13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Mor un valencià pocs dies després de vacunar-se amb AstraZeneca

 

Tot i que les autoritats sanitàries ens segueixen recordant que són casos aïllats, la realitat és que continuen apareixent casos de persones que pateixen fortes reaccions a Espanya després de ser vacunats amb AstraZeneca, arribant a produir-se algunes defuncions. Després de la mort d’un militar donada a conéixer la setmana passada, este dijous es feia pública la mort d’un home de 64 anys a la Comunitat Valenciana, només vuit dies després d’haver rebut la primera dosi d’esta vacuna.

Segons recull el ‘Diari de Girona’, la família de la víctima creu que els problemes de salut que va patir dies després de ser vacunat es deuen a haver rebut esta dosi d’AstraZeneca. Tot, després que els metges li diguessen que ell no corria cap risc en particular, tot i que patia una malaltia pulmonar inflamatòria crònica coneguda com a MPOC.

Juan Carlos hauria patit un aneurisma, una malaltia cerebrovascular vinculada amb la trombosi que pot provocar una embòlia, només dos dies després de ser vacunat. El seu estat hauria anat empitjorant, fins que acabava perdent la vida vuit dies després de rebre la dosi d’AstraZeneca.

Encara que des del centre hospitalari on va ser atés s’han negat a fer declaracions sobre la seua mort, la família no té dubtes que la seua pèrdua està vinculada amb la vacuna que se li va administrar. I això que les autoritats sanitàries segueixen dient que són escassos els casos de trombes o problemes vasculars al cervell derivats del fàrmac.

 

La seua salut va anar empitjorant amb el pas dels dies

Els familiars de la víctima mortal tenen por que Juan Carlos siga este 0,65 dels casos de cada 100.000 vacunats als quals els han aparegut trombes després de vacunar-se. L’home hauria anat a immunitzar-se el passat 6 d’abril al poliesportiu del Toscar d’Elx, després de ser citat per la conselleria valenciana de Salut. Hauria rebut esta primera dosi, passades les 17.00 hores de la vesprada.

Jimena, la filla de Juan Carlos, assegura ara al mitjà citat que, abans de vacunar-se, el seu pare havia telefonat diverses vegades al seu centre de salut per saber si hi havia contraindicacions en el seu cas. Li van dir que l’informarien en el mateix punt de vacunació i allà li van confirmar que, en principi, no hi havia problema.

No van passar moltes hores. Va ser aquella mateixa matinada quan l’home va començar a patir forts mals de cap, pels quals va prendre paracetamol, tal com li havien indicat. L’endemà, dimecres, va notar també diverses punxades a diferents parts del seu cos, com el pulmó, el cor, els ronyons o el cap. I dijous va seguir sentint forts dolors. Malgrat això, va acudir al seu lloc de treball, en una empresa local d’electromecànica. Un cop allà, va patir un desmai, a més de vomitar. Els seus companys van avisar emergències i va ser traslladat en ambulància a l’Hospital General d’Elx, estant conscient.

Quan va arribar al centre hospitalari en qüestió, va ser sotmés a diverses proves per detectar quin problema de salut estava patint. Entre elles, se li va fer un TAC, amb el qual se li va detectar «HSA suggestiva de trencament aneurismàtic», és a dir, sagnat entre el cervell i els teixits que el protegeixen.

Un cop fet el diagnòstic, el 9 d’abril Juan Carlos va ser traslladat des de l’hospital d’Elx a l’Hospital General d’Alacant per sotmetre’s a més proves i controlar el sagnat. En un primer moment semblava que s’estabilitzava, però la medicació que li van subministrar, amb el pas de les hores, no feia efecte. En este moment, es va notificar a la família que Juan Carlos tenia trombes al cap. El seu estat ja era crític i es va decidir no fer cap més intervenció. L’home, malauradament, acabava perdent la vida a l’hospital tres dies després.

La seua filla lamenta ara que el seu pare haja mort i es pregunta si es podria haver evitat. «Diners no en volem perquè no et tornen una persona, només volem que se sàpiga, que s’investigue més la vacuna o que miren més els historials de la gent», acaba.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.

El Baskonia conquista la seua sèptima Copa del Rei 17 anys després en superar al Reial Madrid (89-100)

El Kosner Baskonia es va imposar 89-100 al Reial Madrid en una final igualada disputada en el Roig Arena. Va aconseguir la seua sèptima Copa del Rei i va frenar l'intent blanc de conquistar la trentena.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure la millor festa del món

Carmen Prades i Marta Mercader han obert la Crida des de les Torres de Serrans i conviden al món a sumar-se a les Falles de 2026. L'alcaldessa ha entregat simbòlicament les claus en el desé aniversari com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat

El Roig Arena tanca la Copa amb 15.314 espectadors i frega el rècord històric

La final de la Copa del Rei a València va reunir 15.314 aficionats, el millor registre de 2026 i a només 152 del rècord absolut del torneig. Quatre partits van superar els 15.000 assistents.