11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Lalo Díez, president de la CEOH: ‘És hora de què se’ns tracte com el que som, no com a delinqüents’

El pont de desembre, i el primer cap de setmana amb el passaport covid en vigor en la Comunitat Valenciana, ha deixat algun conflicte en el sector hostaler. S’han donat a conéixer diverses notícies sobre la interrupció de festes en locals d’oci per part de la policia per a comprovar la vigència d’este certificat, i els empresaris de l’oci nocturn estan farts.

El president de la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria (CEOH) de la Comunitat Valenciana, Lalo Díez, ha expressat a este diari el seu descontentament amb els dirigents polítics davant la implantació del certificat: «És el vint-i-tresé decret que ix en cap de setmana sense que empresaris ni ciutadans hàgem tingut una campanya de conscienciació clara».

A pesar que el balanç «quant al comportament de la gent i l’actitud del sector és bastant positiu», els hostalers i empresaris de l’oci nocturn no esperaven que la policia actués com en «the far west», ha afirmat Díez.

El president assegura que «la policia va entrar a sang i foc per ordenis polítiques a identificar als clients com si forem delinqüents» en un cap de setmana amb molta afluència per al sector. A més, Díez denuncia que estes actuacions es van realitzar en un dissabte, el dia amb més afluència.

Des de la CEOH proposen als dirigents polítics que estes actuacions policials es rebaixen i que si volen saber si la gent té el passaport poden «romandre a la porta a hora punta mentre la gent surt».

De totes les actes publicades pels agents de seguretat, tan sols un 2,8% de les persones identificades tenien algun problema amb el certificat covid. Per esta raó, Lalo Díez afirma que «els ciutadans han donat una resposta molt més enllà que el nivell d’actuació política dels responsables que ens estan dirigint».

El pont de desembre i el certificat covid

Díez ens ha assegurat que els ponts no són el millor moment per a implantar un decret d’este tipus. «Ha estat un repte per als de sempre, no per a l’administració pública que no ha estat a peu de carrer. […] És tan complicat posar este decret un dilluns per a poder preparar a la ciutadania durant els dies de menys treballe hostaler?» ha destacat el president de la CEOH.

El sector hostaler també reivindica una major campanya de conscienciació, ja que este certificat ha afectat el pont perquè moltes persones que no han pogut treure-l’hi no han acudit a bars i restaurants.

L’Oci i l’Hostaleria reclamen que, igual que a l’estiu es van contractar persones per a informar sobre l’ús de les màscares a la platja «per què no s’ha contractat ara per a informar turistes i estrangers sobre esta mesura? No, això que ho facen els treballadors i empresaris dels locals» ha afegit Díez.

Lalo ha conclòs la conversa amb Actualitat Valenciana assegurant que «després de 23 decrets, 10 mesos, manifestacions… en les quals no hi ha hagut cap incident, ja és hora de què se’ns tracte com el que som: empresaris responsables, autònoms que volen treballar i no com a delinqüents als quals se’ls pot trepitjar la porta del negoci quan li entra en gana al dirigent polític de torn».

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.