Illa alerta que els tests d’anticossos de les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha alertat este dilluns que els tests d’anticossos que es venen ja en les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta» que permeta deixar de prendre mesures de prevenció contra el Covid-19 en les reunions amb la família durant les festes.

 

En roda de premsa per a presentar la campanya de Nadal contra el virus, el ministre ha recordat que si esta prova dona positiu, és necessari un PCR per a confirmar el diagnòstic. Illa també ha advertit que si l’evolució de les dades no és bona, es poden endurir les mesures dictades per a Nadal, que ara passen per reunions de 10 persones amb permís per viatjar per a visitar familiars.

 

Illa ha instat en «no pensar en noves mesures» de restriccions de cara a Nadal en Espanya perquè entén que les actuals «ja són molt dràstiques», incloent-hi la prohibició de desplaçaments entre comunitats excepte familiars i afins.

 

«Les mesures ja són molt dràstiques, no sé si som conscients que acordem no moure’ns de la nostra comunitat autònoma. Encara que sempre hi ha la possibilitat que, si les coses no evolucionen de la forma que esperem, s’endurisquen les mesures», ha assenyalat el ministre durant la presentació de la campanya de Nadal.

 

Illa ha apel·lat de nou a la responsabilitat: «No podem posar un policia en cada casa». A demés, ha reiterat que les actuals mesures ja estan «ajustades a realitat i sobretot amb l’objectiu de no dilapidar el que s’ha conseguit amb tant d’esforç en la segona onada».

 

El ministre ha reconegut que l’evolució de la pandèmia està sent «favorable» en les últimes setmanes, però encara s’està «molt lluny del que es vol arribar» —ha recordat la xifra de 25 casos per cada 100.000 habitants—. «Per això ara demanem extremar les mesures de precaució i també al valor de la solidaritat: el que fem afecta a la resta de ciutadans», ha destacat.

 

Vacunació i tests a farmàcies

Respecte a la vacunació, s’ha mostrat «segur» que la població espanyola tindrà una resposta «molt positiva». «És una vacuna voluntària, ningú estarà obligat, però compta amb la garantia europea que és de les més estrictes i, quan s’autoritzen, són sense cap lloc a dubtes segurs», ha defensat.

 

Illa ha reconegut que serà «clau explicar bé» esta informació a la ciutadania i ha avançat que hi haurà un pla de comunicació en el futur per a la ciutadania. També ha recalcat la vacunació dels sanitaris dins dels primers grups i que comptaran amb un pla informatiu previ perquè «són els que l’administraran i han de tindre informació en primer lloc».

 

«Anem explicar-li la veritat a la gent, que les vacunes han salvat vides i esta també ho farà. Si ara s’ha anat de pressa és perquè s’han posat molts recursos i s’han superposat fases d’autorització, però no a costa de sacrificar ni un mil·límetre de seguretat», ha destacat el ministre de Sanitat.

 

Illa ha explicat a demés que estan estudiant la petició de fer de test d’antígens en farmàcies i s’ha demanat informes a les direccions generals i als àmbits del Ministeri «concernits» per a prendre una decisió. «Espere tindre informació en el curs dels primers dies i prendre una decisió esta setmana si és possible», ha avançat.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.