14.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

El Japó declara un nou estat d’emergència, a tres mesos dels Jocs Olímpics de Tokio.

 

Japó va declarar este divendres un tercer estat d’emergència a Tokio, i altres tres prefectures, per a contenir la quarta ona de COVID-19 que afecta el país quan queden exactament tres mesos per a la inauguració dels Jocs Olímpics.

La nova alerta, que afecta l’àrea de la capital, Osaka, Kyoto i Hyogo, entrarà en vigor este diumenge, 25 d’abril, i estarà vigent fins a l’11 de maig, va anunciar el primer ministre japonès, Yoshihide Suga, que va destacar la importància de reduir el moviment de gent de cara al període vacacional que començarà la setmana vinent.

“Si no fem res, el ritme ascendent de les infeccions s’estendrà a tot el país, per això hem decidit declarar l’emergència una altra vegada”, va dir el cap de l’Executiu durant una roda de premsa en la qual va demanar la col·laboració ciutadana.

En el marc de la nova alerta, les autoritats han demanat a bars i restaurants que mantinguen l’avançament del tancament a les 8 p. m. i que no servesquen alcohol, “perquè la gent tendeix a parlar alt i passar més temps en estos locals, segons els experts”, va explicar Suga.

 

Es demana l’abstenció de beure als carrers o els parcs

El primer ministre nipó va sol·licitar a la població que també s’abstinga de beure als carrers o els parcs, una pràctica que s’ha estés al país des de l’entrada en vigor de restriccions per la pandèmia.

“Per a reduir el nombre de casos hem de restringir les possibilitats que la gent entre en contacte”, va assenyalar el primer ministre, que va demanar a centres comercials, parcs temàtics i altres instal·lacions recreatives com els cinemes que tanquen temporalment, i als esdeveniments esportius que se celebren sense públic.

A més va instar les empreses a promocionar el teletreball i a la ciutadania al fet que s’abstinga de eixir de casa o viatjar pel país, amb l’objectiu de reduir els desplaçaments en un 70%. També va prometre posar en marxa nous subsidis per a “protegir l’ocupació”.

Suga va destacar la importància d’adoptar “mesures efectives per a atallar l’augment de casos en un curt període de temps”, davant la pressió cada vegada major que suporten els centres mèdics pel COVID-19 i per a abordar una alarmant propagació de ceps més contagiosos.

El Ministeri de Salut nipó estima que estes variants, especialment la britànica, representen al voltant del 80% de tots els casos de Hyogo i Osaka, i una proporció creixent a Tòquio, que Suga es va aventurar a situar al voltant el 30%.

 

L’estat d’emergència podria estendre’s

L’estat d’emergència podria estendre’s si la situació no millora prou, segons va advertir el doctor Shigeru Omi, un dels principals assessors de l’Executiu nipó sobre la pandèmia.

Este tercer estat d’emergència en una àrea que aglutina una quarta part de la població del país i representa un terç de la seua economia, es produeix a penes un mes després que s’aixequés l’anterior alerta pel virus i quan queden tres mesos perquè s’inauguren els Jocs Olímpics de Tòquio 2020 el pròxim 23 de juliol.

Sobre els Jocs, Suga va assegurar que els organitzadors continuen ferms en la seua comesa de celebrar-los “de manera segura”.

L’estat d’emergència al Japó no comporta un confinament de la població, sinó que està enfocat a l’activitat comercial.

La declaració de l’alerta es produeix just abans de l’arrencada a la fi de la setmana vinent del període vacacional més important al país, la denominada Golden Week (Setmana Daurada).

Van ser les mateixes àrees afectades les que van demanar al Govern central que declarés novament l’alerta davant l’aparentment efecte limitat que està tenint el quasi estat d’emergència baix el qual es troben deu de les 47 prefectures de l’arxipèlag i baix el que s’ha avançat a les 8 p. m. el tancament comercial de l’hostaleria i limitat l’assistència a esdeveniments multitudinaris.

Els experts sanitaris del país han advertit de la propagació de variants altament contagioses del COVID-19 i en la vespra es van confirmar les primeres infeccions en territori nipó de la coneguda com a “doble mutant”, identificada a l’Índia.

Japó ha registrat fins al moment uns 552,600 casos de coronavirus i 9,813 morts. El nombre de nous casos diaris en l’arxipèlag porta tres dies superant els 5,000, xifres no registrades des de principis d’any, quan va declarar la seua segona alerta sanitària.

El país va començar la seua campanya de vacunació a mitjan febrer i fins al moment entorn de l’1% de la població ha rebut almenys una dosi de la injecció de Pfizer, l’única actualment aprovada en el territori.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.