Més de la meitat dels espanyols estan immunitzats contra el coronavirus

 

En plena cinquena ona de coronavirus, Espanya ha aconseguit immunitzar a més de la meitat dels espanyols en haver injectat al llarg del cap de setmana quasi un milió de dosi de la vacuna contra la COVID-19. Una xifra esperançadora davant la dramàtica situació de contagis que es va vivint en les últimes setmanes i que, de moment, no ha arribat al seu pic màxim.

El nombre de contagis continua sent aclaparador. Només este cap de setmana s’han registrat més de 61.600 infectats i una incidència acumulada que ronda ja els 600 punts a nivell nacional. La bona notícia continua sent que no està afectant significativament sobre el nombre de decessos per la malaltia (23 durant el cap de setmana).

El ritme de vacunació progressa segons el que es preveu encara que són cada vegada més comunitats autònomes les que estan vacunant a les franges d’edat més joves, per la qual cosa insisteixen a l’Executiu en la necessitat de rebre més sèrums com més prompte millor. Sanitat s’han compromés a enviar esta setmana més de 2 milions de dosis que se sumaran als emmagatzemats en les neveres.

 

25 milions d’immunitzats esta setmana

 

L’objectiu del Ministeri que dirigeix Carolina Darias és que el país arribe esta setmana als 25 milions d’immunitzats, entorn d’un 53% de la població. Un objectiu cada vegada més pròxim i que probablement acaba per complir-se a la fi d’esta setmana, si no és abans. Ja hi ha 24.041.017 d’espanyols amb la pauta completa de vacunació contra la COVID-19, la qual cosa suposa que més del 50% d’espanyols estiguen immunitzats contra la malaltia i, a més 29.484.796 han rebut almenys una dosi, és a dir, el 62,1% població.

Això significaria que quasi totes les previsions establides pel Govern de Pedro Sánchez es complirien, ja que fa mesos van comunicar que en la setmana del 3 de maig, cinc milions d’espanyols haurien d’estar vacunats amb pauta completa i que aqueix número aconseguiria els deu milions en la primera setmana del mes de juny.

De moment només es va retardar la tercera previsió – aconseguir els 15 milions d’immunitzats en la setmana del 14 de juny- però davant el retard de l’arribada del sèrum de l’estatunidenca Janssen, l’objectiu va acabar complint-se tan sols uns dies més tard, el 23 de juny.

Últimes notícies

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.