14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

El nou protocol d’atenció als centres de salut

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha reorganitzat l’activitat en els centres de salut per a optimitzar l’assistència i evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris. Este és el nou protocol, un protocol que va camí a la normalitat. Ara es combinarà l’atenció sanitària presencial i la telefònica, distribueix les jornades de treball entre matí i tarda i agrupa proves mèdiques, entre altres mesures.

L’objectiu no és altre que optimitzar l’assistència, evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris i prevenir massificacions en els centres de salut que comprometen la seguretat de professionals i pacients, ha indicat la Conselleria en un comunicat.

Amb la pandèmia, l’atenció en els centres sanitaris s’ha adaptat a les mesures preventives necessàries per a “protegir els treballadors i a la ciutadania” i, al mateix temps, garantir l’assistència de la forma “més adequada”. El respecte a estes recomanacions, així com l’esforç de professionals i ciutadania han “cristal·litzat” en la millora de la situació epidemiològica i ara “toca desescalar“, precisa Sanitat.

La consellera de Sanitat Ana Barceló, ha apuntat que ara que el sistema sanitari valencià “avança cap a una nova normalitat i no tenim esta pressió assistencial”, tant en els centres de salut com en els centres hospitalaris “anem a una nova reorganització interna per a poder dur a terme l’atenció a tots els pacients”. En este sentit, ha indicat que es combinarà l’atenció telefònica amb la presencial i s’obrirà els centres de salut al matí i a la tarda per a “facilitar a la ciutadania que puga ser atesa”.

Per a ordenar la “transició cap a la nova realitat”, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat una guia amb accions i recomanacions que cada departament ha d’adoptar i adaptar a les seues singularitats, als recursos amb què compte i a l’evolució de la pandèmia.

L’objectiu, explica Sanitat, és triple: prestar una “adequada” atenció als pacients COVID i no COVID en circuits diferenciats; afavorir l’accessibilitat de la ciutadania a l’Atenció Primària i “simplificar” les tasques burocràtiques per a alleujar la càrrega de treball que afronta este nivell assistencial, que en la nova normalitat suma a la seua activitat ordinària la detecció i seguiment eficients de casos de coronavirus, així com la vigilància de contactes.

Els canvis en les pràctiques professionals modificaran també la relació del personal de Medicina de Família, Infermeria i Pediatria amb els i les pacients, ja que es combinaran atenció telefònica, presencial, domiciliària i administrativa. En concret, l’atenció telefònica s’utilitzarà “preferentment” per a seguiments o segones visites que no revestesquen gravetat. A més, les jornades de treball es distribuiran entre matí i tarda per a evitar aglomeracions i, sempre que siga possible, es procurarà agrupar proves per a atendre el pacient en una única visita.

COM SERÀ LA CONSULTA

Sembla que un poc es continuarà amb l’atenció telefònica amb l’objectiu de “desburocratitzar” l’Atenció Primària, la visita a l’especialista ja no passarà necessàriament per Medicina de Família. Així, les visites cancel·lades o demorades en Atenció Especialitzada amb motiu de la pandèmia s’estan reprogramant sense que la persona haja d’acudir al centre de salut per a demanar un nou volant. El mateix ocorre amb els seguiments anuals de les patologies.

Per altra banda, els qui siguen atesos en urgències i precisen un seguiment ambulatori seran donats d’alta amb este destí, sense haver de passar per Medicina de Família. La derivació entre especialitats també serà directa, sense utilitzar l’Atenció Primària com a intermediària.

D’altra banda, el metge de família només farà informes de salut, però no altres certificats que es poden i han de fer en centres de reconeixement.

Tot per millorar

Sanitat ha previst una sèrie de mesures per a millorar l’accés de la ciutadania als centres de salut. Així, per a aconseguir cita prèvia es valorarà la possibilitat d’habilitar una central de recuperació de trucades quan la demanda telefònica siga excessiva. Esta eina reforçaria les existents: cita prèvia en el taulell, cridant al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut, la web o el telèfon addicional 961 839 000.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.