19.8 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Més de 42.000 persones menors de 60 anys opten per la segona dosi de Pfizer en lloc d’AstraZeneca

Més de 42.000 persones menors de 60 anys, que van ser vacunades amb la primera dosi d’AstraZeneca, han optat per completar la seua pauta de vacunació amb la vacuna de Pfizer, seguint d’esta manera les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

De fet, la Conselleria de Sanitat ha enviat 169.625 cites mitjançant missatge SMS als menors de 60 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna, i que van rebre una primera dosi amb AstraZeneca.

En este sentit, del total de persones citades per SMS, les que han acceptat una segona dosi amb la vacuna de Pfizer representen, el 25%, mentre que el 75%, que són més de 127.000 persones, ha preferit completar la pauta de vacunació amb la mateixa vacuna, és a dir, AstraZeneca.

En la citació SMS que s’ha realitzat a este col·lectiu, des de la Conselleria de Sanitat s’oferia la vacunació amb Pfizer, ja que és un acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com a segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys.

En tot cas, es dóna l’opció a l’usuari de poder continuar la seua vacunació amb AstraZeneca, i per a això ha de signar un consentiment informat, una decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca

Últimes notícies

Grip i covid baixen en la Comunitat Valenciana, però el VRS es dispara un 143%

La Comunitat Valenciana va registrar una caiguda de la grip i la covid en la setmana 45, però el VRS es va disparar un 143,4% i va elevar la incidència global i els ingressos.

Jorge Bellver s’acull al seu dret a no declarar com investigat en el cas Assut

El director general de Relacions amb Les Corts i exconcejal del PP s'ha acollit al seu dret a no declarar davant el Jutjat d'Instrucció 13, on figura com investigat. La causa analitza adjudicacions i regals presumptes entre 1999 i 2013.

Mazón sosté que els escortes li van acompanyar al Ventorro però no a l’eixida

El president en funcions ha defés en el Congrés que els seus escortes només li van acompanyar a l'entrada del restaurant el dia de la dana i ha negat canvis de roba. També ha desvinculat d'eixe episodi les medalles a dos policies.

Hisenda oferix a les comunitats una dècima de dèficit i entregues rècord per a 2026

Hisenda ha plantejat a les comunitats un dèficit del 0,1% entre 2026 i 2028 i lliuraments a compte rècord de 157.731 milions com a pas previ als Pressupostos. La proposta obri un marge addicional de 5.485 milions i encara una tramitació parlamentària incerta.

Catalá defén a Mazón per la DANA i demana explicacions als qui no compareixen

Catalá ha sostingut que a Mazón poc més se li pot demanar perquè ja ha dimitit, assumit responsabilitats i dau la cara. Reclama explicacions als qui no compareixen ni demanen perdó, citant a Sánchez, Bernabé i a CHJ i Aemet.

Familiars de víctimes de la DANA es concentren davant el Congrés contra la gestió de Mazón

Un centenar de familiars i amics de les víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a retraure a Carlos Mazón la seua gestió durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón sosté que els escortes li van acompanyar en arribar al Ventorro però no en eixir

El president en funcions ha defés davant la comissió en el Congrés que els escortes només li van acompanyar a l'entrada del Ventorro i no a l'eixida. També ha negat decidir les medalles i ha explicat que no es va canviar de roba.

Mazón atribuïx les 229 morts de la dana a la falta d’informació i sosté que no havia d’acudir al Cecopi

El president en funcions ha sostingut en la comissió del Congrés que el problema va ser la informació, no les decisions. Assegura que va acudir al Cecopi malgrat no estar obligat.