Habiliten un pavelló de la UPV per a fer proves PCR a uns 700 estudiants

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha habilitat a primera hora d’este divendres les instal·lacions del pavelló de bàsquet a on es faran proves PCR a uns 700 estudiants, després de confirmar-se més d’una vintena de casos positius de Covid-19 entre universitaris del campus de Vera.

 

Segons han informat fonts de la universitat, Salut Pública ha fet un llistat de possibles contactes amb les persones contagiades que han sigut citats en les instal·lacions deportives del campus universitari per a fer-se les proves PCR.

 

Les dades oficials oferides per la universitat, fins a este dijous confirmaven quatre casos d’estudiants residents en el Col·legi Major Galileu Galilei23 alumnes de diferents titulacions de la universitat que s’impartixen en el campus de Vera, en València, contactes estrets del primer dels casos detectats.

 

Confinats en les seues habitacions

Com a mesura de contenció, després d’acordar-ho amb Salut Pública, s’ha decidit confinar a 43 residents del Col·legi Major, una institució privada situada en el campus de Vera de la Universitat, en les seues habitacions. Tretze d’estos 43 són positius.

 

A demés, en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural, a on estudia el primer alumne detectat, s’ha decidit passar a telemàtica la formació dels cursos 2n, 3r i 4t del Grau en Biotecnologia, mentres es desinfecten les aules i laboratoris corresponents.

 

Segons han explicat les mateixes fonts, la majoria de les persones citades per a fer-se les proves són estudiants residents en el col·legi major Galileu Galilei, a on es troben allotjats uns 650 alumnes.

 

Un alumne de Biotecnologia, el primer contagi

Va ser un alumne del grau de Biotecnologia qui divendres passat va cridar a la universitat per a dir que no anava a anar a classe perquè «havia donat positiu», per això la UPV va iniciar el rastreig dels seus contactes estrets i alguns van donar positiu. Per este motiu es repetix la prova a tots i este dijous s’han confirmat 23 positius.

 

Este dimecres, alguns alumnes allotjats en el mateix col·legi van acudir al centre mèdic de la UPV amb «símptomes que podien ser compatibles amb coronavirus i se’ls va fer un test ràpid», i quatre d’ells, dos d’ells també estudien el Grau de Biotecnologia, també van donar positiu.

 

La direcció de la Universitat va donar l’alerta a Salut Pública i es va acordar confinar als alumnes i als contactes estrets en les habitacions del col·legi Galileu Galilei.

 

‘DeteCCovid’, la nova ferramenta de la UPV

El servici de prevenció de la UPV ha decidit passar a formació per internet alguns cursos d’este grau, mentres es desinfecten les aules i els laboratoris, i estan a l’espera dels resultats per a saber «si cal adoptar alguna mesura més».

 

La UPV ha informat també que ha posat en marxa ‘DeteCCovid’, una ferramenta informàtica que permet rastrejar els telèfons mòbils de forma anònima i detectar a les persones pròximes a un cas positiu i per a donar-se d’alta, només cal donar el consentiment i connectar-se a la xarxa wifi de la Universitat.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.