11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Fiscalia veu delicte en el tracte als usuaris de la residència DomusVi de Llíria

 

La Fiscalia de València creu que el possible maltractament a ancians en la residència Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), que es van difondre públicament fa un mes podrien constituir delictes contra la integritat moral de les víctimes, pel que ha demanat als jutges que òbriguen una causa penal contra els responsables.

 

Telecinco, i després altres mitjans de comunicació, van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que pot vore a ancians lligats a cadires, desatesos per a menjar i abandonats després de caure a terra. La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant de la gravetat.

 

En el seu escrit d’este dimecres, al que ha tingut accés EFE, assenyala que després de la investigació preliminar considera que les situacions d’abandó i desprotecció a ancians que pareixen haver passat en eixa residència «poden ser constitutius de diferents delictes contra la integritat moral de l’article 173.1 del Codi Penal».

 

Demanen una investigació penal

Per això, ha remés les seues diligències als jutjats d’esta localitat perquè òbriguen una investigació penal contra els responsables. «A causa de les actuacions duies a terme per la Fiscalia s’inferix que existixen indicis que el tracte dispensat als residents per la directora de la residència, en la seua posició de garant, i pels encarregats de la cura, vigilància i atenció, va soscavar greument la seua dignitat i integritat moral».

 

Este fet continua, «encara es va fer més palés i punyent en el cas dels residents que eren més vulnerables per la seua avançada edat, per les seues greus malalties psíquiques i físiques i, en suma, pel seu alt grau de dependència en ser els qui requerien de la màxima protecció».

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.