La Generalitat estudia com aplicar el toc de queda nocturn a partir de la pròxima setmana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que ha encarregat a l’Advocacia de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal l’elaboració d’una resolució que restringisca la mobilitat nocturna en tot el territori valencià entre les 00.00 i les 06.00 hores fins al 9 de desembre.

 

La resolució, que es pretén que estiga llesta en un màxim de 48 hores, es remetrà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a la seua ratificació i que puga aplicar-se en els primers dies de la setmana vinent. En cas de que no siga d’esta forma, Puig ha assegurat que en absolut es descarta adoptar cap instrument, com l’estat d’alarma.

 

D’esta manera s’ha pronunciat Puig, després del que ha qualificat com una «jornada intensa» en la que s’ha reunit amb els síndics dels grups parlamentaris en Les Corts, la patronal d’empresaris, agents socials i sindicats i també s’ha celebrat un ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

Puig ha detallat que la mobilitat nocturna es restringirà per a tots els ciutadans valencians excepte per a acudir a treballar, per urgència mèdica o per a atendre persones dependents. Ha assenyalat que s’informarà la ciutadania amb temps suficient sobre l’entrada en vigor de la mesura que, en tot cas, ha apuntat que no suposarà el tancament de la restauració ni afectació a l’economia.

 

A partir de la pròxima setmana

Sobre quan entraran en vigor les mesures, ha assenyalat que «la decisió de prendria en qualsevol cas, des del punt de vista de la política, en les pròximes 48 hores, i des del punt de vista de l’efectivitat en el transcurs dels primers dies de la setmana que ve».

 

El president ha advertit que, encara que «és cert que la Comunitat Valenciana té una menor incidència que en la majoria de les comunitats autònomes, no estem bé». Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha recalcat que la situació s’ha complicat a partir del pont del 9 d’Octubre.

 

En este context, ha indicat que esperava una solució comuna en el Consell Interterritorial, «però no ha sigut d’esta forma, i el territori valencià prendrà les seues decisions». «Esperarem que es puga produir la decisió comuna però els esperarem fent camí», ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

El ple de l'AVL ha rebutjat la proposta municipal per a canviar l'accent de la ciutat i sosté la forma València. L'informe passa ara a la Generalitat.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.