Un macrobotelló congrega a 25.000 joves a Madrid i 8.000 a Barcelona en les universitats

El que es va viure anit en diferents Universitats no té precedents en temps de pandèmia i és que l’inici de les classes en les universitats espanyoles ha portat de tornada el botelló entre els més joves. Ciutats com Madrid i Barcelona han sofert una nit de festes il·legals després d’un any i mig de pandèmia.

<

>

El començament

A Barcelona l’escenari va ser la Universitat Autònoma. Tot va començar amb una invitació de la Facultat d’Enginyeria que va córrer a través de WhatsApp on es convidava a una festa.

La vicerectora de comunicació de la UAB ha explicat a Antena 3 Notícies que la universitat va tancar el pàrquing en un dispositiu conjunt amb Policia Local i Mossos quan es van assabentar de la festa. No obstant això, no van poder posar barreres i els concentrats es van anar expandint per tot el campus. Quan van arribar els joves es van trobar amb el campus buit però la convocatòria ha estat un èxit absolut i s’ha acabat muntant una festa improvisada. La universitat remarca que estudiarà accions per a evitar futurs botellons al campus.

Des de la UAB asseguren que ara hauran de destinar alguns dels seus fons a aquestes tasques de neteja i estan decebuts. La UAB estima que van arribar a passar per la universitat durant tota la nit prop de 8.000 persones. Els Mossos no van poder desallotjar-los i es van anar tots pel seu propi peu.

Els veïns han denunciat

Davant la indignació dels veïns, no els ha quedat una altra que denunciar en les xarxes socials aquesta fatal situacioón i s’han queixat de les escombraries que van deixar molts dels joves després de la festa. Els primers trens d’aquest matí encara registraven un important nombre de joves procedents de la festa, que viatjaven de retorn a Barcelona després del macrobotelló.

És vergonyós

«Vergonya col·lectiva«, així ho han qualificat els Mossos que a més indiquen que no s’han practicat detencions a conseqüència de la festa. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) informa que, a conseqüència d’aquesta festa, que va col·lapsar les carreteres d’accés al campus i va saturar la línia de tren que trasllada a la UAB, es van realitzar deu assistències mèdiques.

«La vergonya que tots hauríem de sentir perquè milers de persones es convoquen a una festa com aquesta, quan encara estem en pandèmia, no és menor«, indica el director dels Mossos. També indica que no es van produir identificacions pel fet que no van entrar en el recinte.

Botelló a Madrid amb 25.000 persones

Més de 25.000 joves es van congregar a la Ciutat Universitària de Madrid que ha estat l’epicentre d’aquestes festes en la capital. Unes 25.000 persones es van amuntegar aquest divendres a la nit enfront de la Facultat de Filologia i Dret.

«Ací hi ha 5.000 persones» o «això no ho desallotja ni l’Exèrcit», són alguns dels crits que es van escoltar en els vídeos que van penjar els assistents en xarxes socials.

<

>
La Policia Municipal va estar des de passada la mitjanit fins a les 7.00 hores. Les labors de vigilància i control es van centrar en evitar incidents, sobretot en els vials i a l’entorn del Metre. Es va aconseguir evita incidents greus.

L’absència de mitjans de transport va provocar que les milers de persones s’anessin de forma «molt lenta». Fins allí es van desplaçar efectius de la Unitat Integral de Districtes, les UCES, Seccions i la secció de Suport Aeri amb drons.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.