Mor per covid l’expilot valencià Jorge Lis als 45 anys

 

L’expilot valencià de motociclisme Jorge Lis ha mort a l’hospital La Fe de València, on romania ingressat en l’UCI en estat crític des de mitjan mes de juliol en contraure la malaltia de la covid-19 després d’haver-se negat a rebre la vacuna.

Segons van informar fonts de l’entorn de la família de l’expilot, la defunció es va produir este dimarts, 45 dies després del seu ingrés en l’UCI.

La germana de Jorge, Elena Lis, va fer pública la història del seu germà, qui defensava les teories negacionistes de la pandèmia i va rebutjar posar-se la vacuna, una decisió de la qual en l’últim moment, abans d’ingressar a l’hospital, es va penedir, segons va comunicar als seus familiars.

L’expilot va ingressar a mitjan mes de juliol a l’hospital La Fe de València, on en els últims 45 dies ha romàs en l’UCI, en estat d’extrema gravetat i connectat una màquina ECMO, molt agressiva, que oxigenava la sang fora del cos per a intentar donar temps als pulmons al fet que es recuperaren.

Elena va manifestar, en una entrevista amb l’Agència Efe, que, en fer pública la història del seu germà -que ha mort als 46 anys- va voler també “donar veu” a les persones que estan patint la malaltia de la covid-19 després de negar-se a rebre la vacuna.

Abans que el seu estat empitjorara i haguera de ser ingressat en vigilància intensiva: “Tinc por Elena, que per haver sigut un cafre ara no puguem frenar això. Esta setmana ha sigut de colp una de les meues majors lliçons de vida. Passar molt de temps en Twitter, etcètera, m’havia radicalitzat a l’extrem. Tant de bo m’haguera vacunat”. El missatge estava datat el 13 de juliol.

 

Carrera

 

Jorge Lis (València, 1975) va ser subcampió d’Espanya de motociclisme de 125 centímetres cúbics en 1996. Després va iniciar l’aventura del Campionat d’Europa. Les dos rodes furs la seua passió i, després de baixar-se de la moto i emprendre altres experiències professionals com ‘coach’ i editor d’audiollibres, va tornar als circuits com mánager.

Va ser qui va dirigir la carrera de Bernat Martínez cap al campionat nord-americà, es va ocupar també d’orientar a pilots joves i, este últim any, era mànager del pilot sud-africà Steven Odendaal en la competició de Supersport del mundial de Superbikes.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.