El Govern demana a la gent que no tinga por en denunciar als veïns que se salten les normes

 

La delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, han destacat la «responsabilitat» dels ciutadans davant d’una «minoria insolidària» i els han demanat que «no tinguen por» de denunciar i «no dubten a telefonar a la policia» si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

Calero i Bravo, que han fet estes declaracions en roda de premsa després de celebrar una reunió amb responsables de les Forces de Seguretat de l’Estat per a coordinar les noves mesures contra el Covid-19, han destacat que el primer cap de setmana de toc de queda s’ha caracteritzat per la «normalitat» i que les xifres d’actes alçades han sigut «insignificants».

 

«No volem penalitzar sinó advertir, perquè la ciutadania és bastant responsable i madura per a saber que això ens concernix a tots i és molt important que tots posem de la nostra part», ha indicat Bravo, mentres que Calero ha apel·lat a la «responsabilitat individual en una situació crítica i veient com puja la corba de casos. Entre tots hem de fer complir les normes».

 

«Els veïns poden avisar de les festes a la Policia, després que entren o no entren els agents a les cases ja són coses diferents, però estic segura que el fet de fer eixa crida, d’advertir al veí que cridarà, tindrà efecte dissuasiu», ha dit Bravo, qui ha agregat que s’ha d’«advertir i col·laborar amb les forces i cossos de seguretat quan observem comportaments insolidaris i imprudents que posen en risc la salut de les persones».

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.