7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Més de 42.000 persones menors de 60 anys opten per la segona dosi de Pfizer en lloc d’AstraZeneca

Més de 42.000 persones menors de 60 anys, que van ser vacunades amb la primera dosi d’AstraZeneca, han optat per completar la seua pauta de vacunació amb la vacuna de Pfizer, seguint d’esta manera les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

De fet, la Conselleria de Sanitat ha enviat 169.625 cites mitjançant missatge SMS als menors de 60 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna, i que van rebre una primera dosi amb AstraZeneca.

En este sentit, del total de persones citades per SMS, les que han acceptat una segona dosi amb la vacuna de Pfizer representen, el 25%, mentre que el 75%, que són més de 127.000 persones, ha preferit completar la pauta de vacunació amb la mateixa vacuna, és a dir, AstraZeneca.

En la citació SMS que s’ha realitzat a este col·lectiu, des de la Conselleria de Sanitat s’oferia la vacunació amb Pfizer, ja que és un acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com a segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys.

En tot cas, es dóna l’opció a l’usuari de poder continuar la seua vacunació amb AstraZeneca, i per a això ha de signar un consentiment informat, una decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.