Un macrobotelló congrega a 25.000 joves a Madrid i 8.000 a Barcelona en les universitats

El que es va viure anit en diferents Universitats no té precedents en temps de pandèmia i és que l’inici de les classes en les universitats espanyoles ha portat de tornada el botelló entre els més joves. Ciutats com Madrid i Barcelona han sofert una nit de festes il·legals després d’un any i mig de pandèmia.

<

>

El començament

A Barcelona l’escenari va ser la Universitat Autònoma. Tot va començar amb una invitació de la Facultat d’Enginyeria que va córrer a través de WhatsApp on es convidava a una festa.

La vicerectora de comunicació de la UAB ha explicat a Antena 3 Notícies que la universitat va tancar el pàrquing en un dispositiu conjunt amb Policia Local i Mossos quan es van assabentar de la festa. No obstant això, no van poder posar barreres i els concentrats es van anar expandint per tot el campus. Quan van arribar els joves es van trobar amb el campus buit però la convocatòria ha estat un èxit absolut i s’ha acabat muntant una festa improvisada. La universitat remarca que estudiarà accions per a evitar futurs botellons al campus.

Des de la UAB asseguren que ara hauran de destinar alguns dels seus fons a aquestes tasques de neteja i estan decebuts. La UAB estima que van arribar a passar per la universitat durant tota la nit prop de 8.000 persones. Els Mossos no van poder desallotjar-los i es van anar tots pel seu propi peu.

Els veïns han denunciat

Davant la indignació dels veïns, no els ha quedat una altra que denunciar en les xarxes socials aquesta fatal situacioón i s’han queixat de les escombraries que van deixar molts dels joves després de la festa. Els primers trens d’aquest matí encara registraven un important nombre de joves procedents de la festa, que viatjaven de retorn a Barcelona després del macrobotelló.

És vergonyós

«Vergonya col·lectiva«, així ho han qualificat els Mossos que a més indiquen que no s’han practicat detencions a conseqüència de la festa. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) informa que, a conseqüència d’aquesta festa, que va col·lapsar les carreteres d’accés al campus i va saturar la línia de tren que trasllada a la UAB, es van realitzar deu assistències mèdiques.

«La vergonya que tots hauríem de sentir perquè milers de persones es convoquen a una festa com aquesta, quan encara estem en pandèmia, no és menor«, indica el director dels Mossos. També indica que no es van produir identificacions pel fet que no van entrar en el recinte.

Botelló a Madrid amb 25.000 persones

Més de 25.000 joves es van congregar a la Ciutat Universitària de Madrid que ha estat l’epicentre d’aquestes festes en la capital. Unes 25.000 persones es van amuntegar aquest divendres a la nit enfront de la Facultat de Filologia i Dret.

«Ací hi ha 5.000 persones» o «això no ho desallotja ni l’Exèrcit», són alguns dels crits que es van escoltar en els vídeos que van penjar els assistents en xarxes socials.

<

>
La Policia Municipal va estar des de passada la mitjanit fins a les 7.00 hores. Les labors de vigilància i control es van centrar en evitar incidents, sobretot en els vials i a l’entorn del Metre. Es va aconseguir evita incidents greus.

L’absència de mitjans de transport va provocar que les milers de persones s’anessin de forma «molt lenta». Fins allí es van desplaçar efectius de la Unitat Integral de Districtes, les UCES, Seccions i la secció de Suport Aeri amb drons.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.