13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Oltra explica que alguns consellers van plantejar demanar el confinament del territori valencià

 

La vicepresidenta portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha revelat este divendres que alguns consellers van plantejar en l’última comissió interdepartamental COVID-19 del 5 de gener la possibilitat de demanar al Govern el confinament parcial del territori valencià, encara que «finalment no es va considerar que fora alguna cosa que en este moment s’haguera de fer».

 

«Per descomptat, no és un escenari que es puga descartar», ha afirmat en la roda de premsa després del ple del Consell, encara que ha recordat que un confinament total o parcial és competència del Govern perquè afecta drets fonamentals.

 

En tot cas, la també líder de Compromís ha assegurat que «tampoc va haver-hi un gran debat» en la interdepartamental i ha tornat a emmarcar les diferències amb els seus socis (PSPV i Unides Podem) en les diferents opinions habituals en un govern de coalició.

 

«El territori valencià està en una situació greu»

Sí ha admés que diferents consellers van posar sobre la taula la possibilitat de demanar un confinament paregut al del primer estat d’alarma, en les setmanes que era possible eixir per a treballar i estudiar.

 

Oltra ha fet notar que el territori valencià està en una situació greu per les últimes dades de contagis, morts i hospitalitzats. «Les restriccions vigents són les que publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV)», ha recalcat, per a recordar que les resolucions depenen de la Conselleria de Sanitat i de Presidència i que «les diferents posicions estan d’acord amb un debat que hi ha en la societat».

 

A partir d’ací, ha confiat que el Govern ponderarà la situació de cada comunitat i prendràs decisions en funció de la seua evolució, ja que l’estat d’alarma seguix en vigor fins a maig. «Quan arribe a la conclusió que cal prendre mesures més contundents les prendrà igual que al març, ja tenim un precedent», ha garantit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.