El Consell estableix els mecanismes per vigilar el compliment del passaport covid

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha mantingut una reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID-19 amb l’objectiu de posar en comú els mecanismes per al control i la vigilància de l’aplicació de les mesures relacionades amb la implantació del certificat COVID-19.

A la reunió de coordinació han participat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero; l’alcalde de València, Joan Ribó; l’alcalde Alacant, Luis Barcala; l’alcalde d’Elx, Carlos González; el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro; el regidor de Seguretat de Castelló de la Plana, David Donate; i representants de la Policia Nacional i Autonòmica, i de la Guàrdia Civil.

Cal recordar que el certificat serà obligatori per accedir a l’interior d’establiments d’hostaleria i de restauració amb aforament superior a 50 persones i també a locals d’esbarjo i entreteniment i espais destinats a activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració amb el mateix tipus d’aforament, així com per visitar centres hospitalaris i residències públiques i privades.

A més, també s’exigirà este passaport per a esdeveniments, celebracions i festivals de música, en espais tancats i exteriors, quan no siga factible l’ús de la màscara en tot moment.

El certificat podrà acreditar-se amb la vacunació completa, una PCR negativa en les darreres 72 hores, un test d’antígens en les darreres 48 hores o la superació de la malaltia en els darrers 6 mesos, i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana estant vigent durant un període de 30 dies naturals, amb la intenció d’abastar el període complet de les festes nadalenques i de Cap d’Any.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.