14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Més de 42.000 persones menors de 60 anys opten per la segona dosi de Pfizer en lloc d’AstraZeneca

Més de 42.000 persones menors de 60 anys, que van ser vacunades amb la primera dosi d’AstraZeneca, han optat per completar la seua pauta de vacunació amb la vacuna de Pfizer, seguint d’esta manera les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

De fet, la Conselleria de Sanitat ha enviat 169.625 cites mitjançant missatge SMS als menors de 60 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna, i que van rebre una primera dosi amb AstraZeneca.

En este sentit, del total de persones citades per SMS, les que han acceptat una segona dosi amb la vacuna de Pfizer representen, el 25%, mentre que el 75%, que són més de 127.000 persones, ha preferit completar la pauta de vacunació amb la mateixa vacuna, és a dir, AstraZeneca.

En la citació SMS que s’ha realitzat a este col·lectiu, des de la Conselleria de Sanitat s’oferia la vacunació amb Pfizer, ja que és un acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com a segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys.

En tot cas, es dóna l’opció a l’usuari de poder continuar la seua vacunació amb AstraZeneca, i per a això ha de signar un consentiment informat, una decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca

Últimes notícies

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.