17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La infermeria valenciana insta Sanitat a ampliar a 14 dies la quarantena en casos de la soca britànica

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha instat a ampliar la quarantena de deu a 14 dies en els casos de soca britànica davant de les «evidències» dels epidemiòlegs que alerten que esta variant del Regne Unit, que ja predomina en moltes regions, «està donant càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13».

 

Segons ha assenyalat l’entitat col·legial en un comunicat, «l’ampliació d’eixos quatre dies de l’aïllament pot evitar la transmissió de contagis i frenar la temuda quarta ona que podria tornar a saturar els hospitals valencians com va passar després del Nadal».

 

Des del COEV s’insistix en l’«error donar l’alta quan continua sent un potencial vector de contagi» i assegura que és «una temeritat per a la salut pública donar un alta el dia deu sense fer una PCR a la persona afectada». Per això, l’entitat sol·licita a la Conselleria de Sanitat que «replantege» el protocol de quarantena o aïllament mentres una persona està contagiada de Covid «davant de les evidències epidemiològiques que apunten al fet que la soca britànica manté la càrrega viral entre dos i tres dies més».

 

«Té una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original»

El COEV assenyala que els últims estudis han detectat que la variant del Regne Unit està donant una càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13, «amb una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original». Amb este alt índex de transmissió, ha demanat a l’equip de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, que retarde l’aïllament quatre dies més, «fins a tindre la certesa que la càrrega viral ha disminuït».

 

El president del Col·legi d’Infermeria de València, Juan José Tirado, ha posat l’accent que la transmissió es produïx «quan es baixa la guàrdia i els casos positius no estan controlats». A demés, ha recordat que la Conselleria de Sanitat va comunicar a l’octubre a la totalitat dels departaments de salut valencians el canvi de directrius respecte a la quarantena i els aïllaments per coronavirus van passar a ser de deu dies, després de reduir-se des dels 14 que, fins a eixe moment, es prolongava el confinament a partir de l’últim dia en què s’haguera contactat amb algú que haguera donat positiu en la PCR.

 

Els 14 dies de quarantena només s’han anat mantenint en els casos positius que hagen requerit un ingrés hospitalari. No obstant això, subratlla l’entitat que en eixa data encara no s’havia detectat la soca britànica, ja que el primer cas es va confirmar a Espanya el 14 de desembre.

 

Des del COEV també es recomana l’obligació de certificar amb una prova PCR que la persona contagiada no tinga càrrega viral i aconsella que els contactes d’un cas positiu de Covid-19 de la soca britànica que no siga asimptomàtic complisquen la quarantena de 14 dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.