8.2 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

El Govern demana a la gent que no tinga por en denunciar als veïns que se salten les normes

 

La delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, han destacat la «responsabilitat» dels ciutadans davant d’una «minoria insolidària» i els han demanat que «no tinguen por» de denunciar i «no dubten a telefonar a la policia» si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

Calero i Bravo, que han fet estes declaracions en roda de premsa després de celebrar una reunió amb responsables de les Forces de Seguretat de l’Estat per a coordinar les noves mesures contra el Covid-19, han destacat que el primer cap de setmana de toc de queda s’ha caracteritzat per la «normalitat» i que les xifres d’actes alçades han sigut «insignificants».

 

«No volem penalitzar sinó advertir, perquè la ciutadania és bastant responsable i madura per a saber que això ens concernix a tots i és molt important que tots posem de la nostra part», ha indicat Bravo, mentres que Calero ha apel·lat a la «responsabilitat individual en una situació crítica i veient com puja la corba de casos. Entre tots hem de fer complir les normes».

 

«Els veïns poden avisar de les festes a la Policia, després que entren o no entren els agents a les cases ja són coses diferents, però estic segura que el fet de fer eixa crida, d’advertir al veí que cridarà, tindrà efecte dissuasiu», ha dit Bravo, qui ha agregat que s’ha d’«advertir i col·laborar amb les forces i cossos de seguretat quan observem comportaments insolidaris i imprudents que posen en risc la salut de les persones».

Últimes notícies

Troben el cos de la xiqueta valenciana desapareguda després del naufragi a Indonèsia

Les autoritats confirmen que es tracta de la menor de 12 anys de la família valenciana el vaixell de la qual es va afonar prop del Parc Nacional de Komodo

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.