El nou protocol d’atenció als centres de salut

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha reorganitzat l’activitat en els centres de salut per a optimitzar l’assistència i evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris. Este és el nou protocol, un protocol que va camí a la normalitat. Ara es combinarà l’atenció sanitària presencial i la telefònica, distribueix les jornades de treball entre matí i tarda i agrupa proves mèdiques, entre altres mesures.

L’objectiu no és altre que optimitzar l’assistència, evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris i prevenir massificacions en els centres de salut que comprometen la seguretat de professionals i pacients, ha indicat la Conselleria en un comunicat.

Amb la pandèmia, l’atenció en els centres sanitaris s’ha adaptat a les mesures preventives necessàries per a «protegir els treballadors i a la ciutadania» i, al mateix temps, garantir l’assistència de la forma «més adequada». El respecte a estes recomanacions, així com l’esforç de professionals i ciutadania han «cristal·litzat» en la millora de la situació epidemiològica i ara «toca desescalar«, precisa Sanitat.

La consellera de Sanitat Ana Barceló, ha apuntat que ara que el sistema sanitari valencià «avança cap a una nova normalitat i no tenim esta pressió assistencial», tant en els centres de salut com en els centres hospitalaris «anem a una nova reorganització interna per a poder dur a terme l’atenció a tots els pacients». En este sentit, ha indicat que es combinarà l’atenció telefònica amb la presencial i s’obrirà els centres de salut al matí i a la tarda per a «facilitar a la ciutadania que puga ser atesa».

Per a ordenar la «transició cap a la nova realitat», la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat una guia amb accions i recomanacions que cada departament ha d’adoptar i adaptar a les seues singularitats, als recursos amb què compte i a l’evolució de la pandèmia.

L’objectiu, explica Sanitat, és triple: prestar una «adequada» atenció als pacients COVID i no COVID en circuits diferenciats; afavorir l’accessibilitat de la ciutadania a l’Atenció Primària i «simplificar» les tasques burocràtiques per a alleujar la càrrega de treball que afronta este nivell assistencial, que en la nova normalitat suma a la seua activitat ordinària la detecció i seguiment eficients de casos de coronavirus, així com la vigilància de contactes.

Els canvis en les pràctiques professionals modificaran també la relació del personal de Medicina de Família, Infermeria i Pediatria amb els i les pacients, ja que es combinaran atenció telefònica, presencial, domiciliària i administrativa. En concret, l’atenció telefònica s’utilitzarà «preferentment» per a seguiments o segones visites que no revestesquen gravetat. A més, les jornades de treball es distribuiran entre matí i tarda per a evitar aglomeracions i, sempre que siga possible, es procurarà agrupar proves per a atendre el pacient en una única visita.

COM SERÀ LA CONSULTA

Sembla que un poc es continuarà amb l’atenció telefònica amb l’objectiu de «desburocratitzar» l’Atenció Primària, la visita a l’especialista ja no passarà necessàriament per Medicina de Família. Així, les visites cancel·lades o demorades en Atenció Especialitzada amb motiu de la pandèmia s’estan reprogramant sense que la persona haja d’acudir al centre de salut per a demanar un nou volant. El mateix ocorre amb els seguiments anuals de les patologies.

Per altra banda, els qui siguen atesos en urgències i precisen un seguiment ambulatori seran donats d’alta amb este destí, sense haver de passar per Medicina de Família. La derivació entre especialitats també serà directa, sense utilitzar l’Atenció Primària com a intermediària.

D’altra banda, el metge de família només farà informes de salut, però no altres certificats que es poden i han de fer en centres de reconeixement.

Tot per millorar

Sanitat ha previst una sèrie de mesures per a millorar l’accés de la ciutadania als centres de salut. Així, per a aconseguir cita prèvia es valorarà la possibilitat d’habilitar una central de recuperació de trucades quan la demanda telefònica siga excessiva. Esta eina reforçaria les existents: cita prèvia en el taulell, cridant al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut, la web o el telèfon addicional 961 839 000.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.