15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Habiliten un pavelló de la UPV per a fer proves PCR a uns 700 estudiants

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha habilitat a primera hora d’este divendres les instal·lacions del pavelló de bàsquet a on es faran proves PCR a uns 700 estudiants, després de confirmar-se més d’una vintena de casos positius de Covid-19 entre universitaris del campus de Vera.

 

Segons han informat fonts de la universitat, Salut Pública ha fet un llistat de possibles contactes amb les persones contagiades que han sigut citats en les instal·lacions deportives del campus universitari per a fer-se les proves PCR.

 

Les dades oficials oferides per la universitat, fins a este dijous confirmaven quatre casos d’estudiants residents en el Col·legi Major Galileu Galilei23 alumnes de diferents titulacions de la universitat que s’impartixen en el campus de Vera, en València, contactes estrets del primer dels casos detectats.

 

Confinats en les seues habitacions

Com a mesura de contenció, després d’acordar-ho amb Salut Pública, s’ha decidit confinar a 43 residents del Col·legi Major, una institució privada situada en el campus de Vera de la Universitat, en les seues habitacions. Tretze d’estos 43 són positius.

 

A demés, en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural, a on estudia el primer alumne detectat, s’ha decidit passar a telemàtica la formació dels cursos 2n, 3r i 4t del Grau en Biotecnologia, mentres es desinfecten les aules i laboratoris corresponents.

 

Segons han explicat les mateixes fonts, la majoria de les persones citades per a fer-se les proves són estudiants residents en el col·legi major Galileu Galilei, a on es troben allotjats uns 650 alumnes.

 

Un alumne de Biotecnologia, el primer contagi

Va ser un alumne del grau de Biotecnologia qui divendres passat va cridar a la universitat per a dir que no anava a anar a classe perquè «havia donat positiu», per això la UPV va iniciar el rastreig dels seus contactes estrets i alguns van donar positiu. Per este motiu es repetix la prova a tots i este dijous s’han confirmat 23 positius.

 

Este dimecres, alguns alumnes allotjats en el mateix col·legi van acudir al centre mèdic de la UPV amb «símptomes que podien ser compatibles amb coronavirus i se’ls va fer un test ràpid», i quatre d’ells, dos d’ells també estudien el Grau de Biotecnologia, també van donar positiu.

 

La direcció de la Universitat va donar l’alerta a Salut Pública i es va acordar confinar als alumnes i als contactes estrets en les habitacions del col·legi Galileu Galilei.

 

‘DeteCCovid’, la nova ferramenta de la UPV

El servici de prevenció de la UPV ha decidit passar a formació per internet alguns cursos d’este grau, mentres es desinfecten les aules i els laboratoris, i estan a l’espera dels resultats per a saber «si cal adoptar alguna mesura més».

 

La UPV ha informat també que ha posat en marxa ‘DeteCCovid’, una ferramenta informàtica que permet rastrejar els telèfons mòbils de forma anònima i detectar a les persones pròximes a un cas positiu i per a donar-se d’alta, només cal donar el consentiment i connectar-se a la xarxa wifi de la Universitat.

Últimes notícies

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials