Habiliten un pavelló de la UPV per a fer proves PCR a uns 700 estudiants

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha habilitat a primera hora d’este divendres les instal·lacions del pavelló de bàsquet a on es faran proves PCR a uns 700 estudiants, després de confirmar-se més d’una vintena de casos positius de Covid-19 entre universitaris del campus de Vera.

 

Segons han informat fonts de la universitat, Salut Pública ha fet un llistat de possibles contactes amb les persones contagiades que han sigut citats en les instal·lacions deportives del campus universitari per a fer-se les proves PCR.

 

Les dades oficials oferides per la universitat, fins a este dijous confirmaven quatre casos d’estudiants residents en el Col·legi Major Galileu Galilei23 alumnes de diferents titulacions de la universitat que s’impartixen en el campus de Vera, en València, contactes estrets del primer dels casos detectats.

 

Confinats en les seues habitacions

Com a mesura de contenció, després d’acordar-ho amb Salut Pública, s’ha decidit confinar a 43 residents del Col·legi Major, una institució privada situada en el campus de Vera de la Universitat, en les seues habitacions. Tretze d’estos 43 són positius.

 

A demés, en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural, a on estudia el primer alumne detectat, s’ha decidit passar a telemàtica la formació dels cursos 2n, 3r i 4t del Grau en Biotecnologia, mentres es desinfecten les aules i laboratoris corresponents.

 

Segons han explicat les mateixes fonts, la majoria de les persones citades per a fer-se les proves són estudiants residents en el col·legi major Galileu Galilei, a on es troben allotjats uns 650 alumnes.

 

Un alumne de Biotecnologia, el primer contagi

Va ser un alumne del grau de Biotecnologia qui divendres passat va cridar a la universitat per a dir que no anava a anar a classe perquè «havia donat positiu», per això la UPV va iniciar el rastreig dels seus contactes estrets i alguns van donar positiu. Per este motiu es repetix la prova a tots i este dijous s’han confirmat 23 positius.

 

Este dimecres, alguns alumnes allotjats en el mateix col·legi van acudir al centre mèdic de la UPV amb «símptomes que podien ser compatibles amb coronavirus i se’ls va fer un test ràpid», i quatre d’ells, dos d’ells també estudien el Grau de Biotecnologia, també van donar positiu.

 

La direcció de la Universitat va donar l’alerta a Salut Pública i es va acordar confinar als alumnes i als contactes estrets en les habitacions del col·legi Galileu Galilei.

 

‘DeteCCovid’, la nova ferramenta de la UPV

El servici de prevenció de la UPV ha decidit passar a formació per internet alguns cursos d’este grau, mentres es desinfecten les aules i els laboratoris, i estan a l’espera dels resultats per a saber «si cal adoptar alguna mesura més».

 

La UPV ha informat també que ha posat en marxa ‘DeteCCovid’, una ferramenta informàtica que permet rastrejar els telèfons mòbils de forma anònima i detectar a les persones pròximes a un cas positiu i per a donar-se d’alta, només cal donar el consentiment i connectar-se a la xarxa wifi de la Universitat.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.