Les primeres hores de l’alta del pacient de l’UCI-COVID tractat amb ozonoteràpia

 

Del seu cas es van fer ressò, fòrums de metges de tot el món, ja que la polèmica generada per la decisió d’un jutge d’atendre la petició de la família d’aplicar-li ozonoteràpia quan era a l’UCI ingressat per Covid-19 va enfrontar a la comunitat mèdica.

Però amb tot, Juanfran, El pacient de l’Hospital de la Plana de Vila-real va complir ahir a la vesprada les seues primeres 24 hores fora de centre hospitalari. «Hui ha estat un dia de moltes emocions i sobretot d’estar amb els xiquets», explica la seua esposa Vanesa a València Diari, Mentre comenta que «ara està descansant» i ens envia per WhatsApp la foto que demostra que, per fi, Juanfran està al seu costat.

Va rebre l’alta este dimarts a la vesprada. Després de més de dos mesos hospitalitzat, la majoria d’ells a l’UCI i després de 21 dies en coma induït, Juanfran camina ara amb ajuda d’una crossa «però s’està recuperant perfectament», com afirma a este mitjà el metge responsable d’administrar l’ozonoteràpia, el doctor Juan Carlos Pérez Olmedo.

Este mateix metge que va dirigir el «polèmic» tractament que se li va administrar a petició de la seua esposa, la Vanessa, entre el dia 15 d’agost i l’1 de setembre, moment en què va finalitzar el període acordat pel jutge, assegura que el cas de Juanfran «farà que es plantegen moltes coses entre els que han qüestionat tant esta opció».

«Al menys pot fer reflexionar perquè es tinga en consideració este tractament de què tantes coses s’ha dit estos dies i a què se l’ha acusat fins i tot de pseudociència«, afegeix

No obstant això, l’important, com destaca el mateix facultatiu és que Juanfran, «esta vesprada no està a casa, crec que deu estar fent algunes gestions, em sembla que volia anar a recollir la seua filla», comenta sense ocultar la seua satisfacció per la millora.

De moment, sabem que «ahir va demanar pizza«, fa broma el doctor, que està en constant contacte amb la família del seu pacient, tot i que també reconeix que ara «caldrà esperar a l’almenys un any per veure com estan els seus pulmons i com està la fibrosi pulmonar «malgrat que recorda que» deu dies després d’iniciar el tractament, el 25 d’agost, la millora ja era notable».

Deu firmes mèdiques avalant el tractament

 

Amb tot, cal veure si les veus mèdiques enfrontades per l’aplicació de tractaments com l’ozonoteràpia s’asserenen o segueixen ressorgint en un debat obert. Uns posicionaments que en molts moments van transcendir l’àmbit mèdic i van arribar a confondre amb el social, qüestionant per una banda, els drets dels pacients a triar i sembrant, de l’altra, un notable malestar en molts sectors de treballadors sanitaris que van assegurar sentir-se «desprestigiats», o» mancats de reconeixement i de respecte pel seu treball».

De moment, deu reconeguts noms de la medicina han volgut signar una carta en què asseguren que este cas mostra que «si hi ha una evidència que este tractament funciona» i conclouen que a el menys, «cal tenir-ho en compte» sobretot en situacions extremes com la de Juanfran.

«Este cas es publicarà en revistes mèdiques i serà una aportació més a tot el dossier del que s’està fent», assegura el Dr. Pérez Olmedo, que afegeix que «ara mateix», l’autorització del tractament depén de la voluntat de el cap de servei o d’un jutge com va passar en este cas».

 

L’agraïment de Juanfran

 

D’altra banda, l’evolució d’este ja «singular» pacient, en termes de la millora que ha permés que la seua doctora li donés l’alta, queda per als especialistes però més enllà de les interpretacions, Juanfran ha tingut molt clar, com recollia el diari ‘El Mundo’, a l’eixida de l’hospital «l’agraïment a el personal de l’Hospital Universitari La Plana (…) especialment a la planta de Pneumologia».

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.