20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Mor per covid l’expilot valencià Jorge Lis als 45 anys

 

L’expilot valencià de motociclisme Jorge Lis ha mort a l’hospital La Fe de València, on romania ingressat en l’UCI en estat crític des de mitjan mes de juliol en contraure la malaltia de la covid-19 després d’haver-se negat a rebre la vacuna.

Segons van informar fonts de l’entorn de la família de l’expilot, la defunció es va produir este dimarts, 45 dies després del seu ingrés en l’UCI.

La germana de Jorge, Elena Lis, va fer pública la història del seu germà, qui defensava les teories negacionistes de la pandèmia i va rebutjar posar-se la vacuna, una decisió de la qual en l’últim moment, abans d’ingressar a l’hospital, es va penedir, segons va comunicar als seus familiars.

L’expilot va ingressar a mitjan mes de juliol a l’hospital La Fe de València, on en els últims 45 dies ha romàs en l’UCI, en estat d’extrema gravetat i connectat una màquina ECMO, molt agressiva, que oxigenava la sang fora del cos per a intentar donar temps als pulmons al fet que es recuperaren.

Elena va manifestar, en una entrevista amb l’Agència Efe, que, en fer pública la història del seu germà -que ha mort als 46 anys- va voler també “donar veu” a les persones que estan patint la malaltia de la covid-19 després de negar-se a rebre la vacuna.

Abans que el seu estat empitjorara i haguera de ser ingressat en vigilància intensiva: “Tinc por Elena, que per haver sigut un cafre ara no puguem frenar això. Esta setmana ha sigut de colp una de les meues majors lliçons de vida. Passar molt de temps en Twitter, etcètera, m’havia radicalitzat a l’extrem. Tant de bo m’haguera vacunat”. El missatge estava datat el 13 de juliol.

 

Carrera

 

Jorge Lis (València, 1975) va ser subcampió d’Espanya de motociclisme de 125 centímetres cúbics en 1996. Després va iniciar l’aventura del Campionat d’Europa. Les dos rodes furs la seua passió i, després de baixar-se de la moto i emprendre altres experiències professionals com ‘coach’ i editor d’audiollibres, va tornar als circuits com mánager.

Va ser qui va dirigir la carrera de Bernat Martínez cap al campionat nord-americà, es va ocupar també d’orientar a pilots joves i, este últim any, era mànager del pilot sud-africà Steven Odendaal en la competició de Supersport del mundial de Superbikes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València guarda un minut de silenci per l’últim assassinat masclista

L'Ajuntament de València ha guardat un minut de silenci a les 12 en repulsa per l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys a Benicàssim. El crim, comés per la seua exparella de 70 anys, la convertix en la sèptima víctima mortal de 2026.

Pérez Llorca assegura que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després del cas d’Alacant

Pérez Llorca ha defés que la Generalitat controla i intensifica la inspecció en l'adjudicació de vivendes protegides després del cas d'Alacant. Ha demanat tranquil·litat i ha reivindicat els avanços del Pla Viu.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere

El president ha reclamat unitat i comprensió per a combatre la violència de gènere i ha evitat entrar en dogmes ideològics, després del crim masclista de Benicàssim.

Avís groc el dimecres per ratxes de 80 km/h a l’interior d’Alacant i València

Aemet ha establit per a la vesprada del dimecres l'avís groc a l'interior d'Alacant i València per ratxes de fins a 80 km/h. També hi haurà avís per fenòmens costaners en el litoral sud de Castelló i en el nord de València amb vent de 50-60 km/h.

La plantilla de Aemet a València exigix millors retribucions i reforços

Treballadors i sindicats han exigit en una concentració millores salarials, més ocupació pública i una negociació real, davant vacants i sobrecàrrega de torns.

Dos adjudicataris renuncien a les vivendes públiques investigades a Alacant

Dos dels 140 adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan han renunciat. L'alcalde demana que els qui van rebre una vivenda de manera il·legítima la retornen.

El Suprem fixa que cridar a un immigrant ‘negre de merda’ és delicte d’odi

El Tribunal Suprem ha confirmat una condemna per dir 'negre de merda' i 'mico' a l'amo d'un bar a València i establix que eixos insults constituïxen delicte d'odi. La resolució manté presó, multa i inhabilitació i reforça que atacar per raça o nacionalitat és penalment rellevant.

València acull una Copa del Rei oberta en un Roig Arena imponent

El torneig arranca el dijous amb un quadre exigent, el retorn de Baskonia, Ricky Rubio i Xavi Pascual, i un ambient de ple en el nou Roig Arena.