Els experts adverteixen que la immunització sola no frenarà el coronavirus

Ens trobem en un punt en el qual els contagis per coronavirus augmenten a gran velocitat encara que la vacunació està frenant la mortalitat i contenint els ingressos hospitalaris. La majoria dels nous contagis es produeix entre joves, però la mitjana d’edat dels qui han mort en l’últim mes està en els 75 anys.

Els positius continuen augmentant

A Espanya en general continua creixent la incidència i els casos se situen 316 per cada 100.000 habitants. Esta incidència es dispara per sobre dels 1.000 positius en els joves, el grup d’edat que encara no està vacunat i que està provocant una cinquena ona de contagis al nostre país.

La cinquena ona de la covid-19 ja és una realitat

I és que la cinquena ona del coronavirus ja és una realitat al nostre país, com expliquen els experts.

«Té una virulència quant a transmissibilitat sense precedents«, reflexiona Quique Bassat sobre la cinquena ona.

La vacunació conté la cinquena ona i els ingressos hospitalaris

Esta situació en part provocada per la variant Delta, permaneix estable, els ingressos hospitalaris no augmenten i tampoc ho fan les morts. Els experts coincideixen a assenyalar a la vacunació com la responsable que la cinquena ona no provoque un nou col·lapse del sistema hospitalari.

L’ocupació de llits d’hospital per malalts de coronavirus no arriba ni al 3% i la dels llits UCI no supera el 7%. La vacunació dels grups més vulnerables i el nombre més gran d’infeccions entre la població jove expliquen que este increment dels positius no haja provocat, com en altres ones, un increment dels ingressos hospitalaris i les morts.

De tota manera cal anar amb molta cura, els experts creuen que cal tenir precaució i adverteixen que els joves poden emmalaltir de manera greu i que els ja vacunats també poden fer-ho, ja que la immunitat no frenarà per si sola al coronavirus.

Ministeri de Sanitat

A través de les xarxes socials el Ministeri de Sanitat ens comparteix un decàleg sobre com actuar en cas de tindre símptomes de Covid-19.

<

>
També ens recorden que llavar-se les mans trenca la cadena de transmissió de bacteris i virus, inclòs la Covid.19 i ens mostren com fer-ho correctament.

<

>

 

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.