El nou protocol d’atenció als centres de salut

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha reorganitzat l’activitat en els centres de salut per a optimitzar l’assistència i evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris. Este és el nou protocol, un protocol que va camí a la normalitat. Ara es combinarà l’atenció sanitària presencial i la telefònica, distribueix les jornades de treball entre matí i tarda i agrupa proves mèdiques, entre altres mesures.

L’objectiu no és altre que optimitzar l’assistència, evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris i prevenir massificacions en els centres de salut que comprometen la seguretat de professionals i pacients, ha indicat la Conselleria en un comunicat.

Amb la pandèmia, l’atenció en els centres sanitaris s’ha adaptat a les mesures preventives necessàries per a «protegir els treballadors i a la ciutadania» i, al mateix temps, garantir l’assistència de la forma «més adequada». El respecte a estes recomanacions, així com l’esforç de professionals i ciutadania han «cristal·litzat» en la millora de la situació epidemiològica i ara «toca desescalar«, precisa Sanitat.

La consellera de Sanitat Ana Barceló, ha apuntat que ara que el sistema sanitari valencià «avança cap a una nova normalitat i no tenim esta pressió assistencial», tant en els centres de salut com en els centres hospitalaris «anem a una nova reorganització interna per a poder dur a terme l’atenció a tots els pacients». En este sentit, ha indicat que es combinarà l’atenció telefònica amb la presencial i s’obrirà els centres de salut al matí i a la tarda per a «facilitar a la ciutadania que puga ser atesa».

Per a ordenar la «transició cap a la nova realitat», la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat una guia amb accions i recomanacions que cada departament ha d’adoptar i adaptar a les seues singularitats, als recursos amb què compte i a l’evolució de la pandèmia.

L’objectiu, explica Sanitat, és triple: prestar una «adequada» atenció als pacients COVID i no COVID en circuits diferenciats; afavorir l’accessibilitat de la ciutadania a l’Atenció Primària i «simplificar» les tasques burocràtiques per a alleujar la càrrega de treball que afronta este nivell assistencial, que en la nova normalitat suma a la seua activitat ordinària la detecció i seguiment eficients de casos de coronavirus, així com la vigilància de contactes.

Els canvis en les pràctiques professionals modificaran també la relació del personal de Medicina de Família, Infermeria i Pediatria amb els i les pacients, ja que es combinaran atenció telefònica, presencial, domiciliària i administrativa. En concret, l’atenció telefònica s’utilitzarà «preferentment» per a seguiments o segones visites que no revestesquen gravetat. A més, les jornades de treball es distribuiran entre matí i tarda per a evitar aglomeracions i, sempre que siga possible, es procurarà agrupar proves per a atendre el pacient en una única visita.

COM SERÀ LA CONSULTA

Sembla que un poc es continuarà amb l’atenció telefònica amb l’objectiu de «desburocratitzar» l’Atenció Primària, la visita a l’especialista ja no passarà necessàriament per Medicina de Família. Així, les visites cancel·lades o demorades en Atenció Especialitzada amb motiu de la pandèmia s’estan reprogramant sense que la persona haja d’acudir al centre de salut per a demanar un nou volant. El mateix ocorre amb els seguiments anuals de les patologies.

Per altra banda, els qui siguen atesos en urgències i precisen un seguiment ambulatori seran donats d’alta amb este destí, sense haver de passar per Medicina de Família. La derivació entre especialitats també serà directa, sense utilitzar l’Atenció Primària com a intermediària.

D’altra banda, el metge de família només farà informes de salut, però no altres certificats que es poden i han de fer en centres de reconeixement.

Tot per millorar

Sanitat ha previst una sèrie de mesures per a millorar l’accés de la ciutadania als centres de salut. Així, per a aconseguir cita prèvia es valorarà la possibilitat d’habilitar una central de recuperació de trucades quan la demanda telefònica siga excessiva. Esta eina reforçaria les existents: cita prèvia en el taulell, cridant al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut, la web o el telèfon addicional 961 839 000.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.