16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El Govern anuncia l’arribada a Espanya de les més de 350.000 vacunes de Pfizer

 

El Govern ha anunciat a primera hora d’este dimarts l’arribada a Espanya de les 369.525 dosis de la vacuna de Pfizer contra el Covid-19 que van patir un retard en el seu lliurament –previst per a este dilluns– a causa d’un problema logístic de la companyia farmacèutica.

 

Des de Moncloa han explicat que els enviaments previstos de la vacuna de «ja han arribat o estan a punt de fer-ho als aeroports espanyols de Madrid, Barcelona, Vitòria, en primer lloc, i després a València i Sevilla». Després de l’arribada dels vols i el repartiment per a cada comunitat autònoma, la vacuna es distribuirà perquè comence hui la vacunació massiva en Espanya, després que les primeres dosis s’injectaren diumenge passat.

 

Com ha recordat el Govern, i igual que va passar durant el cap de setmana, l’Exèrcit s’encarregarà de portar les vacunes a Canàries, Balears, Ceuta i Melilla. La companyia va comunicar a última hora del diumenge al Ministeri de Sanitat que es posposava un dia el lliurament a Espanya de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica de Puurs (Bèlgica).

 

El territori valencià va començar este diumenge la vacunació amb 775 dosi de la vacuna de Pfizer en set residències de majors. A partir d’ara, cada setmana, Pfizer té el compromís d’entregar al voltant de 30.000 dosi. I esta setmana Alacant rebrà 10.000 dosi, Castelló 5.000, i 16.000 la província de València.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.