Puig demana al Govern espanyol que garantisca el tancament perimetral del territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha instat al Govern d’Espanya a garantir el tancament perimetral del territori valencià que, segons ha dit la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, impedix l’entrada a esta autonomia de qualsevol persona, siga immigrant o no, més enllà de situacions organitzades.

 

D’eixa manera ho ha afirmat Oltra en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntada per l’arribada de diferents vols amb immigrants procedents de Canàries, qui ha afegit que el Govern valencià ha acceptat col·laborar en l’acolliment d’estes persones d’una forma organitzada, que encara no s’ha produït.

 

Oltra ha explicat que el passat 18 de novembre, el Govern els va demanar col·laboració en l’acolliment de les persones immigrants que estan arribant a Canàries, alguna cosa al que el Consell va accedir, baix determinades condicions i de forma organitzada.

 

La vicepresidenta ha dit que els trasllats, en els termes acordats amb el Govern, encara no s’han fet, pel que les arribades que s’està produint no estan «en el marc d’un trasllat organitzat» i són competència del Govern. Mónica Oltra ha recordat que el tancament perimetral està vigent, com a mínim, fins a mitjan gener i «s’ha de respectar», i ha afirmat que el president de la Generalitat ha traslladat al Govern que és este, a través de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, el que ha de garantir eixe tancament.

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.