Més de 42.000 persones menors de 60 anys opten per la segona dosi de Pfizer en lloc d’AstraZeneca

Més de 42.000 persones menors de 60 anys, que van ser vacunades amb la primera dosi d’AstraZeneca, han optat per completar la seua pauta de vacunació amb la vacuna de Pfizer, seguint d’esta manera les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

De fet, la Conselleria de Sanitat ha enviat 169.625 cites mitjançant missatge SMS als menors de 60 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna, i que van rebre una primera dosi amb AstraZeneca.

En este sentit, del total de persones citades per SMS, les que han acceptat una segona dosi amb la vacuna de Pfizer representen, el 25%, mentre que el 75%, que són més de 127.000 persones, ha preferit completar la pauta de vacunació amb la mateixa vacuna, és a dir, AstraZeneca.

En la citació SMS que s’ha realitzat a este col·lectiu, des de la Conselleria de Sanitat s’oferia la vacunació amb Pfizer, ja que és un acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com a segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys.

En tot cas, es dóna l’opció a l’usuari de poder continuar la seua vacunació amb AstraZeneca, i per a això ha de signar un consentiment informat, una decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.