408 multes per incomplir les mesures sanitàries en setembre en Alacant

La Regidoria de Seguretat de l'Ajuntament d'Alacant, dirigida per José Ramón González, ha fet un balanç de les intervencions fetes durant el mes de setembre per la Policia Local que han superant les 408 denúncies per desobediència en incomplir les mesures de seguretat i sanitàries decretades per a fer front al coronavirus.

 

L'Ajuntament ha explicat que en els continus dispositius i operatius desplegats en tota la ciutat pels agents policials han sancionat a 193 persones per no portar les obligades mascaretes de protecció, amb multes de 100 euros. Des de la Policia Local es recorda que el Govern obliga a les persones de sis anys d'ara en avant a l'ús de la mascareta en tot moment en el carrer, en espais a l'aire lliure i en espais tancats d'ús públic o oberts al públic.

 

Del total de sancions imposades en este últim mes 129 han sigut per celebrar botellons en diferents places i parcs de la ciutat, desallotjant els agents a les persones reunides consumint alcohol que està prohibit amb operatius preventius en la ciutat per al seu control i vigilància.

 

16 sancions en establiments d'hostaleria

Respecte a les intervencions en els establiments d'hostaleria i restauració la policia ha fet centenars d'inspeccions i vigilàncies alçant un total de 16 sancions per incomplir els horaris de tancaments decretats a les 01.00 hores, els distanciaments entre clients i taules i les mesures de seguretat.

 

El regidor de Seguretat ha demanat «prevenció, conscienciació, compliment i responsabilitat individual de totes les mesures de seguretat», i va insistir en què «és decisiu en estos complicats moments ser més estrictes i responsables amb les mesures preventives de seguretat i sanitàries, els distanciaments, ús de mascaretes i higiene de mans perquè hem de fer tot el que està en  les nostres mans per a posar fre a la pandèmia i evitar mesures mes restrictives que serien perjudicials per a la nostra economia».

 

De la mateixa manera, la Policia ha hagut d'atendre un total de 369 queixes de soroll i festes en cases que molestaven als veïns per denúncies de particulars, i sancionat a 13 per consum de substàncies estupefaents i a 10 per incomplir l'ordenança de neteja en Alacant, entre altres sancions interposades este mes.

Últimes notícies

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.