14.1 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Queda inaugurada la temporada de positius irresponsables que van als centres de salut

 

Que els casos per Coronavirus s’han disparat a la Comunitat Valenciana és sabut per tots. Sobretot a València capital és el lloc on el creixement de positius s’ha produït de forma exponencial i alarmant, però, molts dels pacients als quals els comuniquen que han donat positiu o que han de realitzar-se una prova PCR per haver estat en contacte estret amb una persona contagiada, sembla que no entenen la gravetat de la situació.

La cinquena onada de contagis està sent diferent de les anteriors, Doncs, afortunadament, el nombre de contagiats no es tradueix en un col·lapse dels llits hospitalaris o ingressos a UCI. No obstant això, que la mitjana d’edat en les persones que han donat positiu haja baixat no implica que no puguen desenvolupar patologies adverses greus.

Tot i la situació, molts no semblen comprendre la gravetat del que això suposa. “Diàriament veiem com venen persones positives a l’ambulatori a preguntar coses quan se’ls ha explicat en reiterades ocasions que han de guardar quarantena“, explica un treballador del Centre de Salut Nou Moles.

I és que la impaciència moltes vegades pot contra la responsabilitat. Un cop se li comunica a un pacient que ha donat positiu en Coronavirus per prova PCR, se li explica que per recollir la baixa no ha de desplaçar-se a l’ambulatori, sinó que un familiar ha de venir a recollir els informes.

“Amb cada nova onada, veiem com els positius venen personalment a recollir els papers i a sobre s’enfaden quan els recordem que estan cometent un delicte contra la salut pública”, explica el mateix treballador.

Una cosa que passa també a l’hora de realitzar les PCR: “en els centres de salut tenim un protocol estricte en el qual s’estableixen diferents circuits d’accés perquè les persones que tenen risc de ser positives en Covid-19 no es creuen amb els pacients que venen a realitzar les seues gestions. Doncs bé, aquí tothom ve per la porta principal i s’enfada quan li derivem a on correspon”, recalca.

Concretament, a Nou Moles han posat a disposició dels pacients una entrada pel lateral que està perfectament indicada i que ofereix la possibilitat de fer cua a l’aire lliure per minimitzar els riscos. Segons el personal sanitari, estes mateixes persones de vegades es fiquen dins de l’ambulatori per esperar amb l’aire condicionat, Fet que suposa un “greu risc per a la resta de persones”.

Això és una cosa que passa en tots els centres, a l’ambulatori de Sant Isidre les recepcionistes estan cansades d’atendre positius: “cada vegada més entren persones dient: “hola, és que he donat positiu i no m’han cridat per preguntar-me amb qui he estat “davant l’estupefacció de les treballadores.

Cal esmentar que també són molts els contactes estrets que es presencien davant el taulell per queixar-se que triguen molt a fer-los una PCR o en comunicar-los el resultat: “cada dia venen persones dient que han conviscut amb un contagiat o que han estat en una reunió social en la qual hi havia diversos positius i que tenen dubtes d’estar contagiats.

Diuen que els han cridat perquè mantinguen quarantena però que triguen a trucar-los per fer-los una PCR, que estan impacients “i clar, mentrestant l’equip sanitari i els pacients han d’assumir un major risc”.

Finalment, l’aixecament de l’obligació de portar mascareta pel carrer també està portant a situacions paradigmàtiques. “Són moltes les persones que hem observat que venen sense mascareta i esperen a la porta fins que els toca sabent que han donat positiu i venen a fer-se una segona PCR. Per descomptat, genera molta frustració”, aclareix una treballadora l’ambulatori de Mislata.

Quan les coses es posen lletges, la ciutadania de seguida es queixa de les restriccions. No obstant això, a l’hora de complir les normes, quan s’accentuen les onades de contagis sembla que “s’inaugura la temporada d’irresponsables”.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.