Un macrobotelló congrega a 25.000 joves a Madrid i 8.000 a Barcelona en les universitats

El que es va viure anit en diferents Universitats no té precedents en temps de pandèmia i és que l’inici de les classes en les universitats espanyoles ha portat de tornada el botelló entre els més joves. Ciutats com Madrid i Barcelona han sofert una nit de festes il·legals després d’un any i mig de pandèmia.

<

>

El començament

A Barcelona l’escenari va ser la Universitat Autònoma. Tot va començar amb una invitació de la Facultat d’Enginyeria que va córrer a través de WhatsApp on es convidava a una festa.

La vicerectora de comunicació de la UAB ha explicat a Antena 3 Notícies que la universitat va tancar el pàrquing en un dispositiu conjunt amb Policia Local i Mossos quan es van assabentar de la festa. No obstant això, no van poder posar barreres i els concentrats es van anar expandint per tot el campus. Quan van arribar els joves es van trobar amb el campus buit però la convocatòria ha estat un èxit absolut i s’ha acabat muntant una festa improvisada. La universitat remarca que estudiarà accions per a evitar futurs botellons al campus.

Des de la UAB asseguren que ara hauran de destinar alguns dels seus fons a aquestes tasques de neteja i estan decebuts. La UAB estima que van arribar a passar per la universitat durant tota la nit prop de 8.000 persones. Els Mossos no van poder desallotjar-los i es van anar tots pel seu propi peu.

Els veïns han denunciat

Davant la indignació dels veïns, no els ha quedat una altra que denunciar en les xarxes socials aquesta fatal situacioón i s’han queixat de les escombraries que van deixar molts dels joves després de la festa. Els primers trens d’aquest matí encara registraven un important nombre de joves procedents de la festa, que viatjaven de retorn a Barcelona després del macrobotelló.

És vergonyós

«Vergonya col·lectiva«, així ho han qualificat els Mossos que a més indiquen que no s’han practicat detencions a conseqüència de la festa. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) informa que, a conseqüència d’aquesta festa, que va col·lapsar les carreteres d’accés al campus i va saturar la línia de tren que trasllada a la UAB, es van realitzar deu assistències mèdiques.

«La vergonya que tots hauríem de sentir perquè milers de persones es convoquen a una festa com aquesta, quan encara estem en pandèmia, no és menor«, indica el director dels Mossos. També indica que no es van produir identificacions pel fet que no van entrar en el recinte.

Botelló a Madrid amb 25.000 persones

Més de 25.000 joves es van congregar a la Ciutat Universitària de Madrid que ha estat l’epicentre d’aquestes festes en la capital. Unes 25.000 persones es van amuntegar aquest divendres a la nit enfront de la Facultat de Filologia i Dret.

«Ací hi ha 5.000 persones» o «això no ho desallotja ni l’Exèrcit», són alguns dels crits que es van escoltar en els vídeos que van penjar els assistents en xarxes socials.

<

>
La Policia Municipal va estar des de passada la mitjanit fins a les 7.00 hores. Les labors de vigilància i control es van centrar en evitar incidents, sobretot en els vials i a l’entorn del Metre. Es va aconseguir evita incidents greus.

L’absència de mitjans de transport va provocar que les milers de persones s’anessin de forma «molt lenta». Fins allí es van desplaçar efectius de la Unitat Integral de Districtes, les UCES, Seccions i la secció de Suport Aeri amb drons.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.