Puig demana al Govern espanyol que garantisca el tancament perimetral del territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha instat al Govern d’Espanya a garantir el tancament perimetral del territori valencià que, segons ha dit la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, impedix l’entrada a esta autonomia de qualsevol persona, siga immigrant o no, més enllà de situacions organitzades.

 

D’eixa manera ho ha afirmat Oltra en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntada per l’arribada de diferents vols amb immigrants procedents de Canàries, qui ha afegit que el Govern valencià ha acceptat col·laborar en l’acolliment d’estes persones d’una forma organitzada, que encara no s’ha produït.

 

Oltra ha explicat que el passat 18 de novembre, el Govern els va demanar col·laboració en l’acolliment de les persones immigrants que estan arribant a Canàries, alguna cosa al que el Consell va accedir, baix determinades condicions i de forma organitzada.

 

La vicepresidenta ha dit que els trasllats, en els termes acordats amb el Govern, encara no s’han fet, pel que les arribades que s’està produint no estan «en el marc d’un trasllat organitzat» i són competència del Govern. Mónica Oltra ha recordat que el tancament perimetral està vigent, com a mínim, fins a mitjan gener i «s’ha de respectar», i ha afirmat que el president de la Generalitat ha traslladat al Govern que és este, a través de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, el que ha de garantir eixe tancament.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.