Els experts adverteixen que la immunització sola no frenarà el coronavirus

Ens trobem en un punt en el qual els contagis per coronavirus augmenten a gran velocitat encara que la vacunació està frenant la mortalitat i contenint els ingressos hospitalaris. La majoria dels nous contagis es produeix entre joves, però la mitjana d’edat dels qui han mort en l’últim mes està en els 75 anys.

Els positius continuen augmentant

A Espanya en general continua creixent la incidència i els casos se situen 316 per cada 100.000 habitants. Esta incidència es dispara per sobre dels 1.000 positius en els joves, el grup d’edat que encara no està vacunat i que està provocant una cinquena ona de contagis al nostre país.

La cinquena ona de la covid-19 ja és una realitat

I és que la cinquena ona del coronavirus ja és una realitat al nostre país, com expliquen els experts.

«Té una virulència quant a transmissibilitat sense precedents«, reflexiona Quique Bassat sobre la cinquena ona.

La vacunació conté la cinquena ona i els ingressos hospitalaris

Esta situació en part provocada per la variant Delta, permaneix estable, els ingressos hospitalaris no augmenten i tampoc ho fan les morts. Els experts coincideixen a assenyalar a la vacunació com la responsable que la cinquena ona no provoque un nou col·lapse del sistema hospitalari.

L’ocupació de llits d’hospital per malalts de coronavirus no arriba ni al 3% i la dels llits UCI no supera el 7%. La vacunació dels grups més vulnerables i el nombre més gran d’infeccions entre la població jove expliquen que este increment dels positius no haja provocat, com en altres ones, un increment dels ingressos hospitalaris i les morts.

De tota manera cal anar amb molta cura, els experts creuen que cal tenir precaució i adverteixen que els joves poden emmalaltir de manera greu i que els ja vacunats també poden fer-ho, ja que la immunitat no frenarà per si sola al coronavirus.

Ministeri de Sanitat

A través de les xarxes socials el Ministeri de Sanitat ens comparteix un decàleg sobre com actuar en cas de tindre símptomes de Covid-19.

<

>
També ens recorden que llavar-se les mans trenca la cadena de transmissió de bacteris i virus, inclòs la Covid.19 i ens mostren com fer-ho correctament.

<

>

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.