El nou protocol d’atenció als centres de salut

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha reorganitzat l’activitat en els centres de salut per a optimitzar l’assistència i evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris. Este és el nou protocol, un protocol que va camí a la normalitat. Ara es combinarà l’atenció sanitària presencial i la telefònica, distribueix les jornades de treball entre matí i tarda i agrupa proves mèdiques, entre altres mesures.

L’objectiu no és altre que optimitzar l’assistència, evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris i prevenir massificacions en els centres de salut que comprometen la seguretat de professionals i pacients, ha indicat la Conselleria en un comunicat.

Amb la pandèmia, l’atenció en els centres sanitaris s’ha adaptat a les mesures preventives necessàries per a «protegir els treballadors i a la ciutadania» i, al mateix temps, garantir l’assistència de la forma «més adequada». El respecte a estes recomanacions, així com l’esforç de professionals i ciutadania han «cristal·litzat» en la millora de la situació epidemiològica i ara «toca desescalar«, precisa Sanitat.

La consellera de Sanitat Ana Barceló, ha apuntat que ara que el sistema sanitari valencià «avança cap a una nova normalitat i no tenim esta pressió assistencial», tant en els centres de salut com en els centres hospitalaris «anem a una nova reorganització interna per a poder dur a terme l’atenció a tots els pacients». En este sentit, ha indicat que es combinarà l’atenció telefònica amb la presencial i s’obrirà els centres de salut al matí i a la tarda per a «facilitar a la ciutadania que puga ser atesa».

Per a ordenar la «transició cap a la nova realitat», la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat una guia amb accions i recomanacions que cada departament ha d’adoptar i adaptar a les seues singularitats, als recursos amb què compte i a l’evolució de la pandèmia.

L’objectiu, explica Sanitat, és triple: prestar una «adequada» atenció als pacients COVID i no COVID en circuits diferenciats; afavorir l’accessibilitat de la ciutadania a l’Atenció Primària i «simplificar» les tasques burocràtiques per a alleujar la càrrega de treball que afronta este nivell assistencial, que en la nova normalitat suma a la seua activitat ordinària la detecció i seguiment eficients de casos de coronavirus, així com la vigilància de contactes.

Els canvis en les pràctiques professionals modificaran també la relació del personal de Medicina de Família, Infermeria i Pediatria amb els i les pacients, ja que es combinaran atenció telefònica, presencial, domiciliària i administrativa. En concret, l’atenció telefònica s’utilitzarà «preferentment» per a seguiments o segones visites que no revestesquen gravetat. A més, les jornades de treball es distribuiran entre matí i tarda per a evitar aglomeracions i, sempre que siga possible, es procurarà agrupar proves per a atendre el pacient en una única visita.

COM SERÀ LA CONSULTA

Sembla que un poc es continuarà amb l’atenció telefònica amb l’objectiu de «desburocratitzar» l’Atenció Primària, la visita a l’especialista ja no passarà necessàriament per Medicina de Família. Així, les visites cancel·lades o demorades en Atenció Especialitzada amb motiu de la pandèmia s’estan reprogramant sense que la persona haja d’acudir al centre de salut per a demanar un nou volant. El mateix ocorre amb els seguiments anuals de les patologies.

Per altra banda, els qui siguen atesos en urgències i precisen un seguiment ambulatori seran donats d’alta amb este destí, sense haver de passar per Medicina de Família. La derivació entre especialitats també serà directa, sense utilitzar l’Atenció Primària com a intermediària.

D’altra banda, el metge de família només farà informes de salut, però no altres certificats que es poden i han de fer en centres de reconeixement.

Tot per millorar

Sanitat ha previst una sèrie de mesures per a millorar l’accés de la ciutadania als centres de salut. Així, per a aconseguir cita prèvia es valorarà la possibilitat d’habilitar una central de recuperació de trucades quan la demanda telefònica siga excessiva. Esta eina reforçaria les existents: cita prèvia en el taulell, cridant al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut, la web o el telèfon addicional 961 839 000.

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU