9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Més de la meitat dels espanyols estan immunitzats contra el coronavirus

 

En plena cinquena ona de coronavirus, Espanya ha aconseguit immunitzar a més de la meitat dels espanyols en haver injectat al llarg del cap de setmana quasi un milió de dosi de la vacuna contra la COVID-19. Una xifra esperançadora davant la dramàtica situació de contagis que es va vivint en les últimes setmanes i que, de moment, no ha arribat al seu pic màxim.

El nombre de contagis continua sent aclaparador. Només este cap de setmana s’han registrat més de 61.600 infectats i una incidència acumulada que ronda ja els 600 punts a nivell nacional. La bona notícia continua sent que no està afectant significativament sobre el nombre de decessos per la malaltia (23 durant el cap de setmana).

El ritme de vacunació progressa segons el que es preveu encara que són cada vegada més comunitats autònomes les que estan vacunant a les franges d’edat més joves, per la qual cosa insisteixen a l’Executiu en la necessitat de rebre més sèrums com més prompte millor. Sanitat s’han compromés a enviar esta setmana més de 2 milions de dosis que se sumaran als emmagatzemats en les neveres.

 

25 milions d’immunitzats esta setmana

 

L’objectiu del Ministeri que dirigeix Carolina Darias és que el país arribe esta setmana als 25 milions d’immunitzats, entorn d’un 53% de la població. Un objectiu cada vegada més pròxim i que probablement acaba per complir-se a la fi d’esta setmana, si no és abans. Ja hi ha 24.041.017 d’espanyols amb la pauta completa de vacunació contra la COVID-19, la qual cosa suposa que més del 50% d’espanyols estiguen immunitzats contra la malaltia i, a més 29.484.796 han rebut almenys una dosi, és a dir, el 62,1% població.

Això significaria que quasi totes les previsions establides pel Govern de Pedro Sánchez es complirien, ja que fa mesos van comunicar que en la setmana del 3 de maig, cinc milions d’espanyols haurien d’estar vacunats amb pauta completa i que aqueix número aconseguiria els deu milions en la primera setmana del mes de juny.

De moment només es va retardar la tercera previsió – aconseguir els 15 milions d’immunitzats en la setmana del 14 de juny- però davant el retard de l’arribada del sèrum de l’estatunidenca Janssen, l’objectiu va acabar complint-se tan sols uns dies més tard, el 23 de juny.

Últimes notícies

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real