17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

20 municipis valencians podrien estar obligats a tancar l’interior de l’hostaleria

 

El Ministeri de Sanitat torna a posar el focus en els bars i restaurants, com a presumpte focus de contagi. La Comissió de Salut Pública debat un document que té intenció de presentar en breu en el que proposa que les comunitats estiguen obligades a decretar el tancament de dins dels locals d’hostaleria quan els seus territoris superen el nivell 3 d’incidència acumulada, els 150 casos cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, també es limitaran les reunions a un màxim de sis persones (quatre si no són convivents) a partir d’este rang de 150 d’incidència acumulada. Com a conseqüència, en el cas de què s’aplica este mateix divendres, podria afectar una vintena de municipis valencians que es troben pròxims o ja han superat esta marca.

 

El passat diumenge, el president de la Generalitat, Ximo Puig, anunciava que 508 de les 542 localitats valencianes, un 94%, es trobaven en risc mínim i només huit estaven en risc mitjà. No hi havia cap en risc extrem. Ara ja hi ha dos poblacions en risc extrem, Gátova, en la comarca del Camp de Túria (València), i Barxeta, en la Costera (València).

 

De la mateixa manera, superen també els 150 d’incidència acumulada Cabanes (202), Xirivella (182,29), Beniparrell (204,92), Sot de Chera (271), Favara (278), i Alfauir (228,83), mentres que Xert (142,65) i Benetússer (148,66) estan fregant la xifra.

 

Es desconeix la seua aplicació

De moment, es desconeix quan entraria en vigor esta disposició que no ha passat encara per la comissió interterritorial que ja es va reunir este dimecres però no va contemplar esta qüestió. D’esta forma, tot indica que no es començarà a aplicar fins que passe la Setmana Santa.

La reunió es podria celebrar el dimecres de la setmana vinent o el següent. Igualment, en el cas d’entrar en vigor, les terrasses dels locals sí que podrien continuar obertes, ja que els experts proposen mantindre l’activitat exterior de bars i restaurants sempre que la incidència no supere els 500 casos per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.