El Japó declara un nou estat d’emergència, a tres mesos dels Jocs Olímpics de Tokio.

 

Japó va declarar este divendres un tercer estat d’emergència a Tokio, i altres tres prefectures, per a contenir la quarta ona de COVID-19 que afecta el país quan queden exactament tres mesos per a la inauguració dels Jocs Olímpics.

La nova alerta, que afecta l’àrea de la capital, Osaka, Kyoto i Hyogo, entrarà en vigor este diumenge, 25 d’abril, i estarà vigent fins a l’11 de maig, va anunciar el primer ministre japonès, Yoshihide Suga, que va destacar la importància de reduir el moviment de gent de cara al període vacacional que començarà la setmana vinent.

«Si no fem res, el ritme ascendent de les infeccions s’estendrà a tot el país, per això hem decidit declarar l’emergència una altra vegada», va dir el cap de l’Executiu durant una roda de premsa en la qual va demanar la col·laboració ciutadana.

En el marc de la nova alerta, les autoritats han demanat a bars i restaurants que mantinguen l’avançament del tancament a les 8 p. m. i que no servesquen alcohol, «perquè la gent tendeix a parlar alt i passar més temps en estos locals, segons els experts», va explicar Suga.

 

Es demana l’abstenció de beure als carrers o els parcs

El primer ministre nipó va sol·licitar a la població que també s’abstinga de beure als carrers o els parcs, una pràctica que s’ha estés al país des de l’entrada en vigor de restriccions per la pandèmia.

«Per a reduir el nombre de casos hem de restringir les possibilitats que la gent entre en contacte», va assenyalar el primer ministre, que va demanar a centres comercials, parcs temàtics i altres instal·lacions recreatives com els cinemes que tanquen temporalment, i als esdeveniments esportius que se celebren sense públic.

A més va instar les empreses a promocionar el teletreball i a la ciutadania al fet que s’abstinga de eixir de casa o viatjar pel país, amb l’objectiu de reduir els desplaçaments en un 70%. També va prometre posar en marxa nous subsidis per a «protegir l’ocupació».

Suga va destacar la importància d’adoptar «mesures efectives per a atallar l’augment de casos en un curt període de temps», davant la pressió cada vegada major que suporten els centres mèdics pel COVID-19 i per a abordar una alarmant propagació de ceps més contagiosos.

El Ministeri de Salut nipó estima que estes variants, especialment la britànica, representen al voltant del 80% de tots els casos de Hyogo i Osaka, i una proporció creixent a Tòquio, que Suga es va aventurar a situar al voltant el 30%.

 

L’estat d’emergència podria estendre’s

L’estat d’emergència podria estendre’s si la situació no millora prou, segons va advertir el doctor Shigeru Omi, un dels principals assessors de l’Executiu nipó sobre la pandèmia.

Este tercer estat d’emergència en una àrea que aglutina una quarta part de la població del país i representa un terç de la seua economia, es produeix a penes un mes després que s’aixequés l’anterior alerta pel virus i quan queden tres mesos perquè s’inauguren els Jocs Olímpics de Tòquio 2020 el pròxim 23 de juliol.

Sobre els Jocs, Suga va assegurar que els organitzadors continuen ferms en la seua comesa de celebrar-los «de manera segura».

L’estat d’emergència al Japó no comporta un confinament de la població, sinó que està enfocat a l’activitat comercial.

La declaració de l’alerta es produeix just abans de l’arrencada a la fi de la setmana vinent del període vacacional més important al país, la denominada Golden Week (Setmana Daurada).

Van ser les mateixes àrees afectades les que van demanar al Govern central que declarés novament l’alerta davant l’aparentment efecte limitat que està tenint el quasi estat d’emergència baix el qual es troben deu de les 47 prefectures de l’arxipèlag i baix el que s’ha avançat a les 8 p. m. el tancament comercial de l’hostaleria i limitat l’assistència a esdeveniments multitudinaris.

Els experts sanitaris del país han advertit de la propagació de variants altament contagioses del COVID-19 i en la vespra es van confirmar les primeres infeccions en territori nipó de la coneguda com a «doble mutant», identificada a l’Índia.

Japó ha registrat fins al moment uns 552,600 casos de coronavirus i 9,813 morts. El nombre de nous casos diaris en l’arxipèlag porta tres dies superant els 5,000, xifres no registrades des de principis d’any, quan va declarar la seua segona alerta sanitària.

El país va començar la seua campanya de vacunació a mitjan febrer i fins al moment entorn de l’1% de la població ha rebut almenys una dosi de la injecció de Pfizer, l’única actualment aprovada en el territori.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.