Ingressa en l’UCI un jove d’Elx contagiat en el ‘megabrot’ de Mallorca

 

Un jove alacantí, d’Elx, de 18 anys, és el primer contagiat en el brot del viatge de fi de curs de Mallorca que ha sigut ingressat en l’UCI.

Segons EFE, el jove roman en l’UCI de l’Hospital d’Elx des de dijous passat, 24 de juny, segons han confirmat fonts del centre hospitalari. Es tracta de l’únic ingressat per covid hui dia a la ciutat d’Elx.

Per part seua, fonts de la Conselleria de Sanitat han indicat que el jove està ingressat a l’Hospital d’Elx, però no han concretat si es troba en l’UCI al·legant que no poden donar informació de pacients.

Els joves van viatjar a Mallorca entre el 12 i el 18 de juny. Segons Salut Pública este viatge no és una excepció, ja que els casos positius per la Covid-19 vinculats a viatges d’estudis a Mallorca i Menorca ronden el miler en tota Espanya.

A la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat va advertir el divendres que, fins al moment, hi havia 67 persones positives, però va remarcar que es tractava d’una xifra provisional perquè el cas continuava obert.

Els estudiants van estar una setmana a l’illa i durant el viatge, van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la COVID-19, moment en què es va detectar el brot a la Comunitat Valenciana.

Els afectats presentaven, inicialment, símptomes lleus, per la qual cosa la notícia de l’ingrés en l’UCI d’un dels participants aconsegueix rellevància.

 

Educació Elx

 

Segons va informar la setmana passada la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, la majoria d’estos viatges no els van organitzar els centres, sinó els mateixos alumnes després d’acabar els exàmens de la Selectivitat.

Els alumnes que han donat positiu i tenien exàmens de recuperació pendents els faran de manera telemàtica i en el cas de les proves extraordinàries de selectivitat de juliol s’estudia amb la Universitat Miguel Hernández (UMH) un possible canvi de data perquè puguen realitzar-los.

Mentre es continua duent a terme un control i seguiment dels alumnes que han arribat en els últims dies d’altres viatges per a realitzar-los les proves PCR.

Últimes notícies

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.