16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Ingressa en l’UCI un jove d’Elx contagiat en el ‘megabrot’ de Mallorca

 

Un jove alacantí, d’Elx, de 18 anys, és el primer contagiat en el brot del viatge de fi de curs de Mallorca que ha sigut ingressat en l’UCI.

Segons EFE, el jove roman en l’UCI de l’Hospital d’Elx des de dijous passat, 24 de juny, segons han confirmat fonts del centre hospitalari. Es tracta de l’únic ingressat per covid hui dia a la ciutat d’Elx.

Per part seua, fonts de la Conselleria de Sanitat han indicat que el jove està ingressat a l’Hospital d’Elx, però no han concretat si es troba en l’UCI al·legant que no poden donar informació de pacients.

Els joves van viatjar a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny. Segons Salut Pública este viatge no és una excepció, ja que els casos positius per la Covid-19 vinculats a viatges d’estudis a Mallorca i Menorca ronden el miler en tota Espanya.

A la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat va advertir el divendres que, fins al moment, hi havia 67 persones positives, però va remarcar que es tractava d’una xifra provisional perquè el cas continuava obert.

Els estudiants van estar una setmana a l’illa i durant el viatge, van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la COVID-19, moment en què es va detectar el brot a la Comunitat Valenciana.

Els afectats presentaven, inicialment, símptomes lleus, per la qual cosa la notícia de l’ingrés en l’UCI d’un dels participants aconsegueix rellevància.

 

Educació Elx

 

Segons va informar la setmana passada la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, la majoria d’estos viatges no els van organitzar els centres, sinó els mateixos alumnes després d’acabar els exàmens de la Selectivitat.

Els alumnes que han donat positiu i tenien exàmens de recuperació pendents els faran de manera telemàtica i en el cas de les proves extraordinàries de selectivitat de juliol s’estudia amb la Universitat Miguel Hernández (UMH) un possible canvi de data perquè puguen realitzar-los.

Mentre es continua duent a terme un control i seguiment dels alumnes que han arribat en els últims dies d’altres viatges per a realitzar-los les proves PCR.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.