12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El Consell estableix els mecanismes per vigilar el compliment del passaport covid

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha mantingut una reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID-19 amb l’objectiu de posar en comú els mecanismes per al control i la vigilància de l’aplicació de les mesures relacionades amb la implantació del certificat COVID-19.

A la reunió de coordinació han participat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero; l’alcalde de València, Joan Ribó; l’alcalde Alacant, Luis Barcala; l’alcalde d’Elx, Carlos González; el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro; el regidor de Seguretat de Castelló de la Plana, David Donate; i representants de la Policia Nacional i Autonòmica, i de la Guàrdia Civil.

Cal recordar que el certificat serà obligatori per accedir a l’interior d’establiments d’hostaleria i de restauració amb aforament superior a 50 persones i també a locals d’esbarjo i entreteniment i espais destinats a activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració amb el mateix tipus d’aforament, així com per visitar centres hospitalaris i residències públiques i privades.

A més, també s’exigirà este passaport per a esdeveniments, celebracions i festivals de música, en espais tancats i exteriors, quan no siga factible l’ús de la màscara en tot moment.

El certificat podrà acreditar-se amb la vacunació completa, una PCR negativa en les darreres 72 hores, un test d’antígens en les darreres 48 hores o la superació de la malaltia en els darrers 6 mesos, i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana estant vigent durant un període de 30 dies naturals, amb la intenció d’abastar el període complet de les festes nadalenques i de Cap d’Any.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.