16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Iker Jiménez llança una «alerta màxima» als espanyols: «Arribarà al nostre país»

 

Els contagis no han deixat d’augmentar durant els últims dies i això ha suposat que molts experts hagen assenyalat que la quarta onada de la pandèmia ja està arribant al nostre país. Això és precisament el que es trobaven analitzant els especialistes del programa d’Iker Jiménez quan Pablo Fuente alertava que hi ha un país europeu amb una situació encara pitjor que la que està vivint Espanya i que podria arribar a afectar el nostre territori.

 

«Són dades difícils»

França ja s’ha posicionat com el segon país de la Unió Europea amb les pitjors dades de contagis i de defuncions per coronavirus. Això l’ha portat a estar en el punt de mira d’Espanya, especialment després de l’escandalosa informació que ha compartit el col·laborador al programa de Cuatro. Pablo Fuente ha explicat l’alarmant situació que estan travessant al país veí i que podria arribar a estendre’s fins al nostre país.

«Em costa interpretar-ho, acaba d’arribar la informació», començava dient el col·laborador de ‘Horizonte’, alhora que posava la tauleta davant la càmera per compartir amb els espectadors del programa la gràfica que acabava de rebre.

«Són els casos reportats a França hui, estem parlant de 65.000 casos en un sol dia», explicava l’expert, al costat d’una impactant imatge que mostrava el gran increment de contagis que s’havia produït en tan sols 24 hores al país veí. «Acaba d’entrar esta informació, tenien problemes tècnics i tant de bo siga un error, però això és el que acaba de reportar França. Són dades difícils», assenyalava Pablo Fuente.

 

«Arribarà a Espanya d’ací a una setmana o dos»

Després de mostrar el gran augment de casos que ha patit el país veí, Iker Jiménez no podia evitar preguntar si Espanya també podria arribar a enfrontar-se a una situació similar. «Això pot passar ací?», preguntava el presentador, aprofitant la taula d’experts.

«I tant!», responia la viròloga Maria Montoya. «Pensàvem que el virus de la Xina i Itàlia no arribaven… Nosaltres tenim dos fronteres, d’una banda Portugal, que amb molt de sacrifici ha superat els casos, i França». Així, l’experta apuntava que la mala situació que estan vivint al país veí arribarà a Espanya «en una setmana o dos, més o menys».

Els especialistes han atribuït este pronòstic a l’obertura de les fronteres: «La gent que ve a passar uns dies a Madrid no està complint amb les mesures de seguretat. Això vindrà, el tema serà quan».

 

Queixes dels ciutadans espanyols per les limitacions de mobilitat dins del país

En plena Setmana Santa, en la majoria de comunitats autònomes la mobilitat està molt limitada, però les fronteres per als estrangers sí que estan obertes. I l’arribada de turistes a Espanya durant els últims dies ha causat un gran revol al nostre país. Més de 40 vols van arribar a Madrid amb ciutadans francesos durant l’últim cap de setmana, del 19 al 21 de març, tot i les restriccions per la pandèmia.

I això ha generat una gran polèmica entre els ciutadans espanyols, que no comprenen per què ells tenen la mobilitat limitada dins d’Espanya, però sí que es pot viatjar a altres països d’Europa. Un assumpte que fins i tot ha arribat fins a Brussel·les, des d’on han demanat «coherència» entre les limitacions de viatge que s’apliquen dins del territori nacional i els desplaçaments cap a altres països de la Unió Europea.

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.