20.2 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Ximo Puig convoca este dimarts a la comissió interdepartamental per a estudiar noves restriccions

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha convocat per a este dimarts a les 13.00 hores una reunió de la comissió interdepartamental per a la prevenció i actualització enfront de la Covid-19 per a analitzar les últimes dades i estudiar la possibilitat d’aplicar noves mesures, segons ha informat fonts de Presidència.

 

Este dilluns, el ‘president’ ha apuntat que el 56% dels contagis es produixen en l’àmbit domiciliari o en l’estricta intimitat. Per això, ha defensat que «estem en l’estadi de la corresponsabilitat», encara que no ha descartat en absolut noves mesures.

 

A demés, en un missatge institucional este diumenge, el cap del Consell va avançar que la Generalitat adoptarà mesures «encara més restrictives» en l’àmbit de la competència autonòmica si és necessari i «des del convenciment que no hi ha disjuntiva entre salut i economia ni mesures neutres ni innòcues».

 

Puig va qualificar d’extrem un confinament prolongat en casa perquè tindria greus efectes secundaris i «només podria decretar-ho el Govern espanyol, que en este moment el descarta».

 

El ‘president’ va afirmar que tota mesura «té un cost, un mal i un impacte social, físic i psicològic», per això va defensar que «s’han de ponderar des del rigor màxim, encertant el moment i atés el bé col·lectiu». «En això ha estat, està i estarà la Generalitat, des de la responsabilitat institucional», va remarcar.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA requerix el tiquet de l’aparcament de Maribel Vilaplana

La magistrada que instruïx la causa per la DANA del 29 d'octubre ha demanat a l'empresa del pàrquing de la plaça de Tetuan el tiquet o un informe d'entrada i eixida. La petició arriba després de la declaració de la periodista, que no conservava el justificant i va facilitar la seua matrícula.

El Consell replica al Govern i afirma que només 1.123 milions han arribat després de la DANA

El Consell ha qüestionat les xifres del Govern sobre la reconstrucció després de la DANA i ha xifrat en 1.123 milions les ajudes efectivament rebudes. També ha denunciat 565 milions pendents i 34.000 famílies sense cobrar.

Transports reobrirà 10 km més de la C-3 entre València i Cheste pel GP de MotoGP

Transports reobrirà 10 km de la C-3 entre Aldaia i el baixador del Circuit de Cheste els dies 14, 15 i 16 de novembre. Renfe operarà 118 trens llançadora per al GP de MotoGP i des del dia 17 es recuperarà el servici fins a Loriguilla.

Juan Carlos Valderrama apel·la a la solidaritat interterritorial per a afrontar els incendis forestals

El conseller d'Emergències i Interior ha defés la cooperació entre territoris i la formació especialitzada per a millorar la prevenció i l'extinció. Ha posat com a exemple el MásterFuego i la recent coordinació durant els grans incendis de l'estiu.

Muñoz (PSPV) afirma que Juanfran Pérez Llorca està tacat per la tragèdia de la dana

Muñoz ha acusat a Juanfran Pérez Llorca d'estar 'tacat' per la tragèdia de la dana i ha lamentat que la seua primera cita siga davant la jutgessa i no en un debat d'investidura. A més, exigix a Carlos Mazón declarar en seu judicial, renunciar a l'aforament i reclama eleccions en la Comunitat Valenciana.

Vicente Lafuente, nou president de la CEV per aclamació a l’ésser l’únic candidat

Vicente Lafuente ha sigut elegit per aclamació com a president de la CEV en presentar-se com a únic candidat. Relleva a Salvador Navarro i ha fixat un full de ruta continuista amb obertura al consens.

El Govern xifra en 8.200 milions la inversió postdana a València, el 10% del PIB provincial

Economia assegura que la reconstrucció després de la DANA ja summa 8.200 milions a la província de València, amb més del 98% de sol·licituds tramitades pel Consorci.

Alacant exigirà assegurança de responsabilitat civil als patinets elèctrics amb certificat des de gener

Alacant aplicarà des del 2 de gener l'obligació d'assegurança de responsabilitat civil als VMP amb certificat de circulació i reforçarà els controls. A més, inicia l'actualització del reglament de l'autobús urbà amb una consulta pública oberta fins al 5 de desembre.