Petru, un bebé contagiat de Covid-19 poc després de nàixer, deixa l’UCI després de 70 dies ingressat

 

Petru, un bebé que va ingressar en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Vithas 9 d’Octubre de València als nou dies de nàixer després de contraure coronavirus, acaba de rebre l’alta hospitalària i eixir de la unitat de crítics 70 dies després. Es tracta d’un dels «casos excepcionals» en els que el coronavirus ha afectat tant un menor, fins al punt d’haver de traslladar-li a una unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Ara, segons ha informat l’hospital en un comunicat, el 9 d’Octubre ha viscut un moment «molt emotiu» amb l’alta hospitalària de Petru, que ja es troba «completament recuperat» després de 70 dies ingressat i que ha eixit del centre adormit i entre aplaudiments del personal.

 

 

El bebé va nàixer en Vithas València 9 d’Octubre en «perfectes condicions», però quan es va traslladar a casa al costat de sa mare, el seu germà era portador de la malaltia de manera asimptomàtica. El nounat es va contagiar i va començar a empitjorar el seu estat.

 

La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora

Els seus pares, Cristina i José, li van portar a urgències pediàtriques de Vithas València 9 d’Octubre i l’equip mèdic va decidir traslladar-lo a l’UCI pediàtrica a on es va confirmar que havia contret la malaltia per Covid-19.

 

Petru inicialment va presentar problemes respiratoris i, posteriorment, dificultat en l’alimentació, cosa que ha requerit un complex procés de rehabilitació. La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora i, de fet, al principi, els seus papes sol podien vore’l per videoconferència.

 

Segons el centre, la situació viscuda ha sigut «angoixant» fins que el bebé per fi va donar negatiu i els seus pares van poder estar al seu costat. En rebre l’alta, els treballadors han fer un corredor per a acomiadar a Petru i la seua mamà entre aplaudiments, missatges d’ànim i emoció per a mostrar-li tot el seu afecte.

 

A la seua eixida, la mare, entre llàgrimes, ha oferit un «gràcies de cor» i ha assegurat «haver-se sentit molt recolzada en tot moment per tot el personal» i ha destacat que «mai, ni ella ni la seua família, oblidaran la solidaritat i les mostres d’afecte demostrat per tot el centre hospitalari».

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU