Ximo Puig convoca este dimarts a la comissió interdepartamental per a estudiar noves restriccions

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha convocat per a este dimarts a les 13.00 hores una reunió de la comissió interdepartamental per a la prevenció i actualització enfront de la Covid-19 per a analitzar les últimes dades i estudiar la possibilitat d’aplicar noves mesures, segons ha informat fonts de Presidència.

 

Este dilluns, el ‘president’ ha apuntat que el 56% dels contagis es produixen en l’àmbit domiciliari o en l’estricta intimitat. Per això, ha defensat que «estem en l’estadi de la corresponsabilitat», encara que no ha descartat en absolut noves mesures.

 

A demés, en un missatge institucional este diumenge, el cap del Consell va avançar que la Generalitat adoptarà mesures «encara més restrictives» en l’àmbit de la competència autonòmica si és necessari i «des del convenciment que no hi ha disjuntiva entre salut i economia ni mesures neutres ni innòcues».

 

Puig va qualificar d’extrem un confinament prolongat en casa perquè tindria greus efectes secundaris i «només podria decretar-ho el Govern espanyol, que en este moment el descarta».

 

El ‘president’ va afirmar que tota mesura «té un cost, un mal i un impacte social, físic i psicològic», per això va defensar que «s’han de ponderar des del rigor màxim, encertant el moment i atés el bé col·lectiu». «En això ha estat, està i estarà la Generalitat, des de la responsabilitat institucional», va remarcar.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.