Oltra explica que alguns consellers van plantejar demanar el confinament del territori valencià

 

La vicepresidenta portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha revelat este divendres que alguns consellers van plantejar en l’última comissió interdepartamental COVID-19 del 5 de gener la possibilitat de demanar al Govern el confinament parcial del territori valencià, encara que «finalment no es va considerar que fora alguna cosa que en este moment s’haguera de fer».

 

«Per descomptat, no és un escenari que es puga descartar», ha afirmat en la roda de premsa després del ple del Consell, encara que ha recordat que un confinament total o parcial és competència del Govern perquè afecta drets fonamentals.

 

En tot cas, la també líder de Compromís ha assegurat que «tampoc va haver-hi un gran debat» en la interdepartamental i ha tornat a emmarcar les diferències amb els seus socis (PSPV i Unides Podem) en les diferents opinions habituals en un govern de coalició.

 

«El territori valencià està en una situació greu»

Sí ha admés que diferents consellers van posar sobre la taula la possibilitat de demanar un confinament paregut al del primer estat d’alarma, en les setmanes que era possible eixir per a treballar i estudiar.

 

Oltra ha fet notar que el territori valencià està en una situació greu per les últimes dades de contagis, morts i hospitalitzats. «Les restriccions vigents són les que publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV)», ha recalcat, per a recordar que les resolucions depenen de la Conselleria de Sanitat i de Presidència i que «les diferents posicions estan d’acord amb un debat que hi ha en la societat».

 

A partir d’ací, ha confiat que el Govern ponderarà la situació de cada comunitat i prendràs decisions en funció de la seua evolució, ja que l’estat d’alarma seguix en vigor fins a maig. «Quan arribe a la conclusió que cal prendre mesures més contundents les prendrà igual que al març, ja tenim un precedent», ha garantit.

Últimes notícies

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.