Queda inaugurada la temporada de positius irresponsables que van als centres de salut

 

Que els casos per Coronavirus s’han disparat a la Comunitat Valenciana és sabut per tots. Sobretot a València capital és el lloc on el creixement de positius s’ha produït de forma exponencial i alarmant, però, molts dels pacients als quals els comuniquen que han donat positiu o que han de realitzar-se una prova PCR per haver estat en contacte estret amb una persona contagiada, sembla que no entenen la gravetat de la situació.

La cinquena onada de contagis està sent diferent de les anteriors, Doncs, afortunadament, el nombre de contagiats no es tradueix en un col·lapse dels llits hospitalaris o ingressos a UCI. No obstant això, que la mitjana d’edat en les persones que han donat positiu haja baixat no implica que no puguen desenvolupar patologies adverses greus.

Tot i la situació, molts no semblen comprendre la gravetat del que això suposa. “Diàriament veiem com venen persones positives a l’ambulatori a preguntar coses quan se’ls ha explicat en reiterades ocasions que han de guardar quarantena“, explica un treballador del Centre de Salut Nou Moles.

I és que la impaciència moltes vegades pot contra la responsabilitat. Un cop se li comunica a un pacient que ha donat positiu en Coronavirus per prova PCR, se li explica que per recollir la baixa no ha de desplaçar-se a l’ambulatori, sinó que un familiar ha de venir a recollir els informes.

“Amb cada nova onada, veiem com els positius venen personalment a recollir els papers i a sobre s’enfaden quan els recordem que estan cometent un delicte contra la salut pública”, explica el mateix treballador.

Una cosa que passa també a l’hora de realitzar les PCR: “en els centres de salut tenim un protocol estricte en el qual s’estableixen diferents circuits d’accés perquè les persones que tenen risc de ser positives en Covid-19 no es creuen amb els pacients que venen a realitzar les seues gestions. Doncs bé, aquí tothom ve per la porta principal i s’enfada quan li derivem a on correspon”, recalca.

Concretament, a Nou Moles han posat a disposició dels pacients una entrada pel lateral que està perfectament indicada i que ofereix la possibilitat de fer cua a l’aire lliure per minimitzar els riscos. Segons el personal sanitari, estes mateixes persones de vegades es fiquen dins de l’ambulatori per esperar amb l’aire condicionat, Fet que suposa un “greu risc per a la resta de persones”.

Això és una cosa que passa en tots els centres, a l’ambulatori de Sant Isidre les recepcionistes estan cansades d’atendre positius: “cada vegada més entren persones dient: “hola, és que he donat positiu i no m’han cridat per preguntar-me amb qui he estat “davant l’estupefacció de les treballadores.

Cal esmentar que també són molts els contactes estrets que es presencien davant el taulell per queixar-se que triguen molt a fer-los una PCR o en comunicar-los el resultat: “cada dia venen persones dient que han conviscut amb un contagiat o que han estat en una reunió social en la qual hi havia diversos positius i que tenen dubtes d’estar contagiats.

Diuen que els han cridat perquè mantinguen quarantena però que triguen a trucar-los per fer-los una PCR, que estan impacients “i clar, mentrestant l’equip sanitari i els pacients han d’assumir un major risc”.

Finalment, l’aixecament de l’obligació de portar mascareta pel carrer també està portant a situacions paradigmàtiques. “Són moltes les persones que hem observat que venen sense mascareta i esperen a la porta fins que els toca sabent que han donat positiu i venen a fer-se una segona PCR. Per descomptat, genera molta frustració”, aclareix una treballadora l’ambulatori de Mislata.

Quan les coses es posen lletges, la ciutadania de seguida es queixa de les restriccions. No obstant això, a l’hora de complir les normes, quan s’accentuen les onades de contagis sembla que “s’inaugura la temporada d’irresponsables”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.