Puig advoca per «analitzar el que ha donat de sí» l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat per «avaluar l’estat d’alarma per a analitzar bé el que ha donat de si amb l’objectiu de vore en quina manera es pot orientar una ampliació», al mateix temps que ha mantingut la petició de poder avançar el toc de queda més enllà de les 22.00 hores.

 

Ho ha assenyalat el cap de l’executiu valencià en una entrevista en el programa de ràdio ‘Herrera en COPE’, a on ha apuntat que la Generalitat defensarà esta línia en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat, el primer amb Carolina Darias al capdavant d’esta cartera. Per a Puig, la decisió ha de ser per a tot el país, ja que «això no va de guerrejar cada un a la seua».

 

No obstant això, ha apuntat que «no hi ha mesures definitives, excepte no tindre cap relació amb ningú» alguna cosa que «no és l’horitzó d’una societat com la nostra». No obstant això, sí que considera que «hi ha mesures com rebaixar l’horari del toc de queda que ajuden a la conscienciació i a la sensació que hem de tindre tots de corresponsabilitat per a eixir de la pandèmia».

 

Preguntat sobre si considera que l’exministre Salvador Illa es va negar a avançar el toc de queda perquè això no suposara un ajornament de les eleccions catalanes a les que es presenta, Puig ha considerat que «dos hores de toc de queda no deriven necessàriament en una decisió d’estes característiques. Si fora per això, hi hauria altres solucions des del punt de vista electoral», ha agregat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.