Mor per covid l’expilot valencià Jorge Lis als 45 anys

 

L’expilot valencià de motociclisme Jorge Lis ha mort a l’hospital La Fe de València, on romania ingressat en l’UCI en estat crític des de mitjan mes de juliol en contraure la malaltia de la covid-19 després d’haver-se negat a rebre la vacuna.

Segons van informar fonts de l’entorn de la família de l’expilot, la defunció es va produir este dimarts, 45 dies després del seu ingrés en l’UCI.

La germana de Jorge, Elena Lis, va fer pública la història del seu germà, qui defensava les teories negacionistes de la pandèmia i va rebutjar posar-se la vacuna, una decisió de la qual en l’últim moment, abans d’ingressar a l’hospital, es va penedir, segons va comunicar als seus familiars.

L’expilot va ingressar a mitjan mes de juliol a l’hospital La Fe de València, on en els últims 45 dies ha romàs en l’UCI, en estat d’extrema gravetat i connectat una màquina ECMO, molt agressiva, que oxigenava la sang fora del cos per a intentar donar temps als pulmons al fet que es recuperaren.

Elena va manifestar, en una entrevista amb l’Agència Efe, que, en fer pública la història del seu germà -que ha mort als 46 anys- va voler també “donar veu” a les persones que estan patint la malaltia de la covid-19 després de negar-se a rebre la vacuna.

Abans que el seu estat empitjorara i haguera de ser ingressat en vigilància intensiva: “Tinc por Elena, que per haver sigut un cafre ara no puguem frenar això. Esta setmana ha sigut de colp una de les meues majors lliçons de vida. Passar molt de temps en Twitter, etcètera, m’havia radicalitzat a l’extrem. Tant de bo m’haguera vacunat”. El missatge estava datat el 13 de juliol.

 

Carrera

 

Jorge Lis (València, 1975) va ser subcampió d’Espanya de motociclisme de 125 centímetres cúbics en 1996. Després va iniciar l’aventura del Campionat d’Europa. Les dos rodes furs la seua passió i, després de baixar-se de la moto i emprendre altres experiències professionals com ‘coach’ i editor d’audiollibres, va tornar als circuits com mánager.

Va ser qui va dirigir la carrera de Bernat Martínez cap al campionat nord-americà, es va ocupar també d’orientar a pilots joves i, este últim any, era mànager del pilot sud-africà Steven Odendaal en la competició de Supersport del mundial de Superbikes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.