El Govern demana a la gent que no tinga por en denunciar als veïns que se salten les normes

 

La delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, han destacat la «responsabilitat» dels ciutadans davant d’una «minoria insolidària» i els han demanat que «no tinguen por» de denunciar i «no dubten a telefonar a la policia» si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

Calero i Bravo, que han fet estes declaracions en roda de premsa després de celebrar una reunió amb responsables de les Forces de Seguretat de l’Estat per a coordinar les noves mesures contra el Covid-19, han destacat que el primer cap de setmana de toc de queda s’ha caracteritzat per la «normalitat» i que les xifres d’actes alçades han sigut «insignificants».

 

«No volem penalitzar sinó advertir, perquè la ciutadania és bastant responsable i madura per a saber que això ens concernix a tots i és molt important que tots posem de la nostra part», ha indicat Bravo, mentres que Calero ha apel·lat a la «responsabilitat individual en una situació crítica i veient com puja la corba de casos. Entre tots hem de fer complir les normes».

 

«Els veïns poden avisar de les festes a la Policia, després que entren o no entren els agents a les cases ja són coses diferents, però estic segura que el fet de fer eixa crida, d’advertir al veí que cridarà, tindrà efecte dissuasiu», ha dit Bravo, qui ha agregat que s’ha d’«advertir i col·laborar amb les forces i cossos de seguretat quan observem comportaments insolidaris i imprudents que posen en risc la salut de les persones».

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.