Un expert en vacunació considera «un miracle» que hi haja vacuna en desembre

 

El coordinador del Comité Assessor de Vacunes, el pediatre Francisco Álvarez, veu improbable que hi haja una vacuna contra el Covid19 abans que acabe l’any: «Serà un miracle si hi ha una vacuna en desembre», ha dit en afirmar que sent realista podria estar llesta per al pròxim estiu o hivern.

 

«Sent molt optimistes podríem parlar de la primavera de 2021», ha subratllat Álvarez en una roda de premsa telemàtica, però creu que més realista seria pensar que no estarà abans de l’estiu o l’hivern de l’any que ve. Sobre la vacunació de la grip, el pediatre insistix en la importància que s’immunitzen als menors de cinc anys, primer per protecció individual, ha dit, i després «per la protecció de grup», ja que els xiquets són els principals transmissors.

 

De totes maneres, és conscient que la situació de la pandèmia, obliga a redoblar els esforços perquè es vacunen els majors de 65 anys i a la població més vulnerable. En tot cas, encara que els menors no estan inclosos entre la població de risc, ha recomanat esta mesura i ha assegurat que ha de ser un objectiu a curt o mitjà termini.

 

Francisco Álvarez es mostra confiat quant a l’impacte de la grip enguany per l’experiència que han tingut en l’hemisferi sud, ha explicat, a on hi ha hagut molt pocs casos, «òbviament per les mesures de distanciament, mascaretes o rentada de mans» que han frenat els contagis de la grip.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tempestes molt fortes en el sud d’Alacant deixen més de 30 l/m² en una hora i 51,2 a Elx

El sud d'Alacant encadena tempestes molt fortes, amb pics de més de 30 l/m² en una hora. Elx suma 51,2 l/m² a les 10.00, amb avís groc i 270 rajos.

Mor atropellat un operari d’obra en la CV-800 a Xixona

Un operari de 42 anys ha mort atropellat per un cotxe en la CV-800, a l'altura del km 25,5 a Xixona. SAMU, SVB i un equip mèdic van confirmar la defunció.

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.