Lalo Díez, president de la CEOH: ‘És hora de què se’ns tracte com el que som, no com a delinqüents’

El pont de desembre, i el primer cap de setmana amb el passaport covid en vigor en la Comunitat Valenciana, ha deixat algun conflicte en el sector hostaler. S’han donat a conéixer diverses notícies sobre la interrupció de festes en locals d’oci per part de la policia per a comprovar la vigència d’este certificat, i els empresaris de l’oci nocturn estan farts.

El president de la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria (CEOH) de la Comunitat Valenciana, Lalo Díez, ha expressat a este diari el seu descontentament amb els dirigents polítics davant la implantació del certificat: «És el vint-i-tresé decret que ix en cap de setmana sense que empresaris ni ciutadans hàgem tingut una campanya de conscienciació clara».

A pesar que el balanç «quant al comportament de la gent i l’actitud del sector és bastant positiu», els hostalers i empresaris de l’oci nocturn no esperaven que la policia actués com en «the far west», ha afirmat Díez.

El president assegura que «la policia va entrar a sang i foc per ordenis polítiques a identificar als clients com si forem delinqüents» en un cap de setmana amb molta afluència per al sector. A més, Díez denuncia que estes actuacions es van realitzar en un dissabte, el dia amb més afluència.

Des de la CEOH proposen als dirigents polítics que estes actuacions policials es rebaixen i que si volen saber si la gent té el passaport poden «romandre a la porta a hora punta mentre la gent surt».

De totes les actes publicades pels agents de seguretat, tan sols un 2,8% de les persones identificades tenien algun problema amb el certificat covid. Per esta raó, Lalo Díez afirma que «els ciutadans han donat una resposta molt més enllà que el nivell d’actuació política dels responsables que ens estan dirigint».

El pont de desembre i el certificat covid

Díez ens ha assegurat que els ponts no són el millor moment per a implantar un decret d’este tipus. «Ha estat un repte per als de sempre, no per a l’administració pública que no ha estat a peu de carrer. […] És tan complicat posar este decret un dilluns per a poder preparar a la ciutadania durant els dies de menys treballe hostaler?» ha destacat el president de la CEOH.

El sector hostaler també reivindica una major campanya de conscienciació, ja que este certificat ha afectat el pont perquè moltes persones que no han pogut treure-l’hi no han acudit a bars i restaurants.

L’Oci i l’Hostaleria reclamen que, igual que a l’estiu es van contractar persones per a informar sobre l’ús de les màscares a la platja «per què no s’ha contractat ara per a informar turistes i estrangers sobre esta mesura? No, això que ho facen els treballadors i empresaris dels locals» ha afegit Díez.

Lalo ha conclòs la conversa amb Actualitat Valenciana assegurant que «després de 23 decrets, 10 mesos, manifestacions… en les quals no hi ha hagut cap incident, ja és hora de què se’ns tracte com el que som: empresaris responsables, autònoms que volen treballar i no com a delinqüents als quals se’ls pot trepitjar la porta del negoci quan li entra en gana al dirigent polític de torn».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.