11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Puig demana al Govern espanyol que garantisca el tancament perimetral del territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha instat al Govern d’Espanya a garantir el tancament perimetral del territori valencià que, segons ha dit la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, impedix l’entrada a esta autonomia de qualsevol persona, siga immigrant o no, més enllà de situacions organitzades.

 

D’eixa manera ho ha afirmat Oltra en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntada per l’arribada de diferents vols amb immigrants procedents de Canàries, qui ha afegit que el Govern valencià ha acceptat col·laborar en l’acolliment d’estes persones d’una forma organitzada, que encara no s’ha produït.

 

Oltra ha explicat que el passat 18 de novembre, el Govern els va demanar col·laboració en l’acolliment de les persones immigrants que estan arribant a Canàries, alguna cosa al que el Consell va accedir, baix determinades condicions i de forma organitzada.

 

La vicepresidenta ha dit que els trasllats, en els termes acordats amb el Govern, encara no s’han fet, pel que les arribades que s’està produint no estan «en el marc d’un trasllat organitzat» i són competència del Govern. Mónica Oltra ha recordat que el tancament perimetral està vigent, com a mínim, fins a mitjan gener i «s’ha de respectar», i ha afirmat que el president de la Generalitat ha traslladat al Govern que és este, a través de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, el que ha de garantir eixe tancament.

Últimes notícies

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.

La Comunitat Valenciana gana 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

En un sorteig sense Grossa a la regió, la Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions, el 11,13% del gastat. Teulada-Moraira, Alcoi i Elda concentren premis.