Iker Jiménez llança una «alerta màxima» als espanyols: «Arribarà al nostre país»

 

Els contagis no han deixat d’augmentar durant els últims dies i això ha suposat que molts experts hagen assenyalat que la quarta onada de la pandèmia ja està arribant al nostre país. Això és precisament el que es trobaven analitzant els especialistes del programa d’Iker Jiménez quan Pablo Fuente alertava que hi ha un país europeu amb una situació encara pitjor que la que està vivint Espanya i que podria arribar a afectar el nostre territori.

 

«Són dades difícils»

França ja s’ha posicionat com el segon país de la Unió Europea amb les pitjors dades de contagis i de defuncions per coronavirus. Això l’ha portat a estar en el punt de mira d’Espanya, especialment després de l’escandalosa informació que ha compartit el col·laborador al programa de Cuatro. Pablo Fuente ha explicat l’alarmant situació que estan travessant al país veí i que podria arribar a estendre’s fins al nostre país.

«Em costa interpretar-ho, acaba d’arribar la informació», començava dient el col·laborador de ‘Horizonte’, alhora que posava la tauleta davant la càmera per compartir amb els espectadors del programa la gràfica que acabava de rebre.

«Són els casos reportats a França hui, estem parlant de 65.000 casos en un sol dia», explicava l’expert, al costat d’una impactant imatge que mostrava el gran increment de contagis que s’havia produït en tan sols 24 hores al país veí. «Acaba d’entrar esta informació, tenien problemes tècnics i tant de bo siga un error, però això és el que acaba de reportar França. Són dades difícils», assenyalava Pablo Fuente.

 

«Arribarà a Espanya d’ací a una setmana o dos»

Després de mostrar el gran augment de casos que ha patit el país veí, Iker Jiménez no podia evitar preguntar si Espanya també podria arribar a enfrontar-se a una situació similar. «Això pot passar ací?», preguntava el presentador, aprofitant la taula d’experts.

«I tant!», responia la viròloga Maria Montoya. «Pensàvem que el virus de la Xina i Itàlia no arribaven… Nosaltres tenim dos fronteres, d’una banda Portugal, que amb molt de sacrifici ha superat els casos, i França». Així, l’experta apuntava que la mala situació que estan vivint al país veí arribarà a Espanya «en una setmana o dos, més o menys».

Els especialistes han atribuït este pronòstic a l’obertura de les fronteres: «La gent que ve a passar uns dies a Madrid no està complint amb les mesures de seguretat. Això vindrà, el tema serà quan».

 

Queixes dels ciutadans espanyols per les limitacions de mobilitat dins del país

En plena Setmana Santa, en la majoria de comunitats autònomes la mobilitat està molt limitada, però les fronteres per als estrangers sí que estan obertes. I l’arribada de turistes a Espanya durant els últims dies ha causat un gran revol al nostre país. Més de 40 vols van arribar a Madrid amb ciutadans francesos durant l’últim cap de setmana, del 19 al 21 de març, tot i les restriccions per la pandèmia.

I això ha generat una gran polèmica entre els ciutadans espanyols, que no comprenen per què ells tenen la mobilitat limitada dins d’Espanya, però sí que es pot viatjar a altres països d’Europa. Un assumpte que fins i tot ha arribat fins a Brussel·les, des d’on han demanat «coherència» entre les limitacions de viatge que s’apliquen dins del territori nacional i els desplaçaments cap a altres països de la Unió Europea.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.