Illa alerta que els tests d’anticossos de les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha alertat este dilluns que els tests d’anticossos que es venen ja en les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta» que permeta deixar de prendre mesures de prevenció contra el Covid-19 en les reunions amb la família durant les festes.

 

En roda de premsa per a presentar la campanya de Nadal contra el virus, el ministre ha recordat que si esta prova dona positiu, és necessari un PCR per a confirmar el diagnòstic. Illa també ha advertit que si l’evolució de les dades no és bona, es poden endurir les mesures dictades per a Nadal, que ara passen per reunions de 10 persones amb permís per viatjar per a visitar familiars.

 

Illa ha instat en «no pensar en noves mesures» de restriccions de cara a Nadal en Espanya perquè entén que les actuals «ja són molt dràstiques», incloent-hi la prohibició de desplaçaments entre comunitats excepte familiars i afins.

 

«Les mesures ja són molt dràstiques, no sé si som conscients que acordem no moure’ns de la nostra comunitat autònoma. Encara que sempre hi ha la possibilitat que, si les coses no evolucionen de la forma que esperem, s’endurisquen les mesures», ha assenyalat el ministre durant la presentació de la campanya de Nadal.

 

Illa ha apel·lat de nou a la responsabilitat: «No podem posar un policia en cada casa». A demés, ha reiterat que les actuals mesures ja estan «ajustades a realitat i sobretot amb l’objectiu de no dilapidar el que s’ha conseguit amb tant d’esforç en la segona onada».

 

El ministre ha reconegut que l’evolució de la pandèmia està sent «favorable» en les últimes setmanes, però encara s’està «molt lluny del que es vol arribar» —ha recordat la xifra de 25 casos per cada 100.000 habitants—. «Per això ara demanem extremar les mesures de precaució i també al valor de la solidaritat: el que fem afecta a la resta de ciutadans», ha destacat.

 

Vacunació i tests a farmàcies

Respecte a la vacunació, s’ha mostrat «segur» que la població espanyola tindrà una resposta «molt positiva». «És una vacuna voluntària, ningú estarà obligat, però compta amb la garantia europea que és de les més estrictes i, quan s’autoritzen, són sense cap lloc a dubtes segurs», ha defensat.

 

Illa ha reconegut que serà «clau explicar bé» esta informació a la ciutadania i ha avançat que hi haurà un pla de comunicació en el futur per a la ciutadania. També ha recalcat la vacunació dels sanitaris dins dels primers grups i que comptaran amb un pla informatiu previ perquè «són els que l’administraran i han de tindre informació en primer lloc».

 

«Anem explicar-li la veritat a la gent, que les vacunes han salvat vides i esta també ho farà. Si ara s’ha anat de pressa és perquè s’han posat molts recursos i s’han superposat fases d’autorització, però no a costa de sacrificar ni un mil·límetre de seguretat», ha destacat el ministre de Sanitat.

 

Illa ha explicat a demés que estan estudiant la petició de fer de test d’antígens en farmàcies i s’ha demanat informes a les direccions generals i als àmbits del Ministeri «concernits» per a prendre una decisió. «Espere tindre informació en el curs dels primers dies i prendre una decisió esta setmana si és possible», ha avançat.

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.