Habiliten un pavelló de la UPV per a fer proves PCR a uns 700 estudiants

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha habilitat a primera hora d’este divendres les instal·lacions del pavelló de bàsquet a on es faran proves PCR a uns 700 estudiants, després de confirmar-se més d’una vintena de casos positius de Covid-19 entre universitaris del campus de Vera.

 

Segons han informat fonts de la universitat, Salut Pública ha fet un llistat de possibles contactes amb les persones contagiades que han sigut citats en les instal·lacions deportives del campus universitari per a fer-se les proves PCR.

 

Les dades oficials oferides per la universitat, fins a este dijous confirmaven quatre casos d’estudiants residents en el Col·legi Major Galileu Galilei23 alumnes de diferents titulacions de la universitat que s’impartixen en el campus de Vera, en València, contactes estrets del primer dels casos detectats.

 

Confinats en les seues habitacions

Com a mesura de contenció, després d’acordar-ho amb Salut Pública, s’ha decidit confinar a 43 residents del Col·legi Major, una institució privada situada en el campus de Vera de la Universitat, en les seues habitacions. Tretze d’estos 43 són positius.

 

A demés, en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural, a on estudia el primer alumne detectat, s’ha decidit passar a telemàtica la formació dels cursos 2n, 3r i 4t del Grau en Biotecnologia, mentres es desinfecten les aules i laboratoris corresponents.

 

Segons han explicat les mateixes fonts, la majoria de les persones citades per a fer-se les proves són estudiants residents en el col·legi major Galileu Galilei, a on es troben allotjats uns 650 alumnes.

 

Un alumne de Biotecnologia, el primer contagi

Va ser un alumne del grau de Biotecnologia qui divendres passat va cridar a la universitat per a dir que no anava a anar a classe perquè «havia donat positiu», per això la UPV va iniciar el rastreig dels seus contactes estrets i alguns van donar positiu. Per este motiu es repetix la prova a tots i este dijous s’han confirmat 23 positius.

 

Este dimecres, alguns alumnes allotjats en el mateix col·legi van acudir al centre mèdic de la UPV amb «símptomes que podien ser compatibles amb coronavirus i se’ls va fer un test ràpid», i quatre d’ells, dos d’ells també estudien el Grau de Biotecnologia, també van donar positiu.

 

La direcció de la Universitat va donar l’alerta a Salut Pública i es va acordar confinar als alumnes i als contactes estrets en les habitacions del col·legi Galileu Galilei.

 

‘DeteCCovid’, la nova ferramenta de la UPV

El servici de prevenció de la UPV ha decidit passar a formació per internet alguns cursos d’este grau, mentres es desinfecten les aules i els laboratoris, i estan a l’espera dels resultats per a saber «si cal adoptar alguna mesura més».

 

La UPV ha informat també que ha posat en marxa ‘DeteCCovid’, una ferramenta informàtica que permet rastrejar els telèfons mòbils de forma anònima i detectar a les persones pròximes a un cas positiu i per a donar-se d’alta, només cal donar el consentiment i connectar-se a la xarxa wifi de la Universitat.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.