Illa alerta que els tests d’anticossos de les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha alertat este dilluns que els tests d’anticossos que es venen ja en les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta» que permeta deixar de prendre mesures de prevenció contra el Covid-19 en les reunions amb la família durant les festes.

 

En roda de premsa per a presentar la campanya de Nadal contra el virus, el ministre ha recordat que si esta prova dona positiu, és necessari un PCR per a confirmar el diagnòstic. Illa també ha advertit que si l’evolució de les dades no és bona, es poden endurir les mesures dictades per a Nadal, que ara passen per reunions de 10 persones amb permís per viatjar per a visitar familiars.

 

Illa ha instat en «no pensar en noves mesures» de restriccions de cara a Nadal en Espanya perquè entén que les actuals «ja són molt dràstiques», incloent-hi la prohibició de desplaçaments entre comunitats excepte familiars i afins.

 

«Les mesures ja són molt dràstiques, no sé si som conscients que acordem no moure’ns de la nostra comunitat autònoma. Encara que sempre hi ha la possibilitat que, si les coses no evolucionen de la forma que esperem, s’endurisquen les mesures», ha assenyalat el ministre durant la presentació de la campanya de Nadal.

 

Illa ha apel·lat de nou a la responsabilitat: «No podem posar un policia en cada casa». A demés, ha reiterat que les actuals mesures ja estan «ajustades a realitat i sobretot amb l’objectiu de no dilapidar el que s’ha conseguit amb tant d’esforç en la segona onada».

 

El ministre ha reconegut que l’evolució de la pandèmia està sent «favorable» en les últimes setmanes, però encara s’està «molt lluny del que es vol arribar» —ha recordat la xifra de 25 casos per cada 100.000 habitants—. «Per això ara demanem extremar les mesures de precaució i també al valor de la solidaritat: el que fem afecta a la resta de ciutadans», ha destacat.

 

Vacunació i tests a farmàcies

Respecte a la vacunació, s’ha mostrat «segur» que la població espanyola tindrà una resposta «molt positiva». «És una vacuna voluntària, ningú estarà obligat, però compta amb la garantia europea que és de les més estrictes i, quan s’autoritzen, són sense cap lloc a dubtes segurs», ha defensat.

 

Illa ha reconegut que serà «clau explicar bé» esta informació a la ciutadania i ha avançat que hi haurà un pla de comunicació en el futur per a la ciutadania. També ha recalcat la vacunació dels sanitaris dins dels primers grups i que comptaran amb un pla informatiu previ perquè «són els que l’administraran i han de tindre informació en primer lloc».

 

«Anem explicar-li la veritat a la gent, que les vacunes han salvat vides i esta també ho farà. Si ara s’ha anat de pressa és perquè s’han posat molts recursos i s’han superposat fases d’autorització, però no a costa de sacrificar ni un mil·límetre de seguretat», ha destacat el ministre de Sanitat.

 

Illa ha explicat a demés que estan estudiant la petició de fer de test d’antígens en farmàcies i s’ha demanat informes a les direccions generals i als àmbits del Ministeri «concernits» per a prendre una decisió. «Espere tindre informació en el curs dels primers dies i prendre una decisió esta setmana si és possible», ha avançat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Restablit el trànsit d’alta velocitat amb Madrid després d’una fallada de senyalització

Adif ha recuperat a les 9.50 la gestió a Atocha i Chamartín i ha restablit les línies d'alta velocitat. Els trens tornen a circular amb retards significatius.

Investigat per circular amb moto a 192 km/h en la CV-339 de Llíria, limitada a 70

La Guàrdia Civil de València investiga a un motorista detectat a 192 km/h en la CV-339, limitada a 70. L'excés de 122 km/h es tracta com a delicte de seguretat viària

El temps continua estable i San José arriba amb pluges febles i més fresc en la Comunitat

Hui s'espera temps estable i amb nuvolositat en augment en la Comunitat Valenciana. El dijous, festivitat de San José, podrà ploure feblement i baixaran les màximes, sobretot a l'interior de València i Castelló.

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.