Més de la meitat dels espanyols estan immunitzats contra el coronavirus

 

En plena cinquena ona de coronavirus, Espanya ha aconseguit immunitzar a més de la meitat dels espanyols en haver injectat al llarg del cap de setmana quasi un milió de dosi de la vacuna contra la COVID-19. Una xifra esperançadora davant la dramàtica situació de contagis que es va vivint en les últimes setmanes i que, de moment, no ha arribat al seu pic màxim.

El nombre de contagis continua sent aclaparador. Només este cap de setmana s’han registrat més de 61.600 infectats i una incidència acumulada que ronda ja els 600 punts a nivell nacional. La bona notícia continua sent que no està afectant significativament sobre el nombre de decessos per la malaltia (23 durant el cap de setmana).

El ritme de vacunació progressa segons el que es preveu encara que són cada vegada més comunitats autònomes les que estan vacunant a les franges d’edat més joves, per la qual cosa insisteixen a l’Executiu en la necessitat de rebre més sèrums com més prompte millor. Sanitat s’han compromés a enviar esta setmana més de 2 milions de dosis que se sumaran als emmagatzemats en les neveres.

 

25 milions d’immunitzats esta setmana

 

L’objectiu del Ministeri que dirigeix Carolina Darias és que el país arribe esta setmana als 25 milions d’immunitzats, entorn d’un 53% de la població. Un objectiu cada vegada més pròxim i que probablement acaba per complir-se a la fi d’esta setmana, si no és abans. Ja hi ha 24.041.017 d’espanyols amb la pauta completa de vacunació contra la COVID-19, la qual cosa suposa que més del 50% d’espanyols estiguen immunitzats contra la malaltia i, a més 29.484.796 han rebut almenys una dosi, és a dir, el 62,1% població.

Això significaria que quasi totes les previsions establides pel Govern de Pedro Sánchez es complirien, ja que fa mesos van comunicar que en la setmana del 3 de maig, cinc milions d’espanyols haurien d’estar vacunats amb pauta completa i que aqueix número aconseguiria els deu milions en la primera setmana del mes de juny.

De moment només es va retardar la tercera previsió – aconseguir els 15 milions d’immunitzats en la setmana del 14 de juny- però davant el retard de l’arribada del sèrum de l’estatunidenca Janssen, l’objectiu va acabar complint-se tan sols uns dies més tard, el 23 de juny.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.