El nou protocol d’atenció als centres de salut

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha reorganitzat l’activitat en els centres de salut per a optimitzar l’assistència i evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris. Este és el nou protocol, un protocol que va camí a la normalitat. Ara es combinarà l’atenció sanitària presencial i la telefònica, distribueix les jornades de treball entre matí i tarda i agrupa proves mèdiques, entre altres mesures.

L’objectiu no és altre que optimitzar l’assistència, evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris i prevenir massificacions en els centres de salut que comprometen la seguretat de professionals i pacients, ha indicat la Conselleria en un comunicat.

Amb la pandèmia, l’atenció en els centres sanitaris s’ha adaptat a les mesures preventives necessàries per a «protegir els treballadors i a la ciutadania» i, al mateix temps, garantir l’assistència de la forma «més adequada». El respecte a estes recomanacions, així com l’esforç de professionals i ciutadania han «cristal·litzat» en la millora de la situació epidemiològica i ara «toca desescalar«, precisa Sanitat.

La consellera de Sanitat Ana Barceló, ha apuntat que ara que el sistema sanitari valencià «avança cap a una nova normalitat i no tenim esta pressió assistencial», tant en els centres de salut com en els centres hospitalaris «anem a una nova reorganització interna per a poder dur a terme l’atenció a tots els pacients». En este sentit, ha indicat que es combinarà l’atenció telefònica amb la presencial i s’obrirà els centres de salut al matí i a la tarda per a «facilitar a la ciutadania que puga ser atesa».

Per a ordenar la «transició cap a la nova realitat», la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat una guia amb accions i recomanacions que cada departament ha d’adoptar i adaptar a les seues singularitats, als recursos amb què compte i a l’evolució de la pandèmia.

L’objectiu, explica Sanitat, és triple: prestar una «adequada» atenció als pacients COVID i no COVID en circuits diferenciats; afavorir l’accessibilitat de la ciutadania a l’Atenció Primària i «simplificar» les tasques burocràtiques per a alleujar la càrrega de treball que afronta este nivell assistencial, que en la nova normalitat suma a la seua activitat ordinària la detecció i seguiment eficients de casos de coronavirus, així com la vigilància de contactes.

Els canvis en les pràctiques professionals modificaran també la relació del personal de Medicina de Família, Infermeria i Pediatria amb els i les pacients, ja que es combinaran atenció telefònica, presencial, domiciliària i administrativa. En concret, l’atenció telefònica s’utilitzarà «preferentment» per a seguiments o segones visites que no revestesquen gravetat. A més, les jornades de treball es distribuiran entre matí i tarda per a evitar aglomeracions i, sempre que siga possible, es procurarà agrupar proves per a atendre el pacient en una única visita.

COM SERÀ LA CONSULTA

Sembla que un poc es continuarà amb l’atenció telefònica amb l’objectiu de «desburocratitzar» l’Atenció Primària, la visita a l’especialista ja no passarà necessàriament per Medicina de Família. Així, les visites cancel·lades o demorades en Atenció Especialitzada amb motiu de la pandèmia s’estan reprogramant sense que la persona haja d’acudir al centre de salut per a demanar un nou volant. El mateix ocorre amb els seguiments anuals de les patologies.

Per altra banda, els qui siguen atesos en urgències i precisen un seguiment ambulatori seran donats d’alta amb este destí, sense haver de passar per Medicina de Família. La derivació entre especialitats també serà directa, sense utilitzar l’Atenció Primària com a intermediària.

D’altra banda, el metge de família només farà informes de salut, però no altres certificats que es poden i han de fer en centres de reconeixement.

Tot per millorar

Sanitat ha previst una sèrie de mesures per a millorar l’accés de la ciutadania als centres de salut. Així, per a aconseguir cita prèvia es valorarà la possibilitat d’habilitar una central de recuperació de trucades quan la demanda telefònica siga excessiva. Esta eina reforçaria les existents: cita prèvia en el taulell, cridant al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut, la web o el telèfon addicional 961 839 000.

Últimes notícies

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.