20.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Iker Jiménez llança una «alerta màxima» als espanyols: «Arribarà al nostre país»

 

Els contagis no han deixat d’augmentar durant els últims dies i això ha suposat que molts experts hagen assenyalat que la quarta onada de la pandèmia ja està arribant al nostre país. Això és precisament el que es trobaven analitzant els especialistes del programa d’Iker Jiménez quan Pablo Fuente alertava que hi ha un país europeu amb una situació encara pitjor que la que està vivint Espanya i que podria arribar a afectar el nostre territori.

 

«Són dades difícils»

França ja s’ha posicionat com el segon país de la Unió Europea amb les pitjors dades de contagis i de defuncions per coronavirus. Això l’ha portat a estar en el punt de mira d’Espanya, especialment després de l’escandalosa informació que ha compartit el col·laborador al programa de Cuatro. Pablo Fuente ha explicat l’alarmant situació que estan travessant al país veí i que podria arribar a estendre’s fins al nostre país.

«Em costa interpretar-ho, acaba d’arribar la informació», començava dient el col·laborador de ‘Horizonte’, alhora que posava la tauleta davant la càmera per compartir amb els espectadors del programa la gràfica que acabava de rebre.

«Són els casos reportats a França hui, estem parlant de 65.000 casos en un sol dia», explicava l’expert, al costat d’una impactant imatge que mostrava el gran increment de contagis que s’havia produït en tan sols 24 hores al país veí. «Acaba d’entrar esta informació, tenien problemes tècnics i tant de bo siga un error, però això és el que acaba de reportar França. Són dades difícils», assenyalava Pablo Fuente.

 

«Arribarà a Espanya d’ací a una setmana o dos»

Després de mostrar el gran augment de casos que ha patit el país veí, Iker Jiménez no podia evitar preguntar si Espanya també podria arribar a enfrontar-se a una situació similar. «Això pot passar ací?», preguntava el presentador, aprofitant la taula d’experts.

«I tant!», responia la viròloga Maria Montoya. «Pensàvem que el virus de la Xina i Itàlia no arribaven… Nosaltres tenim dos fronteres, d’una banda Portugal, que amb molt de sacrifici ha superat els casos, i França». Així, l’experta apuntava que la mala situació que estan vivint al país veí arribarà a Espanya «en una setmana o dos, més o menys».

Els especialistes han atribuït este pronòstic a l’obertura de les fronteres: «La gent que ve a passar uns dies a Madrid no està complint amb les mesures de seguretat. Això vindrà, el tema serà quan».

 

Queixes dels ciutadans espanyols per les limitacions de mobilitat dins del país

En plena Setmana Santa, en la majoria de comunitats autònomes la mobilitat està molt limitada, però les fronteres per als estrangers sí que estan obertes. I l’arribada de turistes a Espanya durant els últims dies ha causat un gran revol al nostre país. Més de 40 vols van arribar a Madrid amb ciutadans francesos durant l’últim cap de setmana, del 19 al 21 de març, tot i les restriccions per la pandèmia.

I això ha generat una gran polèmica entre els ciutadans espanyols, que no comprenen per què ells tenen la mobilitat limitada dins d’Espanya, però sí que es pot viatjar a altres països d’Europa. Un assumpte que fins i tot ha arribat fins a Brussel·les, des d’on han demanat «coherència» entre les limitacions de viatge que s’apliquen dins del territori nacional i els desplaçaments cap a altres països de la Unió Europea.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.