La Fiscalia veu delicte en el tracte als usuaris de la residència DomusVi de Llíria

 

La Fiscalia de València creu que el possible maltractament a ancians en la residència Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), que es van difondre públicament fa un mes podrien constituir delictes contra la integritat moral de les víctimes, pel que ha demanat als jutges que òbriguen una causa penal contra els responsables.

 

Telecinco, i després altres mitjans de comunicació, van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que pot vore a ancians lligats a cadires, desatesos per a menjar i abandonats després de caure a terra. La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant de la gravetat.

 

En el seu escrit d’este dimecres, al que ha tingut accés EFE, assenyala que després de la investigació preliminar considera que les situacions d’abandó i desprotecció a ancians que pareixen haver passat en eixa residència «poden ser constitutius de diferents delictes contra la integritat moral de l’article 173.1 del Codi Penal».

 

Demanen una investigació penal

Per això, ha remés les seues diligències als jutjats d’esta localitat perquè òbriguen una investigació penal contra els responsables. «A causa de les actuacions duies a terme per la Fiscalia s’inferix que existixen indicis que el tracte dispensat als residents per la directora de la residència, en la seua posició de garant, i pels encarregats de la cura, vigilància i atenció, va soscavar greument la seua dignitat i integritat moral».

 

Este fet continua, «encara es va fer més palés i punyent en el cas dels residents que eren més vulnerables per la seua avançada edat, per les seues greus malalties psíquiques i físiques i, en suma, pel seu alt grau de dependència en ser els qui requerien de la màxima protecció».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la lluita per la Champions

La Reial Societat va derrotar 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues opcions de Lliga de Campions.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat s'imposa 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez i es consolida en la baralla per les places de Lliga de Campions després d'un partit dominat de principi a fi.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.