10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Fiscalia veu delicte en el tracte als usuaris de la residència DomusVi de Llíria

 

La Fiscalia de València creu que el possible maltractament a ancians en la residència Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), que es van difondre públicament fa un mes podrien constituir delictes contra la integritat moral de les víctimes, pel que ha demanat als jutges que òbriguen una causa penal contra els responsables.

 

Telecinco, i després altres mitjans de comunicació, van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que pot vore a ancians lligats a cadires, desatesos per a menjar i abandonats després de caure a terra. La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant de la gravetat.

 

En el seu escrit d’este dimecres, al que ha tingut accés EFE, assenyala que després de la investigació preliminar considera que les situacions d’abandó i desprotecció a ancians que pareixen haver passat en eixa residència «poden ser constitutius de diferents delictes contra la integritat moral de l’article 173.1 del Codi Penal».

 

Demanen una investigació penal

Per això, ha remés les seues diligències als jutjats d’esta localitat perquè òbriguen una investigació penal contra els responsables. «A causa de les actuacions duies a terme per la Fiscalia s’inferix que existixen indicis que el tracte dispensat als residents per la directora de la residència, en la seua posició de garant, i pels encarregats de la cura, vigilància i atenció, va soscavar greument la seua dignitat i integritat moral».

 

Este fet continua, «encara es va fer més palés i punyent en el cas dels residents que eren més vulnerables per la seua avançada edat, per les seues greus malalties psíquiques i físiques i, en suma, pel seu alt grau de dependència en ser els qui requerien de la màxima protecció».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions

Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.