europa proposa alçar restriccions en viatges per a persones ja vacunades

 

La Comissió Europea proposa suavitzar les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia del coronavirus a aquelles persones procedents de països amb una bona situació epidemiològica que hagen rebut la pauta completa de la vacuna enfront del Sars-Cov-2.

En concret la CE el que proposa és que els Estats membres alcen les restriccions sobre viatges no essencials per a persones ja immunitzades que viatgen a la UE.

En la proposta la CE estableix que l’última dosi de la vacuna s’haja rebut almenys 14 dies abans de l’arribada a la destinació de la UE. Els Estats membres també podrien estendre això a aquells vacunats amb una vacuna que hagen completat el procés de llistat d’ús d’emergència de l’OMS.

Estableix a més que si un Estat membre opta per no imposar PCR negativa a l’arribada al país o l’obligatorietat d’una quarantena tampoc se’ls podrà exigir a les persones que vulguen entrar ja vacunades.

Els viatgers han de poder demostrar el seu estat de vacunació amb un certificat verd digital emés per les autoritats dels Estats membres de manera individual, o amb un altre certificat reconegut com a equivalent en virtut d’una decisió d’adequació de la Comissió.

En el cas dels xiquets que de moment estan exclosos de la vacunació enfront de la COVID-19 es diu que han de poder viatjar amb els seus pares vacunats si tenen una PCR coronavirus negativa d’un mínim de 72 hores prèvies a l’arribada.

A més, la Comissió proposa elevar, d’acord amb l’evolució de la situació epidemiològica a la UE, el llindar relacionat amb el nombre de nous casos de COVID-19 utilitzat per a determinar una llista de països des dels quals s’han de permetre tots els viatges.

Això hauria de permetre al Consell ampliar esta llista. Seria augmentar de 25 a 100 casos que continua sent molt per davall de la mitjana de la UE que està per damunt de 420.

Recorda que en la nostra eina de CuentaVacunas pots consultar el ritme d’immunització en la teua comunitat i comparar-la amb la resta de països.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.