Les exigències d’Espanya als britànics a l’hora de viatjar

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que els turistes britànics que arriben a les Illes Balears hauran d’estar vacunats amb la pauta completa de la vacuna contra el COVID-19 o presentar els resultats negatius d’un test PCR.

Pedro Sánchez assegura que, d’esta manera, els turistes del Regne Unit que arriben fins a Balears compliran amb les mateixes exigències que la resta de ciutadans europeus, segons ha afirmat en una entrevista en la Ser.

«Ho aplicarem en un termini de 72 hores i així els touroperadors i turistes britànics podran adaptar-se a estes noves regles que els estic anunciant», ha dit el cap de l’Executiu, que ha subratllat «l’evolució negativa» de la incidència acumulada a catorze dies al Regne Unit, que està «molt per damunt» dels 150 casos.

El president del Govern afirma que Espanya havia de prendre «alguna precaució addicional respecte a l’arribada de turistes britànics».

Francina Armengol, presidenta de Balears, va demanar a Sanitat Exterior que exigira este tipus de proves per a detectar la COVID-19 en origen als britànics que visiten l’arxipèlag, així com «fixar controls d’entrada estrictes i assegurances» en els ports i aeroports de les illes.

 

Balears, destí segur per al Regne Unit

 

El Regne Unit, després de valorar la llista de recomanacions de viatges a l’exterior, va decidir incloure a les Illes Balears en la ‘llista verda‘, que significa risc baix per a viatjar, és a dir, ho recomana com un destí segur.

La resta del territori es troba en el color ambre, on es recomana no realitzar viatges.

En color «roig» figuren els destins amb alta propagació del coronavirus, com l’Índia o països de Sud-amèrica i estaran obligats a realitzar una quarantena en arribar al país.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.