Queda inaugurada la temporada de positius irresponsables que van als centres de salut

 

Que els casos per Coronavirus s’han disparat a la Comunitat Valenciana és sabut per tots. Sobretot a València capital és el lloc on el creixement de positius s’ha produït de forma exponencial i alarmant, però, molts dels pacients als quals els comuniquen que han donat positiu o que han de realitzar-se una prova PCR per haver estat en contacte estret amb una persona contagiada, sembla que no entenen la gravetat de la situació.

La cinquena onada de contagis està sent diferent de les anteriors, Doncs, afortunadament, el nombre de contagiats no es tradueix en un col·lapse dels llits hospitalaris o ingressos a UCI. No obstant això, que la mitjana d’edat en les persones que han donat positiu haja baixat no implica que no puguen desenvolupar patologies adverses greus.

Tot i la situació, molts no semblen comprendre la gravetat del que això suposa. «Diàriament veiem com venen persones positives a l’ambulatori a preguntar coses quan se’ls ha explicat en reiterades ocasions que han de guardar quarantena«, explica un treballador del Centre de Salut Nou Moles.

I és que la impaciència moltes vegades pot contra la responsabilitat. Un cop se li comunica a un pacient que ha donat positiu en Coronavirus per prova PCR, se li explica que per recollir la baixa no ha de desplaçar-se a l’ambulatori, sinó que un familiar ha de venir a recollir els informes.

«Amb cada nova onada, veiem com els positius venen personalment a recollir els papers i a sobre s’enfaden quan els recordem que estan cometent un delicte contra la salut pública», explica el mateix treballador.

Una cosa que passa també a l’hora de realitzar les PCR: «en els centres de salut tenim un protocol estricte en el qual s’estableixen diferents circuits d’accés perquè les persones que tenen risc de ser positives en Covid-19 no es creuen amb els pacients que venen a realitzar les seues gestions. Doncs bé, aquí tothom ve per la porta principal i s’enfada quan li derivem a on correspon», recalca.

Concretament, a Nou Moles han posat a disposició dels pacients una entrada pel lateral que està perfectament indicada i que ofereix la possibilitat de fer cua a l’aire lliure per minimitzar els riscos. Segons el personal sanitari, estes mateixes persones de vegades es fiquen dins de l’ambulatori per esperar amb l’aire condicionat, Fet que suposa un «greu risc per a la resta de persones».

Això és una cosa que passa en tots els centres, a l’ambulatori de Sant Isidre les recepcionistes estan cansades d’atendre positius: «cada vegada més entren persones dient: «hola, és que he donat positiu i no m’han cridat per preguntar-me amb qui he estat «davant l’estupefacció de les treballadores.

Cal esmentar que també són molts els contactes estrets que es presencien davant el taulell per queixar-se que triguen molt a fer-los una PCR o en comunicar-los el resultat: «cada dia venen persones dient que han conviscut amb un contagiat o que han estat en una reunió social en la qual hi havia diversos positius i que tenen dubtes d’estar contagiats.

Diuen que els han cridat perquè mantinguen quarantena però que triguen a trucar-los per fer-los una PCR, que estan impacients «i clar, mentrestant l’equip sanitari i els pacients han d’assumir un major risc».

Finalment, l’aixecament de l’obligació de portar mascareta pel carrer també està portant a situacions paradigmàtiques. «Són moltes les persones que hem observat que venen sense mascareta i esperen a la porta fins que els toca sabent que han donat positiu i venen a fer-se una segona PCR. Per descomptat, genera molta frustració», aclareix una treballadora l’ambulatori de Mislata.

Quan les coses es posen lletges, la ciutadania de seguida es queixa de les restriccions. No obstant això, a l’hora de complir les normes, quan s’accentuen les onades de contagis sembla que «s’inaugura la temporada d’irresponsables».

Últimes notícies

Quatre ferits lleus en bolcar un cotxe després d’un xoc en el centre de València

Un abast entre dos cotxes a la cruïlla de la gran via Marquès del Túria amb el carrer Félix Pizcueta, en hora punta, deixa un vehicle bolcat, quatre persones ferides lleus i importants retencions.

Reprenen la busca de l’home desaparegut mentres es banyava a la platja d’Almassora

Els equips d’emergència reprenen este divendres a primera hora la busca de l’home que va desaparèixer ahir a la vesprada mentre es banyava a la platja Pla de la Torre d’Almassora.

Javi Guerra torna a posar un valencianista al mapa de la selecció espanyola

El migcampista del Valencia, Javi Guerra, debuta amb la selecció espanyola absoluta en l amistós contra l Irak i es convertix en el primer jugador valencianista que s estrena amb Espanya en quasi cinc anys.

La UPV desenvolupa un xip fotònic reprogramable ràpid i sense consum elèctric continu

Un equip del Photonic Research Lab de la UPV lidera el desenvolupament d'un xip fotònic reprogramable que aconseguix grans velocitats de funcionament sense necessitat d'alimentació elèctrica contínua, clau per a la computació òptica i la IA del futur.

Reclamen més protecció per a llauradors i ramaders davant els efectes del canvi climàtic

En els últims set anys ha pujat de manera sostinguda la contractació de seguros agraris a Espanya, mentre la Fundació Microfinanzas BBVA alerta que llauradors, ramaders i xicotetes empreses continuen molt exposats als impactes del canvi climàtic.

Vinté dia de vaga dels docents valencians amb reunió clau i ‘vaga de famílies’

La vaga indefinida del professorat públic valencià arriba al seu vinté dia lectiu amb una nova reunió negociadora amb Educació i una ‘vaga de famílies’ en suport als docents.

La Comunitat Valenciana supera el milió i mig d’animals de companyia, quasi la mitat són gossos

La Comunitat Valenciana compta amb 1.533.551 animals de companyia registrats, quasi la mitat gossos i més del 40 % gats, i és la quarta autonomia amb més mascotes d’Espanya.

Especialistes proposen que l’Estat compre vivendes privades per a destinar-les a lloguer social

Un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie defensa que les administracions públiques compren vivendes del mercat lliure per a ampliar de manera ràpida el parc de lloguer social i alleujar la greu escassetat d’habitatge a Espanya.