Mor un valencià pocs dies després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Tot i que les autoritats sanitàries ens segueixen recordant que són casos aïllats, la realitat és que continuen apareixent casos de persones que pateixen fortes reaccions a Espanya després de ser vacunats amb AstraZeneca, arribant a produir-se algunes defuncions. Després de la mort d’un militar donada a conéixer la setmana passada, este dijous es feia pública la mort d’un home de 64 anys a la Comunitat Valenciana, només vuit dies després d’haver rebut la primera dosi d’esta vacuna.

Segons recull el ‘Diari de Girona’, la família de la víctima creu que els problemes de salut que va patir dies després de ser vacunat es deuen a haver rebut esta dosi d’AstraZeneca. Tot, després que els metges li diguessen que ell no corria cap risc en particular, tot i que patia una malaltia pulmonar inflamatòria crònica coneguda com a MPOC.

Juan Carlos hauria patit un aneurisma, una malaltia cerebrovascular vinculada amb la trombosi que pot provocar una embòlia, només dos dies després de ser vacunat. El seu estat hauria anat empitjorant, fins que acabava perdent la vida vuit dies després de rebre la dosi d’AstraZeneca.

Encara que des del centre hospitalari on va ser atés s’han negat a fer declaracions sobre la seua mort, la família no té dubtes que la seua pèrdua està vinculada amb la vacuna que se li va administrar. I això que les autoritats sanitàries segueixen dient que són escassos els casos de trombes o problemes vasculars al cervell derivats del fàrmac.

 

La seua salut va anar empitjorant amb el pas dels dies

Els familiars de la víctima mortal tenen por que Juan Carlos siga este 0,65 dels casos de cada 100.000 vacunats als quals els han aparegut trombes després de vacunar-se. L’home hauria anat a immunitzar-se el passat 6 d’abril al poliesportiu del Toscar d’Elx, després de ser citat per la conselleria valenciana de Salut. Hauria rebut esta primera dosi, passades les 17.00 hores de la vesprada.

Jimena, la filla de Juan Carlos, assegura ara al mitjà citat que, abans de vacunar-se, el seu pare havia telefonat diverses vegades al seu centre de salut per saber si hi havia contraindicacions en el seu cas. Li van dir que l’informarien en el mateix punt de vacunació i allà li van confirmar que, en principi, no hi havia problema.

No van passar moltes hores. Va ser aquella mateixa matinada quan l’home va començar a patir forts mals de cap, pels quals va prendre paracetamol, tal com li havien indicat. L’endemà, dimecres, va notar també diverses punxades a diferents parts del seu cos, com el pulmó, el cor, els ronyons o el cap. I dijous va seguir sentint forts dolors. Malgrat això, va acudir al seu lloc de treball, en una empresa local d’electromecànica. Un cop allà, va patir un desmai, a més de vomitar. Els seus companys van avisar emergències i va ser traslladat en ambulància a l’Hospital General d’Elx, estant conscient.

Quan va arribar al centre hospitalari en qüestió, va ser sotmés a diverses proves per detectar quin problema de salut estava patint. Entre elles, se li va fer un TAC, amb el qual se li va detectar «HSA suggestiva de trencament aneurismàtic», és a dir, sagnat entre el cervell i els teixits que el protegeixen.

Un cop fet el diagnòstic, el 9 d’abril Juan Carlos va ser traslladat des de l’hospital d’Elx a l’Hospital General d’Alacant per sotmetre’s a més proves i controlar el sagnat. En un primer moment semblava que s’estabilitzava, però la medicació que li van subministrar, amb el pas de les hores, no feia efecte. En este moment, es va notificar a la família que Juan Carlos tenia trombes al cap. El seu estat ja era crític i es va decidir no fer cap més intervenció. L’home, malauradament, acabava perdent la vida a l’hospital tres dies després.

La seua filla lamenta ara que el seu pare haja mort i es pregunta si es podria haver evitat. «Diners no en volem perquè no et tornen una persona, només volem que se sàpiga, que s’investigue més la vacuna o que miren més els historials de la gent», acaba.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.

La Fiscalia manté fins a 1 any i 9 mesos de presó per a 4 jóvens que van increpar un diputat de Vox a...

La Fiscalia ha mantingut la petició d’1 any i 9 mesos de presó per a quatre jóvens acusats d’atemptat per increpar i empentar el diputat de Vox David García en un acte a la Universitat d’Alacant, mentre que l’acusació particular reclama fins a 3 anys i 6 mesos i les defenses demanen l’absolució.

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.