Un macrobotelló congrega a 25.000 joves a Madrid i 8.000 a Barcelona en les universitats

El que es va viure anit en diferents Universitats no té precedents en temps de pandèmia i és que l’inici de les classes en les universitats espanyoles ha portat de tornada el botelló entre els més joves. Ciutats com Madrid i Barcelona han sofert una nit de festes il·legals després d’un any i mig de pandèmia.

<

>

El començament

A Barcelona l’escenari va ser la Universitat Autònoma. Tot va començar amb una invitació de la Facultat d’Enginyeria que va córrer a través de WhatsApp on es convidava a una festa.

La vicerectora de comunicació de la UAB ha explicat a Antena 3 Notícies que la universitat va tancar el pàrquing en un dispositiu conjunt amb Policia Local i Mossos quan es van assabentar de la festa. No obstant això, no van poder posar barreres i els concentrats es van anar expandint per tot el campus. Quan van arribar els joves es van trobar amb el campus buit però la convocatòria ha estat un èxit absolut i s’ha acabat muntant una festa improvisada. La universitat remarca que estudiarà accions per a evitar futurs botellons al campus.

Des de la UAB asseguren que ara hauran de destinar alguns dels seus fons a aquestes tasques de neteja i estan decebuts. La UAB estima que van arribar a passar per la universitat durant tota la nit prop de 8.000 persones. Els Mossos no van poder desallotjar-los i es van anar tots pel seu propi peu.

Els veïns han denunciat

Davant la indignació dels veïns, no els ha quedat una altra que denunciar en les xarxes socials aquesta fatal situacioón i s’han queixat de les escombraries que van deixar molts dels joves després de la festa. Els primers trens d’aquest matí encara registraven un important nombre de joves procedents de la festa, que viatjaven de retorn a Barcelona després del macrobotelló.

És vergonyós

«Vergonya col·lectiva«, així ho han qualificat els Mossos que a més indiquen que no s’han practicat detencions a conseqüència de la festa. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) informa que, a conseqüència d’aquesta festa, que va col·lapsar les carreteres d’accés al campus i va saturar la línia de tren que trasllada a la UAB, es van realitzar deu assistències mèdiques.

«La vergonya que tots hauríem de sentir perquè milers de persones es convoquen a una festa com aquesta, quan encara estem en pandèmia, no és menor«, indica el director dels Mossos. També indica que no es van produir identificacions pel fet que no van entrar en el recinte.

Botelló a Madrid amb 25.000 persones

Més de 25.000 joves es van congregar a la Ciutat Universitària de Madrid que ha estat l’epicentre d’aquestes festes en la capital. Unes 25.000 persones es van amuntegar aquest divendres a la nit enfront de la Facultat de Filologia i Dret.

«Ací hi ha 5.000 persones» o «això no ho desallotja ni l’Exèrcit», són alguns dels crits que es van escoltar en els vídeos que van penjar els assistents en xarxes socials.

<

>
La Policia Municipal va estar des de passada la mitjanit fins a les 7.00 hores. Les labors de vigilància i control es van centrar en evitar incidents, sobretot en els vials i a l’entorn del Metre. Es va aconseguir evita incidents greus.

L’absència de mitjans de transport va provocar que les milers de persones s’anessin de forma «molt lenta». Fins allí es van desplaçar efectius de la Unitat Integral de Districtes, les UCES, Seccions i la secció de Suport Aeri amb drons.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.