Més de la meitat dels espanyols estan immunitzats contra el coronavirus

 

En plena cinquena ona de coronavirus, Espanya ha aconseguit immunitzar a més de la meitat dels espanyols en haver injectat al llarg del cap de setmana quasi un milió de dosi de la vacuna contra la COVID-19. Una xifra esperançadora davant la dramàtica situació de contagis que es va vivint en les últimes setmanes i que, de moment, no ha arribat al seu pic màxim.

El nombre de contagis continua sent aclaparador. Només este cap de setmana s’han registrat més de 61.600 infectats i una incidència acumulada que ronda ja els 600 punts a nivell nacional. La bona notícia continua sent que no està afectant significativament sobre el nombre de decessos per la malaltia (23 durant el cap de setmana).

El ritme de vacunació progressa segons el que es preveu encara que són cada vegada més comunitats autònomes les que estan vacunant a les franges d’edat més joves, per la qual cosa insisteixen a l’Executiu en la necessitat de rebre més sèrums com més prompte millor. Sanitat s’han compromés a enviar esta setmana més de 2 milions de dosis que se sumaran als emmagatzemats en les neveres.

 

25 milions d’immunitzats esta setmana

 

L’objectiu del Ministeri que dirigeix Carolina Darias és que el país arribe esta setmana als 25 milions d’immunitzats, entorn d’un 53% de la població. Un objectiu cada vegada més pròxim i que probablement acaba per complir-se a la fi d’esta setmana, si no és abans. Ja hi ha 24.041.017 d’espanyols amb la pauta completa de vacunació contra la COVID-19, la qual cosa suposa que més del 50% d’espanyols estiguen immunitzats contra la malaltia i, a més 29.484.796 han rebut almenys una dosi, és a dir, el 62,1% població.

Això significaria que quasi totes les previsions establides pel Govern de Pedro Sánchez es complirien, ja que fa mesos van comunicar que en la setmana del 3 de maig, cinc milions d’espanyols haurien d’estar vacunats amb pauta completa i que aqueix número aconseguiria els deu milions en la primera setmana del mes de juny.

De moment només es va retardar la tercera previsió – aconseguir els 15 milions d’immunitzats en la setmana del 14 de juny- però davant el retard de l’arribada del sèrum de l’estatunidenca Janssen, l’objectiu va acabar complint-se tan sols uns dies més tard, el 23 de juny.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.