Ximo Puig convoca este dimarts a la comissió interdepartamental per a estudiar noves restriccions

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha convocat per a este dimarts a les 13.00 hores una reunió de la comissió interdepartamental per a la prevenció i actualització enfront de la Covid-19 per a analitzar les últimes dades i estudiar la possibilitat d’aplicar noves mesures, segons ha informat fonts de Presidència.

 

Este dilluns, el ‘president’ ha apuntat que el 56% dels contagis es produixen en l’àmbit domiciliari o en l’estricta intimitat. Per això, ha defensat que «estem en l’estadi de la corresponsabilitat», encara que no ha descartat en absolut noves mesures.

 

A demés, en un missatge institucional este diumenge, el cap del Consell va avançar que la Generalitat adoptarà mesures «encara més restrictives» en l’àmbit de la competència autonòmica si és necessari i «des del convenciment que no hi ha disjuntiva entre salut i economia ni mesures neutres ni innòcues».

 

Puig va qualificar d’extrem un confinament prolongat en casa perquè tindria greus efectes secundaris i «només podria decretar-ho el Govern espanyol, que en este moment el descarta».

 

El ‘president’ va afirmar que tota mesura «té un cost, un mal i un impacte social, físic i psicològic», per això va defensar que «s’han de ponderar des del rigor màxim, encertant el moment i atés el bé col·lectiu». «En això ha estat, està i estarà la Generalitat, des de la responsabilitat institucional», va remarcar.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.