11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Els experts identifiquen un nou símptoma del coronavirus que afecta els hòmens

 

A mesura que van passant els mesos de pandèmia, els metges que estan en primera línia lluitant contra el virus van detectant nous símptomes i conseqüències que causa del Covid-19. Encara que des de l’inici es va tractar la malaltia principalment com una síndrome respiratòria, amb el pas el temps ha demostrat que pot tindre altres símptomes en parts del cos com la llengua o fins i tot arribar a provocar la pèrdua de l’olfacte o el gust.

 

I la realitat és que els investigadors metges no deixen d’estudiar nous i diferents problemes físics provocats pel virus. Alguns d’ells són realment sorprenents. Encara que puga paréixer estrany, algunes publicacions han confirmat que s’estan analitzant casos de malalts de Covid que haurien patit ereccions involuntàries de fins a 4 hores, en principi, a conseqüència del virus.

 

Els dos pacients serien majors de 60 anys i haurien patit eixos episodis de priapisme (erecció sense estimulació sexual) estant ingressats a l’UCI. Un d’ells hauria mort dies després, mentres que l’altre hauria superat la malaltia. Eixos dos casos han estat analitzats en un article publicat a l”American Journal of Emergency Medicine’, a on se’n recullen els principals detalls. Per una banda, el primer dels afectats seria un home de 69 anys que s’hauria contagiat a la ciutat nord-americana de Miami l’estiu passat.

 

Com explicàvem, la seva evolució de la malaltia no va ser positiva i degut també als seus problemes d’obesitat, acabaria ingressant en estat greu a una Unitat de Cures Intensives de la ciutat de l’estat de Florida. Per tractar de conseguir una millora, sobretot dels seus greus problemes respiratoris, els metges el van sedar i el van col·locar cap per avall. Esta tècnica és usada per a conseguir que l’aire isca de manera més eficient pels pulmons.

 

L’home va estar durant 12 hores en esta posició. Va ser quan els sanitaris es van disposar a pegar-li volta quan es van donar compte que tenia una erecció. Al principi, se li va aplicar un paquet de gel per a intentar que baixara, però això no va fer efecte.

 

Finalment, després de tres hores d’erecció, es va decidir que era convenient extreure la sang del penis amb una agulla. El membre acabaria tornant a la seua condició normal i l’home no va tornar a patir cap episodi de priapisme, encara que este era el pacient que perdia la vida pocs dies després.

 

Un segon cas confirmat en França

La revista ‘Forbes’ confirma que el segon cas paregut també va tindre lloc l’estiu passat, encara que en esta ocasió a la ciutat francesa de Versalles. Este pacient era també un home de 62 anys que va emmalaltir de manera greu, havent de ser atès en una UCI.

 

A l’home també van sedar-lo i el van connectar a un respirador. Va ser durant un examen físic quan van detectar l’erecció. Durant 4 hores tampoc hi va haver manera que li baixaraaplicant-li gel, pel que també se li va haver de treure la sang amb una agulla, conseguint que el penis tornara a estar flàccid. Este pacient sí que conseguiria superar la malaltia dies després.

 

En els dos casos, els metges coincidixen a afirmar que van detectar coàguls en la sang d’eixos pacients. Els científics ja han explicat que este és un símptoma derivat del coronavirus i això podria haver provocat que la sang es traslladara al penis provocant l’erecció involuntària.

 

A pesar que tot apunta que este símptoma està clarament vinculat amb el coronavirus, els experts encara demanen prudència per considerar el priapisme com un símptoma definitiu de Covid. Criden la comunitat mèdica a estudiar altres possibles casos.

Últimes notícies

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.