10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Vols saber quins són els 78 municipis d’Alacant lliures de COVID19?

La Conselleria de Sanitat acaba d’informar que “el 65% dels municipis de la Comunitat Valenciana no ha registrat cap cas de COVID19 en els últims 14 dies”. En total, 351, que sumen més de mig milió de persones (533.212).

En este sentit, actualment són 130 els municipis de la Comunitat que han registrat 5 o menys casos de coronavirus en els últims 14 dies, el que suposa el 24% sobre el total. D’altra banda, únicament l’11,2% dels municipis de la Comunitat ha declarat a Sanitat 6 casos de coronavirus o més en els últims 14 dies. En concret, 61 municipis.

Municipis lliures de Covid-19 a la província d’Alacant

 

Per províncies, dels 351 municipis que no han tingut cap cas de Covid-19 en les dos últimes setmanes, 78 corresponen a la província d’Alacant: Adsubia, Agres, Aigües, Alcalalí, Alcosser de Planes, Alcoleja, Alfafara, Algorfa, Almudaina, Alqueria d’Asnar, Balones, Benasau, Beneixama, Benferri, Beniarbeig, Beniardá, Beniarrés, Benigembla, Benidoleig, Benifallim, Benifato, Benijófar, Benilloba, Benillup, Benimantell, Benimarfull, Benimassot, Benimeli, Bolulla, Camp de Mirra, la Canyada, Castell de Castells, Catral, Confrides, Quatretondeta, Daya Nueva, Daya Vella, Dolors, Fageca, Famorca, Finestrat, Gaianes, Gorga, Granja de Rocamora, Fondó dels Frares, Jacarilla, Xaló, Orxa, Llíber, Millena, Monforte del Cid, Murla, Muro d’Alcoi, Orxeta, Parcent, Penàguila, el Pinós, Plans, Polop, Ràfol d’Almúnia, Redován, Relleu, Sagra, Sanet i Negrals, Sella, Senija, Tàrbena, Tibi, Tollos, Tormos, Torremanzanas, Vall d’Alcalà (la), la Vall d’Ebo (la), Vall de Gallinera, Vall de Laguar (la), Poblets (els), Montesinos (Los) i Sant Isidre.

Pel que fa als 130 municipis que registren 5 casos o menys en els últims 14 dies, 44 són de la província d’Alacant: Villena, Pilar de la Horadada, Crevillent, Algueña, Altea, Benejúzar, Calp, Xixona, Monòver, Novelda, Sant Miquel de Salines, Agost, Benissa, Poble Nou de Benitatxell, Callosa d’en Sarrià, Callosa de Segura, Castalla, Fondó de les Neus, Ibi, La Nucia, Almoradí, Banyeres de Mariola, Biar, Bigastro, Busot, Cocentaina, Coix, Formentera del Segura, Gata de Gorgos, Castell de Guadalest, Guardamar de Segura, Ondara, Onil, Orba, Pedreguer, Pego, Rafal, Romana (la), Salines, Sant Fulgenci, Teulada, i Verger (el)

Finalment, dels 61 municipis que presenten en les dos últimes setmanes 6 o més casos de coronavirus, 19 són d’Alacant: Alacant capital, Elx, Orihuela, Torrevieja, Petrer, Sant Vicent, Elda, Alcoi, El Campello, Asp, Albatera, Dénia, Benidorm, Mutxamel, Santa Pola, Sant Joan, Sax, la Vila Joiosa i Xàbia.

Tal com recalquen des de Conselleria “són unes xifres que posen de manifest que les mesures adoptades per Sanitat per a contenir el virus han tingut el seu efecte, i que l’esforç que s’està realitzant per a desenvolupar el procés de vacunació està contribuint al fet que la Comunitat siga una de les regions amb la incidència més baixa”.

Així mateix, ha afegit que “tot i que les xifres siguen motivadores no hem de relaxar-nos, i menys de cara a l’estiu. Estem avançant bé, i la immunització de tota la població cada vegada està més a prop, de manera que hem de seguir apel·lant a la responsabilitat individual”.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.