Anuncios

Mor per covid l’expilot valencià Jorge Lis als 45 anys

 

L’expilot valencià de motociclisme Jorge Lis ha mort a l’hospital La Fe de València, on romania ingressat en l’UCI en estat crític des de mitjan mes de juliol en contraure la malaltia de la covid-19 després d’haver-se negat a rebre la vacuna.

Segons van informar fonts de l’entorn de la família de l’expilot, la defunció es va produir este dimarts, 45 dies després del seu ingrés en l’UCI.

Anuncios

La germana de Jorge, Elena Lis, va fer pública la història del seu germà, qui defensava les teories negacionistes de la pandèmia i va rebutjar posar-se la vacuna, una decisió de la qual en l’últim moment, abans d’ingressar a l’hospital, es va penedir, segons va comunicar als seus familiars.

L’expilot va ingressar a mitjan mes de juliol a l’hospital La Fe de València, on en els últims 45 dies ha romàs en l’UCI, en estat d’extrema gravetat i connectat una màquina ECMO, molt agressiva, que oxigenava la sang fora del cos per a intentar donar temps als pulmons al fet que es recuperaren.

Elena va manifestar, en una entrevista amb l’Agència Efe, que, en fer pública la història del seu germà -que ha mort als 46 anys- va voler també “donar veu” a les persones que estan patint la malaltia de la covid-19 després de negar-se a rebre la vacuna.

Abans que el seu estat empitjorara i haguera de ser ingressat en vigilància intensiva: “Tinc por Elena, que per haver sigut un cafre ara no puguem frenar això. Esta setmana ha sigut de colp una de les meues majors lliçons de vida. Passar molt de temps en Twitter, etcètera, m’havia radicalitzat a l’extrem. Tant de bo m’haguera vacunat”. El missatge estava datat el 13 de juliol.

 

Carrera

 

Jorge Lis (València, 1975) va ser subcampió d’Espanya de motociclisme de 125 centímetres cúbics en 1996. Després va iniciar l’aventura del Campionat d’Europa. Les dos rodes furs la seua passió i, després de baixar-se de la moto i emprendre altres experiències professionals com ‘coach’ i editor d’audiollibres, va tornar als circuits com mánager.

Va ser qui va dirigir la carrera de Bernat Martínez cap al campionat nord-americà, es va ocupar també d’orientar a pilots joves i, este últim any, era mànager del pilot sud-africà Steven Odendaal en la competició de Supersport del mundial de Superbikes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.
Anuncios