10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Petru, un bebé contagiat de Covid-19 poc després de nàixer, deixa l’UCI després de 70 dies ingressat

 

Petru, un bebé que va ingressar en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Vithas 9 d’Octubre de València als nou dies de nàixer després de contraure coronavirus, acaba de rebre l’alta hospitalària i eixir de la unitat de crítics 70 dies després. Es tracta d’un dels «casos excepcionals» en els que el coronavirus ha afectat tant un menor, fins al punt d’haver de traslladar-li a una unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Ara, segons ha informat l’hospital en un comunicat, el 9 d’Octubre ha viscut un moment «molt emotiu» amb l’alta hospitalària de Petru, que ja es troba «completament recuperat» després de 70 dies ingressat i que ha eixit del centre adormit i entre aplaudiments del personal.

 

 

El bebé va nàixer en Vithas València 9 d’Octubre en «perfectes condicions», però quan es va traslladar a casa al costat de sa mare, el seu germà era portador de la malaltia de manera asimptomàtica. El nounat es va contagiar i va començar a empitjorar el seu estat.

 

La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora

Els seus pares, Cristina i José, li van portar a urgències pediàtriques de Vithas València 9 d’Octubre i l’equip mèdic va decidir traslladar-lo a l’UCI pediàtrica a on es va confirmar que havia contret la malaltia per Covid-19.

 

Petru inicialment va presentar problemes respiratoris i, posteriorment, dificultat en l’alimentació, cosa que ha requerit un complex procés de rehabilitació. La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora i, de fet, al principi, els seus papes sol podien vore’l per videoconferència.

 

Segons el centre, la situació viscuda ha sigut «angoixant» fins que el bebé per fi va donar negatiu i els seus pares van poder estar al seu costat. En rebre l’alta, els treballadors han fer un corredor per a acomiadar a Petru i la seua mamà entre aplaudiments, missatges d’ànim i emoció per a mostrar-li tot el seu afecte.

 

A la seua eixida, la mare, entre llàgrimes, ha oferit un «gràcies de cor» i ha assegurat «haver-se sentit molt recolzada en tot moment per tot el personal» i ha destacat que «mai, ni ella ni la seua família, oblidaran la solidaritat i les mostres d’afecte demostrat per tot el centre hospitalari».

Últimes notícies

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.