Ingressa en l’UCI un jove d’Elx contagiat en el ‘megabrot’ de Mallorca

 

Un jove alacantí, d’Elx, de 18 anys, és el primer contagiat en el brot del viatge de fi de curs de Mallorca que ha sigut ingressat en l’UCI.

Segons EFE, el jove roman en l’UCI de l’Hospital d’Elx des de dijous passat, 24 de juny, segons han confirmat fonts del centre hospitalari. Es tracta de l’únic ingressat per covid hui dia a la ciutat d’Elx.

Per part seua, fonts de la Conselleria de Sanitat han indicat que el jove està ingressat a l’Hospital d’Elx, però no han concretat si es troba en l’UCI al·legant que no poden donar informació de pacients.

Els joves van viatjar a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny. Segons Salut Pública este viatge no és una excepció, ja que els casos positius per la Covid-19 vinculats a viatges d’estudis a Mallorca i Menorca ronden el miler en tota Espanya.

A la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat va advertir el divendres que, fins al moment, hi havia 67 persones positives, però va remarcar que es tractava d’una xifra provisional perquè el cas continuava obert.

Els estudiants van estar una setmana a l’illa i durant el viatge, van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la COVID-19, moment en què es va detectar el brot a la Comunitat Valenciana.

Els afectats presentaven, inicialment, símptomes lleus, per la qual cosa la notícia de l’ingrés en l’UCI d’un dels participants aconsegueix rellevància.

 

Educació Elx

 

Segons va informar la setmana passada la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, la majoria d’estos viatges no els van organitzar els centres, sinó els mateixos alumnes després d’acabar els exàmens de la Selectivitat.

Els alumnes que han donat positiu i tenien exàmens de recuperació pendents els faran de manera telemàtica i en el cas de les proves extraordinàries de selectivitat de juliol s’estudia amb la Universitat Miguel Hernández (UMH) un possible canvi de data perquè puguen realitzar-los.

Mentre es continua duent a terme un control i seguiment dels alumnes que han arribat en els últims dies d’altres viatges per a realitzar-los les proves PCR.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.