Petru, un bebé contagiat de Covid-19 poc després de nàixer, deixa l’UCI després de 70 dies ingressat

 

Petru, un bebé que va ingressar en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Vithas 9 d’Octubre de València als nou dies de nàixer després de contraure coronavirus, acaba de rebre l’alta hospitalària i eixir de la unitat de crítics 70 dies després. Es tracta d’un dels «casos excepcionals» en els que el coronavirus ha afectat tant un menor, fins al punt d’haver de traslladar-li a una unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Ara, segons ha informat l’hospital en un comunicat, el 9 d’Octubre ha viscut un moment «molt emotiu» amb l’alta hospitalària de Petru, que ja es troba «completament recuperat» després de 70 dies ingressat i que ha eixit del centre adormit i entre aplaudiments del personal.

 

 

El bebé va nàixer en Vithas València 9 d’Octubre en «perfectes condicions», però quan es va traslladar a casa al costat de sa mare, el seu germà era portador de la malaltia de manera asimptomàtica. El nounat es va contagiar i va començar a empitjorar el seu estat.

 

La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora

Els seus pares, Cristina i José, li van portar a urgències pediàtriques de Vithas València 9 d’Octubre i l’equip mèdic va decidir traslladar-lo a l’UCI pediàtrica a on es va confirmar que havia contret la malaltia per Covid-19.

 

Petru inicialment va presentar problemes respiratoris i, posteriorment, dificultat en l’alimentació, cosa que ha requerit un complex procés de rehabilitació. La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora i, de fet, al principi, els seus papes sol podien vore’l per videoconferència.

 

Segons el centre, la situació viscuda ha sigut «angoixant» fins que el bebé per fi va donar negatiu i els seus pares van poder estar al seu costat. En rebre l’alta, els treballadors han fer un corredor per a acomiadar a Petru i la seua mamà entre aplaudiments, missatges d’ànim i emoció per a mostrar-li tot el seu afecte.

 

A la seua eixida, la mare, entre llàgrimes, ha oferit un «gràcies de cor» i ha assegurat «haver-se sentit molt recolzada en tot moment per tot el personal» i ha destacat que «mai, ni ella ni la seua família, oblidaran la solidaritat i les mostres d’afecte demostrat per tot el centre hospitalari».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

Juanfran Pérez Llorca ha instat les forces de la dreta a entendre's a Extremadura i Aragó per a articular govern, en considerar que les urnes van apuntar a eixa majoria. Ha demanat acords ràpids i ha admés que no és el més indicat per a donar consells, malgrat que en la Comunitat Valenciana governa amb suport de Vox.

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.