10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Puig demana al Govern espanyol que garantisca el tancament perimetral del territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha instat al Govern d’Espanya a garantir el tancament perimetral del territori valencià que, segons ha dit la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, impedix l’entrada a esta autonomia de qualsevol persona, siga immigrant o no, més enllà de situacions organitzades.

 

D’eixa manera ho ha afirmat Oltra en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntada per l’arribada de diferents vols amb immigrants procedents de Canàries, qui ha afegit que el Govern valencià ha acceptat col·laborar en l’acolliment d’estes persones d’una forma organitzada, que encara no s’ha produït.

 

Oltra ha explicat que el passat 18 de novembre, el Govern els va demanar col·laboració en l’acolliment de les persones immigrants que estan arribant a Canàries, alguna cosa al que el Consell va accedir, baix determinades condicions i de forma organitzada.

 

La vicepresidenta ha dit que els trasllats, en els termes acordats amb el Govern, encara no s’han fet, pel que les arribades que s’està produint no estan «en el marc d’un trasllat organitzat» i són competència del Govern. Mónica Oltra ha recordat que el tancament perimetral està vigent, com a mínim, fins a mitjan gener i «s’ha de respectar», i ha afirmat que el president de la Generalitat ha traslladat al Govern que és este, a través de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, el que ha de garantir eixe tancament.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.