17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La incidència acumulada baixa 5 punts i se situa en 31,30 casos per 100.000 habitants

 

El territori valencià continua este dilluns el seu descens en la incidència acumulada (IA) del coronavirus en els últims 14 dies, que se situa en 31,30 casos per cada 100.000 habitants –enfront dels 36,65 del passat dijous– i continua sent el menor índex de contagis d’Espanya.

 

A més, la IA a set dies és també la més baixa d’Espanya, amb 12,03 casos per 100.000 habitants, segons l’actualització diària de casos de coronavirus que publica el Ministeri de Sanitat. Per part seua, l’ocupació hospitalària repunta lleument: hi ha 336 pacients covid ingressats en planta, –un més que dijous passat–, amb el que el percentatge d’ocupació de llits ha ascendit del 2,95% al 3,02%.

 

La pressió en UCI baixa, amb 114 llits ocupats (13 menys que el dijous), una ocupació del 12,31%. Els dos paràmetres se situen per davall de la mitjana d’Espanya. Finalment, la taxa de positivitat ha decrescut del 4,38% al 3,76%, per davall de la mitjana d’Espanya (5,53%).

Últimes notícies

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model on ningú perd

Morant ha defés que el nou sistema manté l'statu quo, sense perdedors, i ha destacat que aportaria 3.700 milions anuals a la Comunitat. Agents socials han recolzat la reforma mentres reclamen un fons d'anivellament i condonació de deute per l'infrafinançament.

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.