Anuncios

Europa proposa alçar restriccions en viatges per a persones ja vacunades

 

La Comissió Europea proposa suavitzar les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia del coronavirus a aquelles persones procedents de països amb una bona situació epidemiològica que hagen rebut la pauta completa de la vacuna enfront del Sars-Cov-2.

En concret la CE el que proposa és que els Estats membres alcen les restriccions sobre viatges no essencials per a persones ja immunitzades que viatgen a la UE.

Anuncios

En la proposta la CE estableix que l’última dosi de la vacuna s’haja rebut almenys 14 dies abans de l’arribada a la destinació de la UE. Els Estats membres també podrien estendre això a aquells vacunats amb una vacuna que hagen completat el procés de llistat d’ús d’emergència de l’OMS.

Estableix a més que si un Estat membre opta per no imposar PCR negativa a l’arribada al país o l’obligatorietat d’una quarantena tampoc se’ls podrà exigir a les persones que vulguen entrar ja vacunades.

Els viatgers han de poder demostrar el seu estat de vacunació amb un certificat verd digital emés per les autoritats dels Estats membres de manera individual, o amb un altre certificat reconegut com a equivalent en virtut d’una decisió d’adequació de la Comissió.

En el cas dels xiquets que de moment estan exclosos de la vacunació enfront de la COVID-19 es diu que han de poder viatjar amb els seus pares vacunats si tenen una PCR coronavirus negativa d’un mínim de 72 hores prèvies a l’arribada.

A més, la Comissió proposa elevar, d’acord amb l’evolució de la situació epidemiològica a la UE, el llindar relacionat amb el nombre de nous casos de COVID-19 utilitzat per a determinar una llista de països des dels quals s’han de permetre tots els viatges.

Això hauria de permetre al Consell ampliar esta llista. Seria augmentar de 25 a 100 casos que continua sent molt per davall de la mitjana de la UE que està per damunt de 420.

Recorda que en la nostra eina de CuentaVacunas pots consultar el ritme d’immunització en la teua comunitat i comparar-la amb la resta de països.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios