Queda inaugurada la temporada de positius irresponsables que van als centres de salut

 

Que els casos per Coronavirus s’han disparat a la Comunitat Valenciana és sabut per tots. Sobretot a València capital és el lloc on el creixement de positius s’ha produït de forma exponencial i alarmant, però, molts dels pacients als quals els comuniquen que han donat positiu o que han de realitzar-se una prova PCR per haver estat en contacte estret amb una persona contagiada, sembla que no entenen la gravetat de la situació.

La cinquena onada de contagis està sent diferent de les anteriors, Doncs, afortunadament, el nombre de contagiats no es tradueix en un col·lapse dels llits hospitalaris o ingressos a UCI. No obstant això, que la mitjana d’edat en les persones que han donat positiu haja baixat no implica que no puguen desenvolupar patologies adverses greus.

Tot i la situació, molts no semblen comprendre la gravetat del que això suposa. «Diàriament veiem com venen persones positives a l’ambulatori a preguntar coses quan se’ls ha explicat en reiterades ocasions que han de guardar quarantena«, explica un treballador del Centre de Salut Nou Moles.

I és que la impaciència moltes vegades pot contra la responsabilitat. Un cop se li comunica a un pacient que ha donat positiu en Coronavirus per prova PCR, se li explica que per recollir la baixa no ha de desplaçar-se a l’ambulatori, sinó que un familiar ha de venir a recollir els informes.

«Amb cada nova onada, veiem com els positius venen personalment a recollir els papers i a sobre s’enfaden quan els recordem que estan cometent un delicte contra la salut pública», explica el mateix treballador.

Una cosa que passa també a l’hora de realitzar les PCR: «en els centres de salut tenim un protocol estricte en el qual s’estableixen diferents circuits d’accés perquè les persones que tenen risc de ser positives en Covid-19 no es creuen amb els pacients que venen a realitzar les seues gestions. Doncs bé, aquí tothom ve per la porta principal i s’enfada quan li derivem a on correspon», recalca.

Concretament, a Nou Moles han posat a disposició dels pacients una entrada pel lateral que està perfectament indicada i que ofereix la possibilitat de fer cua a l’aire lliure per minimitzar els riscos. Segons el personal sanitari, estes mateixes persones de vegades es fiquen dins de l’ambulatori per esperar amb l’aire condicionat, Fet que suposa un «greu risc per a la resta de persones».

Això és una cosa que passa en tots els centres, a l’ambulatori de Sant Isidre les recepcionistes estan cansades d’atendre positius: «cada vegada més entren persones dient: «hola, és que he donat positiu i no m’han cridat per preguntar-me amb qui he estat «davant l’estupefacció de les treballadores.

Cal esmentar que també són molts els contactes estrets que es presencien davant el taulell per queixar-se que triguen molt a fer-los una PCR o en comunicar-los el resultat: «cada dia venen persones dient que han conviscut amb un contagiat o que han estat en una reunió social en la qual hi havia diversos positius i que tenen dubtes d’estar contagiats.

Diuen que els han cridat perquè mantinguen quarantena però que triguen a trucar-los per fer-los una PCR, que estan impacients «i clar, mentrestant l’equip sanitari i els pacients han d’assumir un major risc».

Finalment, l’aixecament de l’obligació de portar mascareta pel carrer també està portant a situacions paradigmàtiques. «Són moltes les persones que hem observat que venen sense mascareta i esperen a la porta fins que els toca sabent que han donat positiu i venen a fer-se una segona PCR. Per descomptat, genera molta frustració», aclareix una treballadora l’ambulatori de Mislata.

Quan les coses es posen lletges, la ciutadania de seguida es queixa de les restriccions. No obstant això, a l’hora de complir les normes, quan s’accentuen les onades de contagis sembla que «s’inaugura la temporada d’irresponsables».

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.