Les primeres hores de l’alta del pacient de l’UCI-COVID tractat amb ozonoteràpia

 

Del seu cas es van fer ressò, fòrums de metges de tot el món, ja que la polèmica generada per la decisió d’un jutge d’atendre la petició de la família d’aplicar-li ozonoteràpia quan era a l’UCI ingressat per Covid-19 va enfrontar a la comunitat mèdica.

Però amb tot, Juanfran, El pacient de l’Hospital de la Plana de Vila-real va complir ahir a la vesprada les seues primeres 24 hores fora de centre hospitalari. «Hui ha estat un dia de moltes emocions i sobretot d’estar amb els xiquets», explica la seua esposa Vanesa a València Diari, Mentre comenta que «ara està descansant» i ens envia per WhatsApp la foto que demostra que, per fi, Juanfran està al seu costat.

Va rebre l’alta este dimarts a la vesprada. Després de més de dos mesos hospitalitzat, la majoria d’ells a l’UCI i després de 21 dies en coma induït, Juanfran camina ara amb ajuda d’una crossa «però s’està recuperant perfectament», com afirma a este mitjà el metge responsable d’administrar l’ozonoteràpia, el doctor Juan Carlos Pérez Olmedo.

Este mateix metge que va dirigir el «polèmic» tractament que se li va administrar a petició de la seua esposa, la Vanessa, entre el dia 15 d’agost i l’1 de setembre, moment en què va finalitzar el període acordat pel jutge, assegura que el cas de Juanfran «farà que es plantegen moltes coses entre els que han qüestionat tant esta opció».

«Al menys pot fer reflexionar perquè es tinga en consideració este tractament de què tantes coses s’ha dit estos dies i a què se l’ha acusat fins i tot de pseudociència«, afegeix

No obstant això, l’important, com destaca el mateix facultatiu és que Juanfran, «esta vesprada no està a casa, crec que deu estar fent algunes gestions, em sembla que volia anar a recollir la seua filla», comenta sense ocultar la seua satisfacció per la millora.

De moment, sabem que «ahir va demanar pizza«, fa broma el doctor, que està en constant contacte amb la família del seu pacient, tot i que també reconeix que ara «caldrà esperar a l’almenys un any per veure com estan els seus pulmons i com està la fibrosi pulmonar «malgrat que recorda que» deu dies després d’iniciar el tractament, el 25 d’agost, la millora ja era notable».

Deu firmes mèdiques avalant el tractament

 

Amb tot, cal veure si les veus mèdiques enfrontades per l’aplicació de tractaments com l’ozonoteràpia s’asserenen o segueixen ressorgint en un debat obert. Uns posicionaments que en molts moments van transcendir l’àmbit mèdic i van arribar a confondre amb el social, qüestionant per una banda, els drets dels pacients a triar i sembrant, de l’altra, un notable malestar en molts sectors de treballadors sanitaris que van assegurar sentir-se «desprestigiats», o» mancats de reconeixement i de respecte pel seu treball».

De moment, deu reconeguts noms de la medicina han volgut signar una carta en què asseguren que este cas mostra que «si hi ha una evidència que este tractament funciona» i conclouen que a el menys, «cal tenir-ho en compte» sobretot en situacions extremes com la de Juanfran.

«Este cas es publicarà en revistes mèdiques i serà una aportació més a tot el dossier del que s’està fent», assegura el Dr. Pérez Olmedo, que afegeix que «ara mateix», l’autorització del tractament depén de la voluntat de el cap de servei o d’un jutge com va passar en este cas».

 

L’agraïment de Juanfran

 

D’altra banda, l’evolució d’este ja «singular» pacient, en termes de la millora que ha permés que la seua doctora li donés l’alta, queda per als especialistes però més enllà de les interpretacions, Juanfran ha tingut molt clar, com recollia el diari ‘El Mundo’, a l’eixida de l’hospital «l’agraïment a el personal de l’Hospital Universitari La Plana (…) especialment a la planta de Pneumologia».

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.