Mor un valencià pocs dies després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Tot i que les autoritats sanitàries ens segueixen recordant que són casos aïllats, la realitat és que continuen apareixent casos de persones que pateixen fortes reaccions a Espanya després de ser vacunats amb AstraZeneca, arribant a produir-se algunes defuncions. Després de la mort d’un militar donada a conéixer la setmana passada, este dijous es feia pública la mort d’un home de 64 anys a la Comunitat Valenciana, només vuit dies després d’haver rebut la primera dosi d’esta vacuna.

Segons recull el ‘Diari de Girona’, la família de la víctima creu que els problemes de salut que va patir dies després de ser vacunat es deuen a haver rebut esta dosi d’AstraZeneca. Tot, després que els metges li diguessen que ell no corria cap risc en particular, tot i que patia una malaltia pulmonar inflamatòria crònica coneguda com a MPOC.

Juan Carlos hauria patit un aneurisma, una malaltia cerebrovascular vinculada amb la trombosi que pot provocar una embòlia, només dos dies després de ser vacunat. El seu estat hauria anat empitjorant, fins que acabava perdent la vida vuit dies després de rebre la dosi d’AstraZeneca.

Encara que des del centre hospitalari on va ser atés s’han negat a fer declaracions sobre la seua mort, la família no té dubtes que la seua pèrdua està vinculada amb la vacuna que se li va administrar. I això que les autoritats sanitàries segueixen dient que són escassos els casos de trombes o problemes vasculars al cervell derivats del fàrmac.

 

La seua salut va anar empitjorant amb el pas dels dies

Els familiars de la víctima mortal tenen por que Juan Carlos siga este 0,65 dels casos de cada 100.000 vacunats als quals els han aparegut trombes després de vacunar-se. L’home hauria anat a immunitzar-se el passat 6 d’abril al poliesportiu del Toscar d’Elx, després de ser citat per la conselleria valenciana de Salut. Hauria rebut esta primera dosi, passades les 17.00 hores de la vesprada.

Jimena, la filla de Juan Carlos, assegura ara al mitjà citat que, abans de vacunar-se, el seu pare havia telefonat diverses vegades al seu centre de salut per saber si hi havia contraindicacions en el seu cas. Li van dir que l’informarien en el mateix punt de vacunació i allà li van confirmar que, en principi, no hi havia problema.

No van passar moltes hores. Va ser aquella mateixa matinada quan l’home va començar a patir forts mals de cap, pels quals va prendre paracetamol, tal com li havien indicat. L’endemà, dimecres, va notar també diverses punxades a diferents parts del seu cos, com el pulmó, el cor, els ronyons o el cap. I dijous va seguir sentint forts dolors. Malgrat això, va acudir al seu lloc de treball, en una empresa local d’electromecànica. Un cop allà, va patir un desmai, a més de vomitar. Els seus companys van avisar emergències i va ser traslladat en ambulància a l’Hospital General d’Elx, estant conscient.

Quan va arribar al centre hospitalari en qüestió, va ser sotmés a diverses proves per detectar quin problema de salut estava patint. Entre elles, se li va fer un TAC, amb el qual se li va detectar «HSA suggestiva de trencament aneurismàtic», és a dir, sagnat entre el cervell i els teixits que el protegeixen.

Un cop fet el diagnòstic, el 9 d’abril Juan Carlos va ser traslladat des de l’hospital d’Elx a l’Hospital General d’Alacant per sotmetre’s a més proves i controlar el sagnat. En un primer moment semblava que s’estabilitzava, però la medicació que li van subministrar, amb el pas de les hores, no feia efecte. En este moment, es va notificar a la família que Juan Carlos tenia trombes al cap. El seu estat ja era crític i es va decidir no fer cap més intervenció. L’home, malauradament, acabava perdent la vida a l’hospital tres dies després.

La seua filla lamenta ara que el seu pare haja mort i es pregunta si es podria haver evitat. «Diners no en volem perquè no et tornen una persona, només volem que se sàpiga, que s’investigue més la vacuna o que miren més els historials de la gent», acaba.

Últimes notícies

Queralt Casas s’acomiada del València Basket després de set temporades històriques

Queralt Casas no renovarà amb el València Basket i tancarà el 30 de juny una etapa de set temporades com a capitana i referent en l'etapa més exitosa del club.

Les regions líders en automoció d’Europa exigixen més pes en la política industrial de la UE

Les 41 regions de l'Aliança de les Regions amb Indústria d'Automoció aproven en Bizkaia la Declaració de Bilbao, en la qual reclamen un paper central en la transició industrial i en el futur del sector a la UE.

Pérez Llorca demana la fi de la vaga docent i apel·la al sentit comú

Pérez Llorca urgix als sindicats docents a posar fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, defén avanços en la negociació i reclama recuperar el sentit comú i el diàleg.

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.