El Consell estableix els mecanismes per vigilar el compliment del passaport covid

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha mantingut una reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID-19 amb l’objectiu de posar en comú els mecanismes per al control i la vigilància de l’aplicació de les mesures relacionades amb la implantació del certificat COVID-19.

A la reunió de coordinació han participat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero; l’alcalde de València, Joan Ribó; l’alcalde Alacant, Luis Barcala; l’alcalde d’Elx, Carlos González; el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro; el regidor de Seguretat de Castelló de la Plana, David Donate; i representants de la Policia Nacional i Autonòmica, i de la Guàrdia Civil.

Cal recordar que el certificat serà obligatori per accedir a l’interior d’establiments d’hostaleria i de restauració amb aforament superior a 50 persones i també a locals d’esbarjo i entreteniment i espais destinats a activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració amb el mateix tipus d’aforament, així com per visitar centres hospitalaris i residències públiques i privades.

A més, també s’exigirà este passaport per a esdeveniments, celebracions i festivals de música, en espais tancats i exteriors, quan no siga factible l’ús de la màscara en tot moment.

El certificat podrà acreditar-se amb la vacunació completa, una PCR negativa en les darreres 72 hores, un test d’antígens en les darreres 48 hores o la superació de la malaltia en els darrers 6 mesos, i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana estant vigent durant un període de 30 dies naturals, amb la intenció d’abastar el període complet de les festes nadalenques i de Cap d’Any.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.