Puig: ‘El passaport COVID estarà implantat abans del pont de la Constitució’

 

Sembla que el passaport COVID serà prompte una realitat. El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha assegurat este matí a Alacant que s’està treballant per presentar el Tribunal Superior de Justícia una proposta. «Es tracta del fet que el certificat COVID servisca com un garant de la major seguretat possible en espais tancats”.

És en estos espais on és més difícil mantenir la distància de seguretat o l’ús de la mascareta, com és el cas de l’hostaleria. Per això, quasi amb total seguretat el passaport COVID s’implantarà «abans del pont de la Constitució», ha afirmat Puig.

«La mascareta és obligatòria en espais tancats i necessària en aquells espais oberts on hi ha possibilitat de tenir contacte més enllà d’una distància raonable», explica el President. A més, recorda que la màscara «ha estat un dels grans actius» en la lluita contra la pandèmia, encara que el fonamental és la vacunació. «Intentarem convéncer este 8% que no s’ha vacunat que ho faça. Pel seu bé propi, el de la família i de la societat», afegeix Puig.

D’altra banda, ha fet referència a la vacunació dels nens. «És una decisió que cal prendre en l’àmbit científic», explica Ximo Puig. «Però estem preparats per a poder ràpidament vacunar al màxim nombre de xiquetes i xiquets», reconeix, encara que «objectivament, cal fer-ho quan es decidisca a la ponència de vacunes, tinga el suport científic i totes les garanties», conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.