El Consell estableix els mecanismes per vigilar el compliment del passaport covid

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha mantingut una reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID-19 amb l’objectiu de posar en comú els mecanismes per al control i la vigilància de l’aplicació de les mesures relacionades amb la implantació del certificat COVID-19.

A la reunió de coordinació han participat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero; l’alcalde de València, Joan Ribó; l’alcalde Alacant, Luis Barcala; l’alcalde d’Elx, Carlos González; el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro; el regidor de Seguretat de Castelló de la Plana, David Donate; i representants de la Policia Nacional i Autonòmica, i de la Guàrdia Civil.

Cal recordar que el certificat serà obligatori per accedir a l’interior d’establiments d’hostaleria i de restauració amb aforament superior a 50 persones i també a locals d’esbarjo i entreteniment i espais destinats a activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració amb el mateix tipus d’aforament, així com per visitar centres hospitalaris i residències públiques i privades.

A més, també s’exigirà este passaport per a esdeveniments, celebracions i festivals de música, en espais tancats i exteriors, quan no siga factible l’ús de la màscara en tot moment.

El certificat podrà acreditar-se amb la vacunació completa, una PCR negativa en les darreres 72 hores, un test d’antígens en les darreres 48 hores o la superació de la malaltia en els darrers 6 mesos, i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana estant vigent durant un període de 30 dies naturals, amb la intenció d’abastar el període complet de les festes nadalenques i de Cap d’Any.

Últimes notícies

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.