10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Més de 42.000 persones menors de 60 anys opten per la segona dosi de Pfizer en lloc d’AstraZeneca

Més de 42.000 persones menors de 60 anys, que van ser vacunades amb la primera dosi d’AstraZeneca, han optat per completar la seua pauta de vacunació amb la vacuna de Pfizer, seguint d’esta manera les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

De fet, la Conselleria de Sanitat ha enviat 169.625 cites mitjançant missatge SMS als menors de 60 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna, i que van rebre una primera dosi amb AstraZeneca.

En este sentit, del total de persones citades per SMS, les que han acceptat una segona dosi amb la vacuna de Pfizer representen, el 25%, mentre que el 75%, que són més de 127.000 persones, ha preferit completar la pauta de vacunació amb la mateixa vacuna, és a dir, AstraZeneca.

En la citació SMS que s’ha realitzat a este col·lectiu, des de la Conselleria de Sanitat s’oferia la vacunació amb Pfizer, ja que és un acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com a segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys.

En tot cas, es dóna l’opció a l’usuari de poder continuar la seua vacunació amb AstraZeneca, i per a això ha de signar un consentiment informat, una decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.