Un expert en vacunació considera «un miracle» que hi haja vacuna en desembre

 

El coordinador del Comité Assessor de Vacunes, el pediatre Francisco Álvarez, veu improbable que hi haja una vacuna contra el Covid19 abans que acabe l’any: «Serà un miracle si hi ha una vacuna en desembre», ha dit en afirmar que sent realista podria estar llesta per al pròxim estiu o hivern.

 

«Sent molt optimistes podríem parlar de la primavera de 2021», ha subratllat Álvarez en una roda de premsa telemàtica, però creu que més realista seria pensar que no estarà abans de l’estiu o l’hivern de l’any que ve. Sobre la vacunació de la grip, el pediatre insistix en la importància que s’immunitzen als menors de cinc anys, primer per protecció individual, ha dit, i després «per la protecció de grup», ja que els xiquets són els principals transmissors.

 

De totes maneres, és conscient que la situació de la pandèmia, obliga a redoblar els esforços perquè es vacunen els majors de 65 anys i a la població més vulnerable. En tot cas, encara que els menors no estan inclosos entre la població de risc, ha recomanat esta mesura i ha assegurat que ha de ser un objectiu a curt o mitjà termini.

 

Francisco Álvarez es mostra confiat quant a l’impacte de la grip enguany per l’experiència que han tingut en l’hemisferi sud, ha explicat, a on hi ha hagut molt pocs casos, «òbviament per les mesures de distanciament, mascaretes o rentada de mans» que han frenat els contagis de la grip.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.