Puig: ‘El passaport COVID estarà implantat abans del pont de la Constitució’

 

Sembla que el passaport COVID serà prompte una realitat. El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este matí a Alacant que s’està treballant per presentar el Tribunal Superior de Justícia una proposta. «Es tracta del fet que el certificat COVID servisca com un garant de la major seguretat possible en espais tancats».

És en estos espais on és més difícil mantenir la distància de seguretat o l’ús de la mascareta, com és el cas de l’hostaleria. Per això, quasi amb total seguretat el passaport COVID s’implantarà «abans del pont de la Constitució», ha afirmat Puig.

«La mascareta és obligatòria en espais tancats i necessària en aquells espais oberts on hi ha possibilitat de tenir contacte més enllà d’una distància raonable», explica el President. A més, recorda que la màscara «ha estat un dels grans actius» en la lluita contra la pandèmia, encara que el fonamental és la vacunació. «Intentarem convéncer este 8% que no s’ha vacunat que ho faça. Pel seu bé propi, el de la família i de la societat», afegeix Puig.

D’altra banda, ha fet referència a la vacunació dels nens. «És una decisió que cal prendre en l’àmbit científic», explica Ximo Puig. «Però estem preparats per a poder ràpidament vacunar al màxim nombre de xiquetes i xiquets», reconeix, encara que «objectivament, cal fer-ho quan es decidisca a la ponència de vacunes, tinga el suport científic i totes les garanties», conclou.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.