Lalo Díez, president de la CEOH: ‘És hora de què se’ns tracte com el que som, no com a delinqüents’

El pont de desembre, i el primer cap de setmana amb el passaport covid en vigor en la Comunitat Valenciana, ha deixat algun conflicte en el sector hostaler. S’han donat a conéixer diverses notícies sobre la interrupció de festes en locals d’oci per part de la policia per a comprovar la vigència d’este certificat, i els empresaris de l’oci nocturn estan farts.

El president de la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria (CEOH) de la Comunitat Valenciana, Lalo Díez, ha expressat a este diari el seu descontentament amb els dirigents polítics davant la implantació del certificat: «És el vint-i-tresé decret que ix en cap de setmana sense que empresaris ni ciutadans hàgem tingut una campanya de conscienciació clara».

A pesar que el balanç «quant al comportament de la gent i l’actitud del sector és bastant positiu», els hostalers i empresaris de l’oci nocturn no esperaven que la policia actués com en «the far west», ha afirmat Díez.

El president assegura que «la policia va entrar a sang i foc per ordenis polítiques a identificar als clients com si forem delinqüents» en un cap de setmana amb molta afluència per al sector. A més, Díez denuncia que estes actuacions es van realitzar en un dissabte, el dia amb més afluència.

Des de la CEOH proposen als dirigents polítics que estes actuacions policials es rebaixen i que si volen saber si la gent té el passaport poden «romandre a la porta a hora punta mentre la gent surt».

De totes les actes publicades pels agents de seguretat, tan sols un 2,8% de les persones identificades tenien algun problema amb el certificat covid. Per esta raó, Lalo Díez afirma que «els ciutadans han donat una resposta molt més enllà que el nivell d’actuació política dels responsables que ens estan dirigint».

El pont de desembre i el certificat covid

Díez ens ha assegurat que els ponts no són el millor moment per a implantar un decret d’este tipus. «Ha estat un repte per als de sempre, no per a l’administració pública que no ha estat a peu de carrer. […] És tan complicat posar este decret un dilluns per a poder preparar a la ciutadania durant els dies de menys treballe hostaler?» ha destacat el president de la CEOH.

El sector hostaler també reivindica una major campanya de conscienciació, ja que este certificat ha afectat el pont perquè moltes persones que no han pogut treure-l’hi no han acudit a bars i restaurants.

L’Oci i l’Hostaleria reclamen que, igual que a l’estiu es van contractar persones per a informar sobre l’ús de les màscares a la platja «per què no s’ha contractat ara per a informar turistes i estrangers sobre esta mesura? No, això que ho facen els treballadors i empresaris dels locals» ha afegit Díez.

Lalo ha conclòs la conversa amb Actualitat Valenciana assegurant que «després de 23 decrets, 10 mesos, manifestacions… en les quals no hi ha hagut cap incident, ja és hora de què se’ns tracte com el que som: empresaris responsables, autònoms que volen treballar i no com a delinqüents als quals se’ls pot trepitjar la porta del negoci quan li entra en gana al dirigent polític de torn».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.