Un macrobotelló congrega a 25.000 joves a Madrid i 8.000 a Barcelona en les universitats

El que es va viure anit en diferents Universitats no té precedents en temps de pandèmia i és que l’inici de les classes en les universitats espanyoles ha portat de tornada el botelló entre els més joves. Ciutats com Madrid i Barcelona han sofert una nit de festes il·legals després d’un any i mig de pandèmia.

<

>

El començament

A Barcelona l’escenari va ser la Universitat Autònoma. Tot va començar amb una invitació de la Facultat d’Enginyeria que va córrer a través de WhatsApp on es convidava a una festa.

La vicerectora de comunicació de la UAB ha explicat a Antena 3 Notícies que la universitat va tancar el pàrquing en un dispositiu conjunt amb Policia Local i Mossos quan es van assabentar de la festa. No obstant això, no van poder posar barreres i els concentrats es van anar expandint per tot el campus. Quan van arribar els joves es van trobar amb el campus buit però la convocatòria ha estat un èxit absolut i s’ha acabat muntant una festa improvisada. La universitat remarca que estudiarà accions per a evitar futurs botellons al campus.

Des de la UAB asseguren que ara hauran de destinar alguns dels seus fons a aquestes tasques de neteja i estan decebuts. La UAB estima que van arribar a passar per la universitat durant tota la nit prop de 8.000 persones. Els Mossos no van poder desallotjar-los i es van anar tots pel seu propi peu.

Els veïns han denunciat

Davant la indignació dels veïns, no els ha quedat una altra que denunciar en les xarxes socials aquesta fatal situacioón i s’han queixat de les escombraries que van deixar molts dels joves després de la festa. Els primers trens d’aquest matí encara registraven un important nombre de joves procedents de la festa, que viatjaven de retorn a Barcelona després del macrobotelló.

És vergonyós

«Vergonya col·lectiva«, així ho han qualificat els Mossos que a més indiquen que no s’han practicat detencions a conseqüència de la festa. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) informa que, a conseqüència d’aquesta festa, que va col·lapsar les carreteres d’accés al campus i va saturar la línia de tren que trasllada a la UAB, es van realitzar deu assistències mèdiques.

«La vergonya que tots hauríem de sentir perquè milers de persones es convoquen a una festa com aquesta, quan encara estem en pandèmia, no és menor«, indica el director dels Mossos. També indica que no es van produir identificacions pel fet que no van entrar en el recinte.

Botelló a Madrid amb 25.000 persones

Més de 25.000 joves es van congregar a la Ciutat Universitària de Madrid que ha estat l’epicentre d’aquestes festes en la capital. Unes 25.000 persones es van amuntegar aquest divendres a la nit enfront de la Facultat de Filologia i Dret.

«Ací hi ha 5.000 persones» o «això no ho desallotja ni l’Exèrcit», són alguns dels crits que es van escoltar en els vídeos que van penjar els assistents en xarxes socials.

<

>
La Policia Municipal va estar des de passada la mitjanit fins a les 7.00 hores. Les labors de vigilància i control es van centrar en evitar incidents, sobretot en els vials i a l’entorn del Metre. Es va aconseguir evita incidents greus.

L’absència de mitjans de transport va provocar que les milers de persones s’anessin de forma «molt lenta». Fins allí es van desplaçar efectius de la Unitat Integral de Districtes, les UCES, Seccions i la secció de Suport Aeri amb drons.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.