15.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

La Generalitat estudia este dimarts si aplica noves mesures contra el Covid-19

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha convocat per a este dimarts una reunió de la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació enfront del Covid-19, en la que s’analitzaran les últimes dades i s’abordarà la possibilitat d‘aplicar noves mesures.

 

La reunió, que començarà a les 10.00 hores del matí, arriba després que en els últims dies el territori valencià haja batut rècords de contagis i de morts a causa del coronavirus des de l’inici de la pandèmia, com els 3.590 casos positius del 29 de desembre o els 70 morts d’un dia després.

 

De la mateixa manera, i a espera de l’actualització de dades d’este dilluns, el territori valencià té ara la xifra més alta d’hospitalitzats de la segona ona, 1.865, dels que 293 estan en l’UCI (la tercera xifra més alta d’aquesta ona), mentres que la incidència acumulada a catorze dies és la més alta de la pandèmia, amb 390’73 casos per cent mil habitants.

Últimes notícies

Un arquitecte que va perdre a la seua neboda en la dana assegura que la Via Verda hauria salvat vides

Alejandro Escribano va defendre en la comissió sobre la dana que la Via Verda hauria reduït l'altura de l'aigua i evitat víctimes. Va reclamar professionalitzar emergències i planificar a escala metropolitana.

La jutgessa de Catarroja rebutja citar com a testimoni a Pedro Sánchez en la causa de la DANA

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha desestimat la petició de l'acusació popular per a cridar a Pedro Sánchez com a testimoni. Argumenta que el missatge que va enviar al llavors president Carlos Mazón va arribar fora del procés de presa de decisions i que la competència era autonòmica.

L’Sporting reaviva la il·lusió copera davant el València en El Molinón

L'Sporting rep al València en setzens amb El Molinón espentant i l'opció de rescabalar-se tres anys després. Els asturians remenen rotacions per calendari i virus.

El València prova el seu caràcter en la pista del Olympiacos per a defendre la segona plaça

El València Basket visita la pista del Olympiacos en la jornada 16 de l'Eurolliga amb quatre victòries seguides que li han ajudat a pujar al segon lloc. Un triomf igualaria la seua millor ratxa històrica en la competició.

Condemnat a dos anys de presó i multa per abusar sexualment d’una menor d’11 anys

L'Audiència de Castelló ha condemnat a un home a dos anys de presó per abusar d'una xiqueta d'11 anys. La sentència fixa 10.000 € d'indemnització i multa per exhibicionisme.

La comissió de la dana de Les Corts seguix amb tècnics i encara sense data per a les víctimes

La comissió de la dana de Les Corts ha celebrat la seua quarta sessió amb declaracions de tècnics i experts i seguix sense citar a les víctimes. El debat polític s'ha intensificat mentres s'han assenyalat millores de protocols i obres pendents.

El grup de Leire Díez hauria cobrat sobrecostos del 50% en dos contractes de Enusa adjudicats a Acciona

La Guàrdia Civil atribuïx a Leire Díez, Vicente Fernández i Antxon Alonso una mediació perquè Acciona obtinguera dos explotacions de Enusa amb sobrecostos del 50%. L'UCO enquadra esta i altres quatre operatives en un esquema de comissions que sumaria almenys 750.614 euros.

Pradas admet fallades en la gestió de la DANA i defén que va estar al peu del canó

La exconsellera ha admés que és innegable reconéixer fallades, però ha reivindicat que va estar al peu del canó i que no va frenar l'ÉS-Alert. La compareixença ha derivat en un encreuament polític pels temps de resposta i la coordinació.