Més de 42.000 persones menors de 60 anys opten per la segona dosi de Pfizer en lloc d’AstraZeneca

Més de 42.000 persones menors de 60 anys, que van ser vacunades amb la primera dosi d’AstraZeneca, han optat per completar la seua pauta de vacunació amb la vacuna de Pfizer, seguint d’esta manera les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

De fet, la Conselleria de Sanitat ha enviat 169.625 cites mitjançant missatge SMS als menors de 60 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna, i que van rebre una primera dosi amb AstraZeneca.

En este sentit, del total de persones citades per SMS, les que han acceptat una segona dosi amb la vacuna de Pfizer representen, el 25%, mentre que el 75%, que són més de 127.000 persones, ha preferit completar la pauta de vacunació amb la mateixa vacuna, és a dir, AstraZeneca.

En la citació SMS que s’ha realitzat a este col·lectiu, des de la Conselleria de Sanitat s’oferia la vacunació amb Pfizer, ja que és un acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com a segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys.

En tot cas, es dóna l’opció a l’usuari de poder continuar la seua vacunació amb AstraZeneca, i per a això ha de signar un consentiment informat, una decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca

Últimes notícies

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.