Les primeres hores de l’alta del pacient de l’UCI-COVID tractat amb ozonoteràpia

 

Del seu cas es van fer ressò, fòrums de metges de tot el món, ja que la polèmica generada per la decisió d’un jutge d’atendre la petició de la família d’aplicar-li ozonoteràpia quan era a l’UCI ingressat per Covid-19 va enfrontar a la comunitat mèdica.

Però amb tot, Juanfran, El pacient de l’Hospital de la Plana de Vila-real va complir ahir a la vesprada les seues primeres 24 hores fora de centre hospitalari. «Hui ha estat un dia de moltes emocions i sobretot d’estar amb els xiquets», explica la seua esposa Vanesa a València Diari, Mentre comenta que «ara està descansant» i ens envia per WhatsApp la foto que demostra que, per fi, Juanfran està al seu costat.

Va rebre l’alta este dimarts a la vesprada. Després de més de dos mesos hospitalitzat, la majoria d’ells a l’UCI i després de 21 dies en coma induït, Juanfran camina ara amb ajuda d’una crossa «però s’està recuperant perfectament», com afirma a este mitjà el metge responsable d’administrar l’ozonoteràpia, el doctor Juan Carlos Pérez Olmedo.

Este mateix metge que va dirigir el «polèmic» tractament que se li va administrar a petició de la seua esposa, la Vanessa, entre el dia 15 d’agost i l’1 de setembre, moment en què va finalitzar el període acordat pel jutge, assegura que el cas de Juanfran «farà que es plantegen moltes coses entre els que han qüestionat tant esta opció».

«Al menys pot fer reflexionar perquè es tinga en consideració este tractament de què tantes coses s’ha dit estos dies i a què se l’ha acusat fins i tot de pseudociència«, afegeix

No obstant això, l’important, com destaca el mateix facultatiu és que Juanfran, «esta vesprada no està a casa, crec que deu estar fent algunes gestions, em sembla que volia anar a recollir la seua filla», comenta sense ocultar la seua satisfacció per la millora.

De moment, sabem que «ahir va demanar pizza«, fa broma el doctor, que està en constant contacte amb la família del seu pacient, tot i que també reconeix que ara «caldrà esperar a l’almenys un any per veure com estan els seus pulmons i com està la fibrosi pulmonar «malgrat que recorda que» deu dies després d’iniciar el tractament, el 25 d’agost, la millora ja era notable».

Deu firmes mèdiques avalant el tractament

 

Amb tot, cal veure si les veus mèdiques enfrontades per l’aplicació de tractaments com l’ozonoteràpia s’asserenen o segueixen ressorgint en un debat obert. Uns posicionaments que en molts moments van transcendir l’àmbit mèdic i van arribar a confondre amb el social, qüestionant per una banda, els drets dels pacients a triar i sembrant, de l’altra, un notable malestar en molts sectors de treballadors sanitaris que van assegurar sentir-se «desprestigiats», o» mancats de reconeixement i de respecte pel seu treball».

De moment, deu reconeguts noms de la medicina han volgut signar una carta en què asseguren que este cas mostra que «si hi ha una evidència que este tractament funciona» i conclouen que a el menys, «cal tenir-ho en compte» sobretot en situacions extremes com la de Juanfran.

«Este cas es publicarà en revistes mèdiques i serà una aportació més a tot el dossier del que s’està fent», assegura el Dr. Pérez Olmedo, que afegeix que «ara mateix», l’autorització del tractament depén de la voluntat de el cap de servei o d’un jutge com va passar en este cas».

 

L’agraïment de Juanfran

 

D’altra banda, l’evolució d’este ja «singular» pacient, en termes de la millora que ha permés que la seua doctora li donés l’alta, queda per als especialistes però més enllà de les interpretacions, Juanfran ha tingut molt clar, com recollia el diari ‘El Mundo’, a l’eixida de l’hospital «l’agraïment a el personal de l’Hospital Universitari La Plana (…) especialment a la planta de Pneumologia».

Últimes notícies

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.