Mor per covid l’expilot valencià Jorge Lis als 45 anys

 

L’expilot valencià de motociclisme Jorge Lis ha mort a l’hospital La Fe de València, on romania ingressat en l’UCI en estat crític des de mitjan mes de juliol en contraure la malaltia de la covid-19 després d’haver-se negat a rebre la vacuna.

Segons van informar fonts de l’entorn de la família de l’expilot, la defunció es va produir este dimarts, 45 dies després del seu ingrés en l’UCI.

La germana de Jorge, Elena Lis, va fer pública la història del seu germà, qui defensava les teories negacionistes de la pandèmia i va rebutjar posar-se la vacuna, una decisió de la qual en l’últim moment, abans d’ingressar a l’hospital, es va penedir, segons va comunicar als seus familiars.

L’expilot va ingressar a mitjan mes de juliol a l’hospital La Fe de València, on en els últims 45 dies ha romàs en l’UCI, en estat d’extrema gravetat i connectat una màquina ECMO, molt agressiva, que oxigenava la sang fora del cos per a intentar donar temps als pulmons al fet que es recuperaren.

Elena va manifestar, en una entrevista amb l’Agència Efe, que, en fer pública la història del seu germà -que ha mort als 46 anys- va voler també “donar veu” a les persones que estan patint la malaltia de la covid-19 després de negar-se a rebre la vacuna.

Abans que el seu estat empitjorara i haguera de ser ingressat en vigilància intensiva: “Tinc por Elena, que per haver sigut un cafre ara no puguem frenar això. Esta setmana ha sigut de colp una de les meues majors lliçons de vida. Passar molt de temps en Twitter, etcètera, m’havia radicalitzat a l’extrem. Tant de bo m’haguera vacunat”. El missatge estava datat el 13 de juliol.

 

Carrera

 

Jorge Lis (València, 1975) va ser subcampió d’Espanya de motociclisme de 125 centímetres cúbics en 1996. Després va iniciar l’aventura del Campionat d’Europa. Les dos rodes furs la seua passió i, després de baixar-se de la moto i emprendre altres experiències professionals com ‘coach’ i editor d’audiollibres, va tornar als circuits com mánager.

Va ser qui va dirigir la carrera de Bernat Martínez cap al campionat nord-americà, es va ocupar també d’orientar a pilots joves i, este últim any, era mànager del pilot sud-africà Steven Odendaal en la competició de Supersport del mundial de Superbikes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.