7.3 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Lalo Díez, president de la CEOH: ‘És hora de què se’ns tracte com el que som, no com a delinqüents’

El pont de desembre, i el primer cap de setmana amb el passaport covid en vigor en la Comunitat Valenciana, ha deixat algun conflicte en el sector hostaler. S’han donat a conéixer diverses notícies sobre la interrupció de festes en locals d’oci per part de la policia per a comprovar la vigència d’este certificat, i els empresaris de l’oci nocturn estan farts.

El president de la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria (CEOH) de la Comunitat Valenciana, Lalo Díez, ha expressat a este diari el seu descontentament amb els dirigents polítics davant la implantació del certificat: «És el vint-i-tresé decret que ix en cap de setmana sense que empresaris ni ciutadans hàgem tingut una campanya de conscienciació clara».

A pesar que el balanç «quant al comportament de la gent i l’actitud del sector és bastant positiu», els hostalers i empresaris de l’oci nocturn no esperaven que la policia actués com en «the far west», ha afirmat Díez.

El president assegura que «la policia va entrar a sang i foc per ordenis polítiques a identificar als clients com si forem delinqüents» en un cap de setmana amb molta afluència per al sector. A més, Díez denuncia que estes actuacions es van realitzar en un dissabte, el dia amb més afluència.

Des de la CEOH proposen als dirigents polítics que estes actuacions policials es rebaixen i que si volen saber si la gent té el passaport poden «romandre a la porta a hora punta mentre la gent surt».

De totes les actes publicades pels agents de seguretat, tan sols un 2,8% de les persones identificades tenien algun problema amb el certificat covid. Per esta raó, Lalo Díez afirma que «els ciutadans han donat una resposta molt més enllà que el nivell d’actuació política dels responsables que ens estan dirigint».

El pont de desembre i el certificat covid

Díez ens ha assegurat que els ponts no són el millor moment per a implantar un decret d’este tipus. «Ha estat un repte per als de sempre, no per a l’administració pública que no ha estat a peu de carrer. […] És tan complicat posar este decret un dilluns per a poder preparar a la ciutadania durant els dies de menys treballe hostaler?» ha destacat el president de la CEOH.

El sector hostaler també reivindica una major campanya de conscienciació, ja que este certificat ha afectat el pont perquè moltes persones que no han pogut treure-l’hi no han acudit a bars i restaurants.

L’Oci i l’Hostaleria reclamen que, igual que a l’estiu es van contractar persones per a informar sobre l’ús de les màscares a la platja «per què no s’ha contractat ara per a informar turistes i estrangers sobre esta mesura? No, això que ho facen els treballadors i empresaris dels locals» ha afegit Díez.

Lalo ha conclòs la conversa amb Actualitat Valenciana assegurant que «després de 23 decrets, 10 mesos, manifestacions… en les quals no hi ha hagut cap incident, ja és hora de què se’ns tracte com el que som: empresaris responsables, autònoms que volen treballar i no com a delinqüents als quals se’ls pot trepitjar la porta del negoci quan li entra en gana al dirigent polític de torn».

Últimes notícies

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en La Marina (Elx); la Guàrdia Civil a prop a dos sospitosos

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després d'una pallissa en la pedania de La Marina. La Guàrdia Civil ha voltat una vivenda on romanen dos sospitosos a l'espera de detenció.

Cel nuvolós, gelades febles i ratxes molt fortes en zones exposades de l’interior

Jornada de núvols amb pluges febles i cota de neu a l'alça; el vent del nord-oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior. El dimecres hi haurà ruixats en el litoral sud de València i nord d'Alacant i gelades a l'interior.

Ha mort un treballador de 52 anys després d’una caiguda en una empresa d’Albal

Un treballador de 52 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una empresa d'Albal. El SAMU no va aconseguir reanimar-lo i la Guàrdia Civil investiga les causes.

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.