16.5 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Els experts adverteixen que la immunització sola no frenarà el coronavirus

Ens trobem en un punt en el qual els contagis per coronavirus augmenten a gran velocitat encara que la vacunació està frenant la mortalitat i contenint els ingressos hospitalaris. La majoria dels nous contagis es produeix entre joves, però la mitjana d’edat dels qui han mort en l’últim mes està en els 75 anys.

Els positius continuen augmentant

A Espanya en general continua creixent la incidència i els casos se situen 316 per cada 100.000 habitants. Esta incidència es dispara per sobre dels 1.000 positius en els joves, el grup d’edat que encara no està vacunat i que està provocant una cinquena ona de contagis al nostre país.

La cinquena ona de la covid-19 ja és una realitat

I és que la cinquena ona del coronavirus ja és una realitat al nostre país, com expliquen els experts.

Té una virulència quant a transmissibilitat sense precedents“, reflexiona Quique Bassat sobre la cinquena ona.

La vacunació conté la cinquena ona i els ingressos hospitalaris

Esta situació en part provocada per la variant Delta, permaneix estable, els ingressos hospitalaris no augmenten i tampoc ho fan les morts. Els experts coincideixen a assenyalar a la vacunació com la responsable que la cinquena ona no provoque un nou col·lapse del sistema hospitalari.

L’ocupació de llits d’hospital per malalts de coronavirus no arriba ni al 3% i la dels llits UCI no supera el 7%. La vacunació dels grups més vulnerables i el nombre més gran d’infeccions entre la població jove expliquen que este increment dels positius no haja provocat, com en altres ones, un increment dels ingressos hospitalaris i les morts.

De tota manera cal anar amb molta cura, els experts creuen que cal tenir precaució i adverteixen que els joves poden emmalaltir de manera greu i que els ja vacunats també poden fer-ho, ja que la immunitat no frenarà per si sola al coronavirus.

Ministeri de Sanitat

A través de les xarxes socials el Ministeri de Sanitat ens comparteix un decàleg sobre com actuar en cas de tindre símptomes de Covid-19.

<

>
També ens recorden que llavar-se les mans trenca la cadena de transmissió de bacteris i virus, inclòs la Covid.19 i ens mostren com fer-ho correctament.

<

>

 

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.