Els experts identifiquen un nou símptoma del coronavirus que afecta els hòmens

 

A mesura que van passant els mesos de pandèmia, els metges que estan en primera línia lluitant contra el virus van detectant nous símptomes i conseqüències que causa del Covid-19. Encara que des de l’inici es va tractar la malaltia principalment com una síndrome respiratòria, amb el pas el temps ha demostrat que pot tindre altres símptomes en parts del cos com la llengua o fins i tot arribar a provocar la pèrdua de l’olfacte o el gust.

 

I la realitat és que els investigadors metges no deixen d’estudiar nous i diferents problemes físics provocats pel virus. Alguns d’ells són realment sorprenents. Encara que puga paréixer estrany, algunes publicacions han confirmat que s’estan analitzant casos de malalts de Covid que haurien patit ereccions involuntàries de fins a 4 hores, en principi, a conseqüència del virus.

 

Els dos pacients serien majors de 60 anys i haurien patit eixos episodis de priapisme (erecció sense estimulació sexual) estant ingressats a l’UCI. Un d’ells hauria mort dies després, mentres que l’altre hauria superat la malaltia. Eixos dos casos han estat analitzats en un article publicat a l»American Journal of Emergency Medicine’, a on se’n recullen els principals detalls. Per una banda, el primer dels afectats seria un home de 69 anys que s’hauria contagiat a la ciutat nord-americana de Miami l’estiu passat.

 

Com explicàvem, la seva evolució de la malaltia no va ser positiva i degut també als seus problemes d’obesitat, acabaria ingressant en estat greu a una Unitat de Cures Intensives de la ciutat de l’estat de Florida. Per tractar de conseguir una millora, sobretot dels seus greus problemes respiratoris, els metges el van sedar i el van col·locar cap per avall. Esta tècnica és usada per a conseguir que l’aire isca de manera més eficient pels pulmons.

 

L’home va estar durant 12 hores en esta posició. Va ser quan els sanitaris es van disposar a pegar-li volta quan es van donar compte que tenia una erecció. Al principi, se li va aplicar un paquet de gel per a intentar que baixara, però això no va fer efecte.

 

Finalment, després de tres hores d’erecció, es va decidir que era convenient extreure la sang del penis amb una agulla. El membre acabaria tornant a la seua condició normal i l’home no va tornar a patir cap episodi de priapisme, encara que este era el pacient que perdia la vida pocs dies després.

 

Un segon cas confirmat en França

La revista ‘Forbes’ confirma que el segon cas paregut també va tindre lloc l’estiu passat, encara que en esta ocasió a la ciutat francesa de Versalles. Este pacient era també un home de 62 anys que va emmalaltir de manera greu, havent de ser atès en una UCI.

 

A l’home també van sedar-lo i el van connectar a un respirador. Va ser durant un examen físic quan van detectar l’erecció. Durant 4 hores tampoc hi va haver manera que li baixaraaplicant-li gel, pel que també se li va haver de treure la sang amb una agulla, conseguint que el penis tornara a estar flàccid. Este pacient sí que conseguiria superar la malaltia dies després.

 

En els dos casos, els metges coincidixen a afirmar que van detectar coàguls en la sang d’eixos pacients. Els científics ja han explicat que este és un símptoma derivat del coronavirus i això podria haver provocat que la sang es traslladara al penis provocant l’erecció involuntària.

 

A pesar que tot apunta que este símptoma està clarament vinculat amb el coronavirus, els experts encara demanen prudència per considerar el priapisme com un símptoma definitiu de Covid. Criden la comunitat mèdica a estudiar altres possibles casos.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.
FILMOTECA D'ESTIU