Més de la meitat dels espanyols estan immunitzats contra el coronavirus

 

En plena cinquena ona de coronavirus, Espanya ha aconseguit immunitzar a més de la meitat dels espanyols en haver injectat al llarg del cap de setmana quasi un milió de dosi de la vacuna contra la COVID-19. Una xifra esperançadora davant la dramàtica situació de contagis que es va vivint en les últimes setmanes i que, de moment, no ha arribat al seu pic màxim.

El nombre de contagis continua sent aclaparador. Només este cap de setmana s’han registrat més de 61.600 infectats i una incidència acumulada que ronda ja els 600 punts a nivell nacional. La bona notícia continua sent que no està afectant significativament sobre el nombre de decessos per la malaltia (23 durant el cap de setmana).

El ritme de vacunació progressa segons el que es preveu encara que són cada vegada més comunitats autònomes les que estan vacunant a les franges d’edat més joves, per la qual cosa insisteixen a l’Executiu en la necessitat de rebre més sèrums com més prompte millor. Sanitat s’han compromés a enviar esta setmana més de 2 milions de dosis que se sumaran als emmagatzemats en les neveres.

 

25 milions d’immunitzats esta setmana

 

L’objectiu del Ministeri que dirigeix Carolina Darias és que el país arribe esta setmana als 25 milions d’immunitzats, entorn d’un 53% de la població. Un objectiu cada vegada més pròxim i que probablement acaba per complir-se a la fi d’esta setmana, si no és abans. Ja hi ha 24.041.017 d’espanyols amb la pauta completa de vacunació contra la COVID-19, la qual cosa suposa que més del 50% d’espanyols estiguen immunitzats contra la malaltia i, a més 29.484.796 han rebut almenys una dosi, és a dir, el 62,1% població.

Això significaria que quasi totes les previsions establides pel Govern de Pedro Sánchez es complirien, ja que fa mesos van comunicar que en la setmana del 3 de maig, cinc milions d’espanyols haurien d’estar vacunats amb pauta completa i que aqueix número aconseguiria els deu milions en la primera setmana del mes de juny.

De moment només es va retardar la tercera previsió – aconseguir els 15 milions d’immunitzats en la setmana del 14 de juny- però davant el retard de l’arribada del sèrum de l’estatunidenca Janssen, l’objectiu va acabar complint-se tan sols uns dies més tard, el 23 de juny.

Últimes notícies

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.