Pedro Sánchez aclarix si canviarà l’horari dels supermercats

 

Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.

 

Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien sol·licitat la mesura este dimecres, 1 d’abril, la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, ha descartat esta proposta sindical en una roda de premsa telemàtica des de Moncloa.

 

«Limitar els horaris comercials en este moment, i d’esta manera ho hem fet saber a les delegacions del govern, considerem que no és una mesura necessària», ha apuntat Maroto. A demés, la ministra ha demanat als ciutadans que facen «una compra responsable» de cara als dies festius de Setmana Santa.

 

UGT i CCOO demanen restringir els horaris

La carta d’UGT i CCOO diu que «ha de ser compatible la garantia d’accés a productes bàsics amb la seguretat i salut de les plantilles i, per extensió, de la ciutadania. Creiem que han de restringir i racionalitzar els horaris d’atenció en supermercats i grans superfícies comercials durant els dies festius». Per la seua banda, el secretari general de CCOO Servicis, José María Martínez, va dir fa uns dies que s’han d’establir torns de treball «més curts».

 

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoservicis i Supermercats (ASEDA) i l’Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) han afirmat el següent: «Les nostres empreses estan preparades i el proveïment i obertura dels supermercats està perfectament garantit en qualsevol regió del territori, Península, els dos arxipèlags i les dos ciutats autònomes, tant en l’escenari actual com si s’elevara el nivell d’emergència».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.