Mor un valencià pocs dies després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Tot i que les autoritats sanitàries ens segueixen recordant que són casos aïllats, la realitat és que continuen apareixent casos de persones que pateixen fortes reaccions a Espanya després de ser vacunats amb AstraZeneca, arribant a produir-se algunes defuncions. Després de la mort d’un militar donada a conéixer la setmana passada, este dijous es feia pública la mort d’un home de 64 anys a la Comunitat Valenciana, només vuit dies després d’haver rebut la primera dosi d’esta vacuna.

Segons recull el ‘Diari de Girona’, la família de la víctima creu que els problemes de salut que va patir dies després de ser vacunat es deuen a haver rebut esta dosi d’AstraZeneca. Tot, després que els metges li diguessen que ell no corria cap risc en particular, tot i que patia una malaltia pulmonar inflamatòria crònica coneguda com a MPOC.

Juan Carlos hauria patit un aneurisma, una malaltia cerebrovascular vinculada amb la trombosi que pot provocar una embòlia, només dos dies després de ser vacunat. El seu estat hauria anat empitjorant, fins que acabava perdent la vida vuit dies després de rebre la dosi d’AstraZeneca.

Encara que des del centre hospitalari on va ser atés s’han negat a fer declaracions sobre la seua mort, la família no té dubtes que la seua pèrdua està vinculada amb la vacuna que se li va administrar. I això que les autoritats sanitàries segueixen dient que són escassos els casos de trombes o problemes vasculars al cervell derivats del fàrmac.

 

La seua salut va anar empitjorant amb el pas dels dies

Els familiars de la víctima mortal tenen por que Juan Carlos siga este 0,65 dels casos de cada 100.000 vacunats als quals els han aparegut trombes després de vacunar-se. L’home hauria anat a immunitzar-se el passat 6 d’abril al poliesportiu del Toscar d’Elx, després de ser citat per la conselleria valenciana de Salut. Hauria rebut esta primera dosi, passades les 17.00 hores de la vesprada.

Jimena, la filla de Juan Carlos, assegura ara al mitjà citat que, abans de vacunar-se, el seu pare havia telefonat diverses vegades al seu centre de salut per saber si hi havia contraindicacions en el seu cas. Li van dir que l’informarien en el mateix punt de vacunació i allà li van confirmar que, en principi, no hi havia problema.

No van passar moltes hores. Va ser aquella mateixa matinada quan l’home va començar a patir forts mals de cap, pels quals va prendre paracetamol, tal com li havien indicat. L’endemà, dimecres, va notar també diverses punxades a diferents parts del seu cos, com el pulmó, el cor, els ronyons o el cap. I dijous va seguir sentint forts dolors. Malgrat això, va acudir al seu lloc de treball, en una empresa local d’electromecànica. Un cop allà, va patir un desmai, a més de vomitar. Els seus companys van avisar emergències i va ser traslladat en ambulància a l’Hospital General d’Elx, estant conscient.

Quan va arribar al centre hospitalari en qüestió, va ser sotmés a diverses proves per detectar quin problema de salut estava patint. Entre elles, se li va fer un TAC, amb el qual se li va detectar «HSA suggestiva de trencament aneurismàtic», és a dir, sagnat entre el cervell i els teixits que el protegeixen.

Un cop fet el diagnòstic, el 9 d’abril Juan Carlos va ser traslladat des de l’hospital d’Elx a l’Hospital General d’Alacant per sotmetre’s a més proves i controlar el sagnat. En un primer moment semblava que s’estabilitzava, però la medicació que li van subministrar, amb el pas de les hores, no feia efecte. En este moment, es va notificar a la família que Juan Carlos tenia trombes al cap. El seu estat ja era crític i es va decidir no fer cap més intervenció. L’home, malauradament, acabava perdent la vida a l’hospital tres dies després.

La seua filla lamenta ara que el seu pare haja mort i es pregunta si es podria haver evitat. «Diners no en volem perquè no et tornen una persona, només volem que se sàpiga, que s’investigue més la vacuna o que miren més els historials de la gent», acaba.

Últimes notícies

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.