14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Fernando Simón: «La Comunitat Valenciana està en una situació molt crítica»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.

 

Així ho ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), a preguntes dels mitjans sobre els possibles motius pels quals la Comunitat Valenciana patix la major incidència de coronavirus.

 

Fernando Simón ha explicat que el Ministeri no té «detalls exactes» de per què la Comunitat Valenciana ha experimentat un increment tan ràpid.

 

Una fase de desacceleració important

A demés, ha indicat que, segons les dades que remena el Ministeri de Sanitat, la Comunitat «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser fins i tot d’inici d’un suau descens».

 

«En tot cas –ha afegit–, el territori valencià ha implementat moltes mesures de control molt dràstiques i eixe efecte s’ha de vore prompte».

 

Simón ha assenyalat que «la Comunitat Valenciana ara mateix està en una situació molt crítica» i ha indicat que, encara que «és la primera, hi ha altres que estan molt a prop i no és l’única que està patint molt».

 

La variant britànica podria explicar l’expansió disparada del virus

En este sentit, Simón ha afirmat que «el problema és que la variant britànica, encara que a escala general no represente un número molt important de casos, sí progressivament pot arribar a representar-lo, per este motiu, cal estar molt atents».

 

Segons el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, «en alguns punts concrets de la Comunitat Valenciana, per les característiques de la població que residix allí i que accedix allí en determinats períodes, la variant britànica podria estar tenint algun impacte». No obstant això, no creu que eixe impacte siga extrapolable al total del territori valencià.

 

«Estem parlant constantment amb la Comunitat Valenciana d’este efecte de la variant, que cada setmana pot tindre major impacte, però segons les dades progressivament estem arribant potser a eixa fase de desacceleració o fins i tot descens, encara que és suau, del número de casos», ha agregat.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.

Llevant i Atlètic empaten al descans després d’un xoc entre Sorloth i Moreno (0-0)

El primer temps va acabar 0-0, amb una única ocasió clara: la cabotada de Nico González que Ryan va salvar. El dol va quedar marcat pel xoc Sorloth-Moreno i els canvis forçats.

Sorloth, retirat en llitera després d’un xoc de cap amb Moreno en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic de Madrid va abandonar el camp en el minut 27 després d'un colp cap amb cap amb Matías Moreno. Els dos futbolistes van ser substituïts.