11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Fernando Simón: «La Comunitat Valenciana està en una situació molt crítica»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.

 

Així ho ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), a preguntes dels mitjans sobre els possibles motius pels quals la Comunitat Valenciana patix la major incidència de coronavirus.

 

Fernando Simón ha explicat que el Ministeri no té «detalls exactes» de per què la Comunitat Valenciana ha experimentat un increment tan ràpid.

 

Una fase de desacceleració important

A demés, ha indicat que, segons les dades que remena el Ministeri de Sanitat, la Comunitat «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser fins i tot d’inici d’un suau descens».

 

«En tot cas –ha afegit–, el territori valencià ha implementat moltes mesures de control molt dràstiques i eixe efecte s’ha de vore prompte».

 

Simón ha assenyalat que «la Comunitat Valenciana ara mateix està en una situació molt crítica» i ha indicat que, encara que «és la primera, hi ha altres que estan molt a prop i no és l’única que està patint molt».

 

La variant britànica podria explicar l’expansió disparada del virus

En este sentit, Simón ha afirmat que «el problema és que la variant britànica, encara que a escala general no represente un número molt important de casos, sí progressivament pot arribar a representar-lo, per este motiu, cal estar molt atents».

 

Segons el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, «en alguns punts concrets de la Comunitat Valenciana, per les característiques de la població que residix allí i que accedix allí en determinats períodes, la variant britànica podria estar tenint algun impacte». No obstant això, no creu que eixe impacte siga extrapolable al total del territori valencià.

 

«Estem parlant constantment amb la Comunitat Valenciana d’este efecte de la variant, que cada setmana pot tindre major impacte, però segons les dades progressivament estem arribant potser a eixa fase de desacceleració o fins i tot descens, encara que és suau, del número de casos», ha agregat.

Últimes notícies

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.