Les primeres hores de l’alta del pacient de l’UCI-COVID tractat amb ozonoteràpia

 

Del seu cas es van fer ressò, fòrums de metges de tot el món, ja que la polèmica generada per la decisió d’un jutge d’atendre la petició de la família d’aplicar-li ozonoteràpia quan era a l’UCI ingressat per Covid-19 va enfrontar a la comunitat mèdica.

Però amb tot, Juanfran, El pacient de l’Hospital de la Plana de Vila-real va complir ahir a la vesprada les seues primeres 24 hores fora de centre hospitalari. «Hui ha estat un dia de moltes emocions i sobretot d’estar amb els xiquets», explica la seua esposa Vanesa a València Diari, Mentre comenta que «ara està descansant» i ens envia per WhatsApp la foto que demostra que, per fi, Juanfran està al seu costat.

Va rebre l’alta este dimarts a la vesprada. Després de més de dos mesos hospitalitzat, la majoria d’ells a l’UCI i després de 21 dies en coma induït, Juanfran camina ara amb ajuda d’una crossa «però s’està recuperant perfectament», com afirma a este mitjà el metge responsable d’administrar l’ozonoteràpia, el doctor Juan Carlos Pérez Olmedo.

Este mateix metge que va dirigir el «polèmic» tractament que se li va administrar a petició de la seua esposa, la Vanessa, entre el dia 15 d’agost i l’1 de setembre, moment en què va finalitzar el període acordat pel jutge, assegura que el cas de Juanfran «farà que es plantegen moltes coses entre els que han qüestionat tant esta opció».

«Al menys pot fer reflexionar perquè es tinga en consideració este tractament de què tantes coses s’ha dit estos dies i a què se l’ha acusat fins i tot de pseudociència«, afegeix

No obstant això, l’important, com destaca el mateix facultatiu és que Juanfran, «esta vesprada no està a casa, crec que deu estar fent algunes gestions, em sembla que volia anar a recollir la seua filla», comenta sense ocultar la seua satisfacció per la millora.

De moment, sabem que «ahir va demanar pizza«, fa broma el doctor, que està en constant contacte amb la família del seu pacient, tot i que també reconeix que ara «caldrà esperar a l’almenys un any per veure com estan els seus pulmons i com està la fibrosi pulmonar «malgrat que recorda que» deu dies després d’iniciar el tractament, el 25 d’agost, la millora ja era notable».

Deu firmes mèdiques avalant el tractament

 

Amb tot, cal veure si les veus mèdiques enfrontades per l’aplicació de tractaments com l’ozonoteràpia s’asserenen o segueixen ressorgint en un debat obert. Uns posicionaments que en molts moments van transcendir l’àmbit mèdic i van arribar a confondre amb el social, qüestionant per una banda, els drets dels pacients a triar i sembrant, de l’altra, un notable malestar en molts sectors de treballadors sanitaris que van assegurar sentir-se «desprestigiats», o» mancats de reconeixement i de respecte pel seu treball».

De moment, deu reconeguts noms de la medicina han volgut signar una carta en què asseguren que este cas mostra que «si hi ha una evidència que este tractament funciona» i conclouen que a el menys, «cal tenir-ho en compte» sobretot en situacions extremes com la de Juanfran.

«Este cas es publicarà en revistes mèdiques i serà una aportació més a tot el dossier del que s’està fent», assegura el Dr. Pérez Olmedo, que afegeix que «ara mateix», l’autorització del tractament depén de la voluntat de el cap de servei o d’un jutge com va passar en este cas».

 

L’agraïment de Juanfran

 

D’altra banda, l’evolució d’este ja «singular» pacient, en termes de la millora que ha permés que la seua doctora li donés l’alta, queda per als especialistes però més enllà de les interpretacions, Juanfran ha tingut molt clar, com recollia el diari ‘El Mundo’, a l’eixida de l’hospital «l’agraïment a el personal de l’Hospital Universitari La Plana (…) especialment a la planta de Pneumologia».

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.