El Govern anuncia l’arribada a Espanya de les més de 350.000 vacunes de Pfizer

 

El Govern ha anunciat a primera hora d’este dimarts l’arribada a Espanya de les 369.525 dosis de la vacuna de Pfizer contra el Covid-19 que van patir un retard en el seu lliurament –previst per a este dilluns– a causa d’un problema logístic de la companyia farmacèutica.

 

Des de Moncloa han explicat que els enviaments previstos de la vacuna de «ja han arribat o estan a punt de fer-ho als aeroports espanyols de Madrid, Barcelona, Vitòria, en primer lloc, i després a València i Sevilla». Després de l’arribada dels vols i el repartiment per a cada comunitat autònoma, la vacuna es distribuirà perquè comence hui la vacunació massiva en Espanya, després que les primeres dosis s’injectaren diumenge passat.

 

Com ha recordat el Govern, i igual que va passar durant el cap de setmana, l’Exèrcit s’encarregarà de portar les vacunes a Canàries, Balears, Ceuta i Melilla. La companyia va comunicar a última hora del diumenge al Ministeri de Sanitat que es posposava un dia el lliurament a Espanya de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica de Puurs (Bèlgica).

 

El territori valencià va començar este diumenge la vacunació amb 775 dosi de la vacuna de Pfizer en set residències de majors. A partir d’ara, cada setmana, Pfizer té el compromís d’entregar al voltant de 30.000 dosi. I esta setmana Alacant rebrà 10.000 dosi, Castelló 5.000, i 16.000 la província de València.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.

Avís groc per pluges intenses esta vesprada al litoral nord de Castelló

Aemet ha activat hui divendres l’avís groc al litoral nord de Castelló per pluges intenses que poden deixar fins a 30 l/m2 en una hora i 60 l/m2 en 12 hores, amb tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.