13.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Ingressa en l’UCI un jove d’Elx contagiat en el ‘megabrot’ de Mallorca

 

Un jove alacantí, d’Elx, de 18 anys, és el primer contagiat en el brot del viatge de fi de curs de Mallorca que ha sigut ingressat en l’UCI.

Segons EFE, el jove roman en l’UCI de l’Hospital d’Elx des de dijous passat, 24 de juny, segons han confirmat fonts del centre hospitalari. Es tracta de l’únic ingressat per covid hui dia a la ciutat d’Elx.

Per part seua, fonts de la Conselleria de Sanitat han indicat que el jove està ingressat a l’Hospital d’Elx, però no han concretat si es troba en l’UCI al·legant que no poden donar informació de pacients.

Els joves van viatjar a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny. Segons Salut Pública este viatge no és una excepció, ja que els casos positius per la Covid-19 vinculats a viatges d’estudis a Mallorca i Menorca ronden el miler en tota Espanya.

A la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat va advertir el divendres que, fins al moment, hi havia 67 persones positives, però va remarcar que es tractava d’una xifra provisional perquè el cas continuava obert.

Els estudiants van estar una setmana a l’illa i durant el viatge, van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la COVID-19, moment en què es va detectar el brot a la Comunitat Valenciana.

Els afectats presentaven, inicialment, símptomes lleus, per la qual cosa la notícia de l’ingrés en l’UCI d’un dels participants aconsegueix rellevància.

 

Educació Elx

 

Segons va informar la setmana passada la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, la majoria d’estos viatges no els van organitzar els centres, sinó els mateixos alumnes després d’acabar els exàmens de la Selectivitat.

Els alumnes que han donat positiu i tenien exàmens de recuperació pendents els faran de manera telemàtica i en el cas de les proves extraordinàries de selectivitat de juliol s’estudia amb la Universitat Miguel Hernández (UMH) un possible canvi de data perquè puguen realitzar-los.

Mentre es continua duent a terme un control i seguiment dels alumnes que han arribat en els últims dies d’altres viatges per a realitzar-los les proves PCR.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.