Ingressa en l’UCI un jove d’Elx contagiat en el ‘megabrot’ de Mallorca

 

Un jove alacantí, d’Elx, de 18 anys, és el primer contagiat en el brot del viatge de fi de curs de Mallorca que ha sigut ingressat en l’UCI.

Segons EFE, el jove roman en l’UCI de l’Hospital d’Elx des de dijous passat, 24 de juny, segons han confirmat fonts del centre hospitalari. Es tracta de l’únic ingressat per covid hui dia a la ciutat d’Elx.

Per part seua, fonts de la Conselleria de Sanitat han indicat que el jove està ingressat a l’Hospital d’Elx, però no han concretat si es troba en l’UCI al·legant que no poden donar informació de pacients.

Els joves van viatjar a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny. Segons Salut Pública este viatge no és una excepció, ja que els casos positius per la Covid-19 vinculats a viatges d’estudis a Mallorca i Menorca ronden el miler en tota Espanya.

A la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat va advertir el divendres que, fins al moment, hi havia 67 persones positives, però va remarcar que es tractava d’una xifra provisional perquè el cas continuava obert.

Els estudiants van estar una setmana a l’illa i durant el viatge, van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la COVID-19, moment en què es va detectar el brot a la Comunitat Valenciana.

Els afectats presentaven, inicialment, símptomes lleus, per la qual cosa la notícia de l’ingrés en l’UCI d’un dels participants aconsegueix rellevància.

 

Educació Elx

 

Segons va informar la setmana passada la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, la majoria d’estos viatges no els van organitzar els centres, sinó els mateixos alumnes després d’acabar els exàmens de la Selectivitat.

Els alumnes que han donat positiu i tenien exàmens de recuperació pendents els faran de manera telemàtica i en el cas de les proves extraordinàries de selectivitat de juliol s’estudia amb la Universitat Miguel Hernández (UMH) un possible canvi de data perquè puguen realitzar-los.

Mentre es continua duent a terme un control i seguiment dels alumnes que han arribat en els últims dies d’altres viatges per a realitzar-los les proves PCR.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.