Lalo Díez, president de la CEOH: ‘És hora de què se’ns tracte com el que som, no com a delinqüents’

El pont de desembre, i el primer cap de setmana amb el passaport covid en vigor en la Comunitat Valenciana, ha deixat algun conflicte en el sector hostaler. S’han donat a conéixer diverses notícies sobre la interrupció de festes en locals d’oci per part de la policia per a comprovar la vigència d’este certificat, i els empresaris de l’oci nocturn estan farts.

El president de la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria (CEOH) de la Comunitat Valenciana, Lalo Díez, ha expressat a este diari el seu descontentament amb els dirigents polítics davant la implantació del certificat: «És el vint-i-tresé decret que ix en cap de setmana sense que empresaris ni ciutadans hàgem tingut una campanya de conscienciació clara».

A pesar que el balanç «quant al comportament de la gent i l’actitud del sector és bastant positiu», els hostalers i empresaris de l’oci nocturn no esperaven que la policia actués com en «the far west», ha afirmat Díez.

El president assegura que «la policia va entrar a sang i foc per ordenis polítiques a identificar als clients com si forem delinqüents» en un cap de setmana amb molta afluència per al sector. A més, Díez denuncia que estes actuacions es van realitzar en un dissabte, el dia amb més afluència.

Des de la CEOH proposen als dirigents polítics que estes actuacions policials es rebaixen i que si volen saber si la gent té el passaport poden «romandre a la porta a hora punta mentre la gent surt».

De totes les actes publicades pels agents de seguretat, tan sols un 2,8% de les persones identificades tenien algun problema amb el certificat covid. Per esta raó, Lalo Díez afirma que «els ciutadans han donat una resposta molt més enllà que el nivell d’actuació política dels responsables que ens estan dirigint».

El pont de desembre i el certificat covid

Díez ens ha assegurat que els ponts no són el millor moment per a implantar un decret d’este tipus. «Ha estat un repte per als de sempre, no per a l’administració pública que no ha estat a peu de carrer. […] És tan complicat posar este decret un dilluns per a poder preparar a la ciutadania durant els dies de menys treballe hostaler?» ha destacat el president de la CEOH.

El sector hostaler també reivindica una major campanya de conscienciació, ja que este certificat ha afectat el pont perquè moltes persones que no han pogut treure-l’hi no han acudit a bars i restaurants.

L’Oci i l’Hostaleria reclamen que, igual que a l’estiu es van contractar persones per a informar sobre l’ús de les màscares a la platja «per què no s’ha contractat ara per a informar turistes i estrangers sobre esta mesura? No, això que ho facen els treballadors i empresaris dels locals» ha afegit Díez.

Lalo ha conclòs la conversa amb Actualitat Valenciana assegurant que «després de 23 decrets, 10 mesos, manifestacions… en les quals no hi ha hagut cap incident, ja és hora de què se’ns tracte com el que som: empresaris responsables, autònoms que volen treballar i no com a delinqüents als quals se’ls pot trepitjar la porta del negoci quan li entra en gana al dirigent polític de torn».

Últimes notícies

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.