Puig advoca per «analitzar el que ha donat de sí» l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat per «avaluar l’estat d’alarma per a analitzar bé el que ha donat de si amb l’objectiu de vore en quina manera es pot orientar una ampliació», al mateix temps que ha mantingut la petició de poder avançar el toc de queda més enllà de les 22.00 hores.

 

Ho ha assenyalat el cap de l’executiu valencià en una entrevista en el programa de ràdio ‘Herrera en COPE’, a on ha apuntat que la Generalitat defensarà esta línia en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat, el primer amb Carolina Darias al capdavant d’esta cartera. Per a Puig, la decisió ha de ser per a tot el país, ja que «això no va de guerrejar cada un a la seua».

 

No obstant això, ha apuntat que «no hi ha mesures definitives, excepte no tindre cap relació amb ningú» alguna cosa que «no és l’horitzó d’una societat com la nostra». No obstant això, sí que considera que «hi ha mesures com rebaixar l’horari del toc de queda que ajuden a la conscienciació i a la sensació que hem de tindre tots de corresponsabilitat per a eixir de la pandèmia».

 

Preguntat sobre si considera que l’exministre Salvador Illa es va negar a avançar el toc de queda perquè això no suposara un ajornament de les eleccions catalanes a les que es presenta, Puig ha considerat que «dos hores de toc de queda no deriven necessàriament en una decisió d’estes característiques. Si fora per això, hi hauria altres solucions des del punt de vista electoral», ha agregat.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.