11.2 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Les primeres hores de l’alta del pacient de l’UCI-COVID tractat amb ozonoteràpia

 

Del seu cas es van fer ressò, fòrums de metges de tot el món, ja que la polèmica generada per la decisió d’un jutge d’atendre la petició de la família d’aplicar-li ozonoteràpia quan era a l’UCI ingressat per Covid-19 va enfrontar a la comunitat mèdica.

Però amb tot, Juanfran, El pacient de l’Hospital de la Plana de Vila-real va complir ahir a la vesprada les seues primeres 24 hores fora de centre hospitalari. “Hui ha estat un dia de moltes emocions i sobretot d’estar amb els xiquets”, explica la seua esposa Vanesa a València Diari, Mentre comenta que “ara està descansant” i ens envia per WhatsApp la foto que demostra que, per fi, Juanfran està al seu costat.

Va rebre l’alta este dimarts a la vesprada. Després de més de dos mesos hospitalitzat, la majoria d’ells a l’UCI i després de 21 dies en coma induït, Juanfran camina ara amb ajuda d’una crossa “però s’està recuperant perfectament”, com afirma a este mitjà el metge responsable d’administrar l’ozonoteràpia, el doctor Juan Carlos Pérez Olmedo.

Este mateix metge que va dirigir el “polèmic” tractament que se li va administrar a petició de la seua esposa, la Vanessa, entre el dia 15 d’agost i l’1 de setembre, moment en què va finalitzar el període acordat pel jutge, assegura que el cas de Juanfran “farà que es plantegen moltes coses entre els que han qüestionat tant esta opció”.

“Al menys pot fer reflexionar perquè es tinga en consideració este tractament de què tantes coses s’ha dit estos dies i a què se l’ha acusat fins i tot de pseudociència“, afegeix

No obstant això, l’important, com destaca el mateix facultatiu és que Juanfran, “esta vesprada no està a casa, crec que deu estar fent algunes gestions, em sembla que volia anar a recollir la seua filla”, comenta sense ocultar la seua satisfacció per la millora.

De moment, sabem que “ahir va demanar pizza“, fa broma el doctor, que està en constant contacte amb la família del seu pacient, tot i que també reconeix que ara “caldrà esperar a l’almenys un any per veure com estan els seus pulmons i com està la fibrosi pulmonar “malgrat que recorda que” deu dies després d’iniciar el tractament, el 25 d’agost, la millora ja era notable”.

Deu firmes mèdiques avalant el tractament

 

Amb tot, cal veure si les veus mèdiques enfrontades per l’aplicació de tractaments com l’ozonoteràpia s’asserenen o segueixen ressorgint en un debat obert. Uns posicionaments que en molts moments van transcendir l’àmbit mèdic i van arribar a confondre amb el social, qüestionant per una banda, els drets dels pacients a triar i sembrant, de l’altra, un notable malestar en molts sectors de treballadors sanitaris que van assegurar sentir-se “desprestigiats”, o” mancats de reconeixement i de respecte pel seu treball”.

De moment, deu reconeguts noms de la medicina han volgut signar una carta en què asseguren que este cas mostra que “si hi ha una evidència que este tractament funciona” i conclouen que a el menys, “cal tenir-ho en compte” sobretot en situacions extremes com la de Juanfran.

“Este cas es publicarà en revistes mèdiques i serà una aportació més a tot el dossier del que s’està fent”, assegura el Dr. Pérez Olmedo, que afegeix que “ara mateix”, l’autorització del tractament depén de la voluntat de el cap de servei o d’un jutge com va passar en este cas”.

 

L’agraïment de Juanfran

 

D’altra banda, l’evolució d’este ja “singular” pacient, en termes de la millora que ha permés que la seua doctora li donés l’alta, queda per als especialistes però més enllà de les interpretacions, Juanfran ha tingut molt clar, com recollia el diari ‘El Mundo’, a l’eixida de l’hospital “l’agraïment a el personal de l’Hospital Universitari La Plana (…) especialment a la planta de Pneumologia”.

Últimes notícies

Vox rebutja el ‘circ mediàtic’ i negociarà amb discreció amb el PP en la Comunitat Valenciana

Vox ha assegurat que evitarà el 'circ mediàtic' i que negociarà 'amb discreció' amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón. Demana al PP un candidat per a obrir una negociació ordenada i centrada en l'estabilitat.

Manifestació el 29 de novembre a València exigirà l’enjudiciament de Mazón i la reconstrucció després de la DANA

Organitzacions socials convoquen una marxa el 29 de novembre a València per a exigir l'enjudiciament de Carlos Mazón i la reconstrucció social després de la DANA. Hi haurà concentracions l'11 i 17 i una campanya de plantació d'oliveres en memòria i solidaritat.

El Atticgo Elx repetix triomf a Skopje (19-25) i segella el passe a octaus

L'equip il·licità ha vençut de nou al HC Gjorche Petrov-WHC AD Skopje i ha aconseguit el bitllet a octaus de la EHF Copa Europea amb un global de +9.

El Circuit Ricardo Tormo decidix el títol de Moto2 entre Diogo Moreira i Manu González

El GP Motul de la Comunitat Valenciana (14-16 de novembre) tanca la temporada amb el títol de Moto2 en joc entre Diogo Moreira i Manu González, separats per 24 punts.

El PSPV ha acusat el PP d’abandonar els mercats municipals de València

El PSPV ha denunciat deterioració, avaries i falta de manteniment en els mercats municipals de València. Ruzafa s'ha convertit en l'exemple més visible per un ascensor inoperatiu durant mesos.

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.